Cu un stil ascutit si plin de tehnologie de ultima ora, Audi A3 2020 combina un stil nou unghiular si agresiv cu un interior elegant.
Noile fundatii il fac un pic mai sigur, dar Audi isi cunoaste clientii, iar stilul si continutul sunt suficiente pentru a face din acest hatchback premium, o alternativa serioasa pentru BMW Seria 1 si Mercedes-Benz Clasa A.
- Costuri intretinere 4.5/5
- Fiabilitate 4/5
- Siguranta 5/5
- Interior si confort 4.7/5
- Dotari 5/5
- Performanta 4.5/5
Costuri intretinere Audi A3 2020
Mai multe motoare se vor alatura gamei Audi A3 in timp util, incluzand hibrizi la un capat si mai multe versiuni orientate spre performanta, precum noul Audi S3.
Modelul de baza pe benzina de 35 TFSI si motorina 35 TDI vor fi in centrul gamei si vor oferi o baza solida pentru comparatie cu rivalii directi, inclusiv Volkswagen Golf (cu care Audi A3 2020 isi imparte bazele, motoarele si tehnologia) si alternative premium precum Mercedes-Benz Clasa A si BMW Seria 1.
Linia Audi A3 35 TDI S pe care am testat-o este la un nivel normal de echipare si, la pretul de lista, Audi costa putin mai mult decat un Golf echivalent cu acelasi motor si cutie de viteze. Este la fel cu optiunile Mercedes si BMW atunci cand comparati modele cu motoare diesel de 2,0 litri si cutii de viteze automate, cum ar fi masina noastra de testare.
Emisiile de CO2 si consumul de combustibil sunt, de asemenea, destul de comparabile, ceea ce inseamna ca costurile de functionare vor fi aproape la fel.
Cu toate acestea, valorile reziduale ale Audi sunt, de obicei, mai puternice, ceea ce ar trebui sa fie in favoarea Audi A3 2020 atunci cand se opresc optiunile financiare impotriva rivalilor.
Fiabilitate Audi A3 2020
Avand in vedere reputatia sa premium, clientii Audi au dreptul sa se astepte la o buna fiabilitate si calitate de la masinile lor, insa marca auto ramane in partea de jos a tabelului in cel mai recent studiu JD Power Vehicle Dependability Study.
BMW si Mercedes sunt pozitionate in mod similar, dar compania mama Audi, Volkswagen, se descurca mult mai bine, ceea ce inseamna ca s-ar putea sa fiti mai sigur cu Golful.
De asemenea, am intampinat o problema cu masina noastra de test, butonul de contact disparand in tabloul de bord cand l-am apasat, ceea ce inseamna ca atunci nu am putut porni masina. A fi blocat de o astfel de defectiune superficiala este o defectiune jenanta, mai ales avand in vedere ca Audi se mandreste cu calitatea interioara. Sa speram ca a fost un incident izolat.
Siguranta Audi A3 2020
Audi A3 2020 este construit pe cea mai recenta platforma Volkswagen hatchback, precum noul Golf si, in consecinta, este plin de caracteristici de ultima generatie de asistenta a soferului si tehnologie de siguranta.
In mod standard, Audi A3 2020 foloseste radar pentru a scana drumul din fata, avertizandu-va cu privire la potentialele pericole, cum ar fi pietonii si biciclistii, daca crede ca nu le-ati observat si chiar actioneaza franele daca nu reactionati.
Pe autostrada, zumzaie pentru a va avertiza daca iesiti de pe banda si chiar va va impinge inapoi, daca este necesar, in timp ce un pachet optional extinde tehnologia cu control automat al vitezei de croaziera, recunoasterea semnelor de circulatie si asistenta la parcare, daca aveti nevoie. Este o optiune destul de costisitoare, dar probabil ca veti fi incurajat sa o luati de dragul valorii de revanzare.
Audi A3 2020 interior si confort
Audi A3 2020 este mai lung si mai lat decat predecesorul sau, in beneficiul stilului, dar castigurile din interior sunt reduse pana la un milimetru, ici si colo, deci nu au nicio consecinta. Totusi, este OK, deoarece A3 era deja o masina confortabila, cu o pozitie de conducere excelenta, o multime de reglaje pentru a gazdui soferii de diferite forme si dimensiuni si o senzatie premium.
