„Audi Q4 e-tron este primul model electric la un preț accesibil de la Audi, oferind un interior și un design de lux pentru a-l diferenția de rivali.”

Audi Q4 e-tron nu este doar un alt SUV nou pentru marcă; se pregătește să devină cel mai popular vehicul electric al său. De fapt, unele previziuni sugerează că va deveni cel mai bine vândut model Audi în spatele hatchback-ului A3, pe măsură ce mai mulți cumpărători fac trecerea la masină electrică.
Este o mașină soră cu Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq iV, împărtășind o mare parte din tehnologia lor sub piele. Audi Q4 e-tron trebuie să concureze și cu Polestar 2, Ford Mustang Mach-E, Mercedes EQA, Tesla Model 3 și Tesla Model Y.

Sunt disponibile mai multe versiuni ale Audi Q4 e-tron, astfel încât cumpărătorii pot alege dintre Q4 35 e-tron cu 168 CP și o baterie de 52 kWh sau Q4 40 e-tron cu 201 CP și o baterie de 77 kWh, ambele fiind cu tractiune spate.
Un Audi Q4 e-tron 50 de top de gamă primește aceeași baterie de 77 kWh, dar un motor suplimentar pentru roțile din față crește puterea la 295 CP și oferă mașinii tracțiune integrală.
Autonomia de rulare este de aproximativ 500-510 de kilometri, în funcție de bateria montată și de nivelul de echipare, și am văzut o autonomie estimată de aproximativ 435 kilometri în Q4 40 e-tron pe care l-am testat. Încărcarea publică rapidă de la 5 la 80% durează 38 de minute pe toată gama, la viteze cuprinse între 100 kW și 125 kW.
După cum v-ați aștepta pentru un Audi, interiorul său este un punct culminant, cu o calitate superioară a finisajelor și a materialelor decât majoritatea rivalilor, deși acest lucru se reflectă în prețul mașinii.
Ne place, de asemenea, configurația de infotainment MMI de la Audi, care păstrează comutatoarele fizice pentru controlul climatizării, în loc de glisoarele sensibile la atingere.

Nivelurile de echipare includ Sport, S Line, Edition 1 și Vorsprung, primele două oferind probabil dotarile de care majoritatea cumpărătorilor vor avea nevoie.
Ediția 1 adaugă ornamente exterioare negre, faruri Matrix LED și un nou volan hexagonal, în timp ce Vorsprung primește o trapă panoramică, tapițerie din piele Nappa și un sistem audio Sonos.
Platforma electrică „skateboard” a Audi a permis designerilor să o facă mai practică decât v-ați aștepta. O podea plată sporește spațiul interior, în special pentru pasagerii din spate, iar portbagajul său măsoară 520 de litri.
Există, de asemenea, mai multe zone de depozitare pentru articole mai mici, împreună cu o zonă ascunsă pentru cablul de încărcare sub podeaua portbagajului. Un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP va fi, de asemenea, atrăgător pentru cumpărători.
Autonomie Audi Q4 e-tron 2021 si costuri

Audi a creat o ierarhie în gama Audi Q4 e-tron, astfel încât, în funcție de versiunea pe care o alegeți, autonomia și viteza de încărcare a mașinii vor fi afectate.
O autonomie de până la 510 km în versiunea cea mai eficientă este competitivă și ar trebui să fie suficientă pentru majoritatea cumpărătorilor, dar Ford Mustang Mach-E și Tesla Model 3 pot merge mai departe.
Audi Q4 e-tron 35 este cea mai accesibilă versiune, dar are bateria mai mică de 52 kWh, care este aproximativ aceeași capacitate ca cea de pe Peugeot e-2008. Acest lucru poate oferi până la 335 km între încărcări, dar aceasta scade la 310 km pentru echiparea Vorsprung cu roți mai mari și o mulțime de dotari.
Încărcarea este posibilă la până la 100 kW folosind încărcare rapidă publică, în timp ce o casetă de perete de 7,2 kW o poate reîncărca în aproximativ 7,5 ore.
Cu o baterie de 77 kWh, Q4 40 e-tron poate atinge 510 kilometri, dar aceasta scade la 475 km pentru cele mai luxoase echipamente și pentru Q4 50 e-tron. În timpul testării noastre, Q4 40 e-tron a arătat o autonomie de aproximativ 435 km de la o încărcare completă, ceea ce a părut realist având în vedere cifrele de eficiență ale conducerii noastre.
Aceste versiuni se pot încărca cu până la 125 kW, în timp ce încărcarea acasă este posibilă până la 11 kW folosind un încărcător trifazat de uz casnic. O casetă de perete de acasă de 7,4 kW va dura 11,5 ore pentru a încărca complet Audi Q4 e-tron.
Motoare si performanta Audi Q4 e-tron 2021

Avand aceleași baze ca și Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq iV, Q4 e-tron este rapid, fără a se potrivi, totusi, cu performanța uimitoare a Tesla Model 3. Are un punctaj foarte bun pentru stabilitate, deoarece centrul de greutate scăzut ajută mult in curbe.
Versiunile cu padele în spatele volanului au și regenerarea reglabilă a bateriei, astfel încât șoferul să poată regla rapid efectul de frânare fără a fi nevoit să-și ia atenția de la drum. Acest lucru este foarte util atunci când vă apropiați de o intersecție sau un sens giratoriu aglomerat, dar este, de asemenea, posibil să lăsați mașina să decidă care setare este cea mai bună.
Cu suspensie adaptivă (care costă puțin peste 1000 de euro), Audi Q4 e-tron este, de asemenea, mai puțin afectat de suprafețele slabe ale drumurilor din Romania decât Tesla. Denivelările sunt tratate cu calm, lăsând ocupanții netulburați.

Q4 35 și 40 e-tron sunt ambele cu tracțiune spate, cu un singur motor producând 168 CP, respectiv 201 CP. Acest lucru oferă timpi de accelerație de 0-100 km/h de 9,0 și respectiv 8,5 secunde, punând SUV-ul electric aproximativ la egalitate cu un model diesel de 2,0 litri. Desigur, nu există schimbări de viteză, așa că e-tron-ul preia viteza fără probleme, iar viteza maximă este limitată la 160 km/h.
Audi Q4 e-tron 50 dobândește un motor frontal, crescând puterea la 295 CP și adăugând tracțiunea integrală, ceea ce reduce semnificativ timpul de 0-100 km/h la 6,2 secunde. Motorul frontal este oprit atunci când puterea maximă nu este utilizată pentru a îmbunătăți raza de acțiune. Viteza maximă este limitată la 180 km/h.
Interior si confort Audi Q4 e-tron 2021

Pe măsură ce mașinile electrice de la producătorii rivali devin mai greu de separat în termeni de performanță, designul interior devine un factor din ce în ce mai important pentru cumpărători. Acesta este un domeniu în care Audi a excelat în ultimii ani, iar Q4 e-tron nu este diferit, ridicându-se deasupra Volkswagen și Skoda.
În timp ce configurația infotainment la VW s-a dovedit destul de controversată, configurația la Audi este mai tradițională și funcționează mai bine ca rezultat. Butoanele fizice pentru controlul climei sunt cu siguranță mult mai ușor de utilizat decât glisoarele sensibile la atingere găsite în ID.4, iar afișajul instrumentului Audi Virtual Cockpit este la fel de clar pe cât ne-am așteptat.
Configurația de infotainment MMI de la Audi este ușor de utilizat și acceptă Apple CarPlay wireless și Android Auto cu fir. Ecranul de 10,1 inchi este, totuși, mai mic decât ecranul Skoda Enyaq iV și Tesla Model 3.
Tabloul de bord orientat către șofer este aranjat intuitiv și, datorită grupului său de propulsie electric, există mai mult spațiu în Audi Q4 e-tron decât v-ați aștepta pentru un SUV de dimensiunile sale. Materialele sunt toate de înaltă calitate, cu finisaje moale la atingere.

Odată ce ați ales bateria și sistemul de propulsie, fiecare Audi Q4 e-tron este disponibil în patru niveluri de echipare: Sport, S Line, Edition 1 și Vorsprung. Chiar și Sport începe de la aproximativ 47.000 de euro, dar include jante din aliaj de 19 inci, faruri cu LED-uri, scaune față încălzite și portbagaj cu motor.
S line aduce jante din aliaj de 20 de inci și un design mai sportiv în interior și în exterior, inclusiv un volan și scaune sport.
Ediția 1 este o versiune diferită a liniei S, cu ornamente exterioare negre, faruri Matrix LED și un nou volan hexagonal cu palete pentru a modifica nivelul de frânare regenerativă. Costând cu mult peste 55.000 de euro, modelul Vorsprung include pachetele „Confort și sunet” și „Tehnologie” care se găsesc în mod normal în lista de opțiuni.
Punctele importante includ o trapă panoramică, un sistem audio Sonos, tapițerie din piele Nappa, un afișaj head-up cu realitate augmentată și control adaptiv al vitezei de croazieră.
Audi se așteaptă ca cumpărătorii săi Q4 e-tron să fie cunoscători ai tehnologiei, iar pachetele suplimentare, cum ar fi pachetul confort și sunet menționat mai sus, adaugă o cameră pentru vedere spate și o configurație audio premium.
Pachetul de tehnologie aduce, de asemenea, încărcare wireless pentru smartphone și afișare head-up cu realitate augmentată. De asemenea, poate fi specificată o pompă de căldură, care face încălzirea interiorului mai eficientă și ar trebui să îmbunătățească autonomia iarna.
Practicalitate si spatiu de incarcare Audi Q4 e-tron 2021