Spatiul din spate este mediu pentru clasa sa, desi putin intunecat si claustrofob cu aspectul negru al masinii noastre de testare. Confortul la condus va depinde foarte mult de tipul de optiune pentru care optati, avand in vedere motoarele mai putin puternice si versiunile mai ieftine au o configurare mai simpla a suspensiei spate si veti obtine doar sasiul mai sofisticat la masinile cu peste 150 de cai putere.
Acest lucru ofera o senzatie foarte plantata si sportiva, ceea ce este satisfacator pentru sofer. Dar calitatea calatoriei pe rotile mai mari de 18 inci ale masinii noastre de testare a avut o margine neplacut de aspra pe drumurile mai accidentate, in special la viteza de oras peste gropi, suprafete aspre si denivelari asa cum veti intalni in zona urbana.
Este mai bine cand viteza creste si Audi A3 2020 este impresionant de rafinat pe autostrada, asa ca, daca acesta este locul in care faci cea mai mare parte a condusului, vei fi mai fericit.
Dotari Audi A3 2020
Interioarele Audi sunt, pe buna dreptate, laudate pentru ca arata bine si sunt bine puse la punct, ceea ce face ca patania noastra de mai inainte sa para si mai jenanta. In ansamblu insa, Audi A3 2020 bifeaza toate stilurile si casetele tehnice la care ati putea spera, unghiurile dramatice, materialele de calitate si integrarea inteligenta a comenzilor tactile, ceea ce inseamna ca se simte cu adevarat premium.
Mercedes si BMW sunt, de asemenea, la varful jocului lor aici, dar Audi stie ce le place clientilor sai, iar A3 va inscrie bine pentru atractia showroom-ului doar pentru interiorul sau.
De asemenea, este bine echipat. Instrumentele conventionale au fost inlocuite de un afisaj Virtual Cockpit de 10,25 inci la volan, in timp ce un ecran tactil de 10,1 inci complet integrat in centrul tabloului de bord este punctul principal de interactie la sistemele masinii.
Ambele sunt standard. Sistemul de operare din spatele acestuia este de 10 ori mai rapid decat cel al masinii anterioare si alimenteaza sistemul de navigatie incorporat si complet conectat ca standard, desi va puteti conecta telefonul si utiliza aplicatiile, daca preferati.
Functionalitati suplimentare, inclusiv moduri de conducere si un afisaj de cockpit virtual mai luxos, sunt disponibile pe masura ce avansati pe gama, dar exista o cantitate impresionanta de tehnologie pe toate modelele.
Misiunea Audi de a scoate cat mai multe butoane din interior inseamna ca interiorul arata bine, dar inlocuirea comenzilor de baza, cum ar fi un buton de volum, cu un touchpad excesiv de sensibil ii poate frustra pe unii utilizatori. Cel putin comenzile de incalzire inca sunt pe comutatoare si butoane.
Motorizare Audi A3 2020 si performante
Versiunea pe benzina de 1,5 litri si motorina de 2,0 litri din centrul gamei Audi A3 2020 ofera ambele 150 de cai putere si ofera un bun echilibru de performanta, economie si rafinament.
Am condus motorul 35 TDI cu cutia de viteze automata si a fost foarte neted si suficient de puternic pentru o croaziera relaxata pe distante lungi, unde a obtinut o apreciere laudabila aproape de cifrele oficiale privind consumul de combustibil. Experienta pe versiunea pe benzinei de 1,5 litri in alte masini sugereaza acelasi model.
Versiunea automata a acelui motor castiga o asistenta hibrida usoara, impreuna cu dezactivarea cilindrului masinii manuale; acest lucru nu este suficient pentru a alimenta masina numai cu energie electrica, ci extinde domeniul de aplicare al sistemului start-stop.
Sub aceste motoare se afla versiuni pe benzina si motorina mai putin puternice, insemnate „30” in ierarhia confuza a modelelor Audi. Versiunea pe motorina 30 TDI arata bine pentru consumul de CO2 si combustibil, daca acestea sunt prioritatea ta.
La celalalt capat al scalei se afla S3 Sportback de 310 cai putere, aceasta adaugand tractiunea integrala „Quattro” si suspensia mai rigida pentru a profita la maximum de puterea suplimentara si vizeaza direct rivali sportivi precum Mercedes-Benz A35 AMG si BMW M135i.