Unul dintre principalele avantaje ale platformei de mașini electrice MEB a Grupului Volkswagen este utilizarea eficientă a spațiului. Cu bateria și motoarele electrice poziționate în podeaua mașinii, designerii pot împinge roțile spre colțuri și pot crea un interior mai spațios.
Este o mare diferență în comparație cu o mașină electrică precum Volvo XC40 P8 Recharge, care se bazează pe o mașină cu motor cu combustie.
Tabloul de bord nu se proiectează prea departe în mașină, ajutând la senzația de aerisire, și există un panou „plutitor” pentru comutatorul de viteze care ascunde un spațiu suplimentar de depozitare. De asemenea, ușile au fost proiectate cu atenție pentru a oferi spații la îndemână pentru băuturi și articole precum portofelul și ochelarii de soare.
O podea plată pentru pasagerii din spate facilitează răspândirea fără a fi nevoie să călătorești pe un tunel de transmisie, iar ușile din spate se deschid frumos și larg.

Audi Q4 e-tron se mândrește cu un spațiu respectabil de 520 de litri, care include și depozitare sub podea pentru cablurile de încărcare.
Aceasta este o soluție bună, deoarece îi împiedică să alunece sau să se încurce cu cumpărăturile tale. Rabatați scaunele din spate (rabatabile 40:20:40) și există 1.490 de litri de spațiu, care este la același nivel cu Audi Q5.
Audi Q4 e-tron este mai practic decât BMW iX3 sau Volvo XC40 Recharge P8, dar Volkswagen ID.4 și Skoda Enyaq iV oferă și mai mult spațiu. De asemenea, sub capotă nu există un compartiment de depozitare frontal, care este o caracteristică utilă a Tesla și Ford Mach-E, permițând depozitarea cumpărăturilor în partea din față a mașinii.
Fiabilitate si siguranta Audi Q4 e-tron

După cum a fost prezis, Audi a obținut un rezultat de cinci stele Euro NCAP la testul de impact, care se potrivește cu modelele echivalente de la Skoda și Volkswagen.
Deși datele de fiabilitate nu sunt încă disponibile, ne așteptăm ca Audi Q4 e-tron să fie robust datorită bazelor MEB comune, care sunt setate să formeze coloana vertebrală a numeroase modele.
Deși este prea devreme pentru a spune dacă Audi Q4 e-tron va dezvolta defecte, bănuim că mașinile bazate pe platforma MEB vor fi în mare parte fără probleme. Grupul Volkswagen a investit miliarde de euro într-un efort de a muta cumpărătorii de la motoarele cu combustie și spre mașinile sale electrice.
Bateriile și motoarele electrice se dovedesc deja fiabile în alte vehicule, cu mai puține piese decât motoarele pe benzină sau diesel și mai puține întrețineri necesare.

Chiar și Audi Q4 e-tron entry-level este o mașină scumpă și plină de tehnologie, încărcată cu funcții precum avertizarea la părăsirea benzii, controlul vitezei de croazieră, recunoașterea semnelor de trafic și senzori de parcare.
Acest lucru a ajutat modelul să obțină un impresionant rating de siguranță Euro NCAP de cinci stele, cu scoruri puternice de 93% și 89% la categoriile de ocupanți adulți și copii.
Această listă de kit de siguranță crește doar pentru versiunea de vârf Vorsprung, care primește, de asemenea, avertismente de unghi orb, control de croazieră adaptiv, o cameră pentru vedere în spate, control de croazieră adaptiv și capacitatea de a chema automat serviciile de urgență în urma unei coliziuni grave.
Cumpărătorii pot, de asemenea, să actualizeze nivelurile de echipare inferioare pentru a include un kit de siguranță suplimentar prin pachetele de echipamente.
Galerie imagini Audi Q4 e-tron















