Motive pentru a cumpara un Audi A1 2018
Fiind cea mai accesibila masina pe care o produce Audi, A1 reprezinta o perspectiva foarte atragatoare.
Acest lucru este ajutat in mare parte de aspectul ager, de practicitatea decenta, de manevrabilitate agila, de motorul puternic si de economia impresionanta. Aceasta este o masina de dimensiuni mai mici, cu care soferii in pas cu moda vor fi foarte multumiti.
- Costuri intretinere 4.5/5
- Fiabilitate 3.8/5
- Siguranta 4.6/5
- Interior si confort 4.5/5
- Dotari 3.8/5
- Performanta 4.5/5
Costuri intretinere Audi A1 2018
Modelul A1 e posibil cel mai accesibil model Audi, dar chiar si in comparatie cu cele mai mici masini premium, nu este o masina ieftina.
Pretul de baza este destul de mare fata de cel al hatchback-urilor echivalente, desi, cu ambele masini, probabil veti cheltui o gramada de bani in plus pentru optiunile suplimentare. De atunci, insa, lucrurile se imbunatatesc mult pentru A1.
Este mult mai eficient decat Mini, ceea ce inseamna ca scoateti multi kilometrii dintr-un rezervor, facturile vor fi mult mai mici si tot se va simti exact ca un Mini, daca nu chiar mai buna, ceea ce inseamna ca veti obtine un o suma decenta de bani inapoi atunci cand o vindeti. Deci, desi veti plati mult pentru a pune mana pe un A1, este o investitie financiara solida.
Fiabilitate Audi A1 2018
Aruncati o privire la Studiul de Fiabilitate al JD Power din 2019 si s-ar putea sa va faceti griji, deoarece Audi se afla aproape in partea de jos a clasamentului producatorilor.
Luam o mica consolare din faptul ca recenziile proprietarului A1 de pe site-ul nostru sunt extrem de pozitive in ceea ce priveste fiabilitatea masinii, deci ar trebui sa ne ofere o anumita liniste sufleteasca. O garantie de trei ani, 100.000 de km, vine ca standard, dar o puteti extinde contra cost.
Siguranta Audi A1 2018
Toate versiunile Audi A1 vin cu aceeasi lista de baza a kitului de siguranta standard si este destul de cuprinzatoare. Aveti sase airbag-uri (fata, lateral si cortina), plus o suita de ajutoare electronice la tractiune, inclusiv controlul stabilitatii, impreuna cu asistenta la fixarea pe deal (pentru a va ajuta sa porniti din panta), un limitator de viteza si avertizare daca iesiti de pe banda.
Important este ca, lista standard include, de asemenea, un sistem de franare de urgenta pentru oras care franeaza automat daca nu raspundeti la un avertisment cu privire la o coliziune iminenta cu o alta masina, un pieton sau un biciclist si, daca o izbitura nu poate fi evitata, masina apeleaza automat serviciile de urgenta.
Lista de optiuni contine mai multe seturi de siguranta, inclusiv o camera de parcare pe spate, un sistem de asistenta la parcare si asistenta automata la faza lunga. De asemenea, puteti specifica asistenta de viteza adaptiva, care accelereaza automat – sau incetineste – masina pentru a va mentine la o distanta sigura fata de masina din fata si, daca masina este echipata si cu o cutie de viteze automata, se poate deplasa in trafic fara ca soferul sa fie nevoit sa atinga pedalele.
Audi A1 2018 interior si confort
Tabloul de bord al Audi A1 este dominat de ecranul tactil de 8,8 inci ca standard, dar toate masinile pe care le-am intalnit pana acum au fost echipate cu pachetul tehnologic optional (standard pe modelul Vorsprung) care schimba ecranul mentionat cu unul mai mare de 10,1 inci si mai elegant.
Nu este cel mai intuitiv sistem de acest tip, iar utilizarea acestuia in timp ce conduceti poate distrage atentia, dar totul functioneaza suficient de bine, iar grafica clara arata absolut fabulos.
Cat despre calitate, sunt pareri mixte.
Sunt o multime de chestii care se simt ca fiind in plus, dar cateva panouri suplimentare – cum ar fi cele de pe partea inferioara a tabloului de bord si de pe usi – arata si se simt putin cam ieftine. De obicei, puteti depinde de Audi pentru calitate si atentie la detalii, deci cabina modelului A1 este putin dezamagitoare.
In schimb, ergonomia este buna si este usor sa gasesti o pozitie de conducere confortabila, desi stalpii mari de pe ambele parti ale parbrizului din spate pot crea niste puncte oarbe. Exista suficient spatiu pentru cap si pentru picioare in scaunele din spate pentru un adult de 1 metru 80, desi cabina este prea ingusta pentru un al treilea, iar lucrurile sunt facute si mai putin confortabile de tunelul larg de transmisie din mijlocul podelei.
Portbagajul are o dimensiune foarte respectabila, la 335 litri, ceea ce inseamna mult mai mult decat ati obtine de la un Mini. De asemenea, obtineti scaune rabatabile pe spate, care mareste volumul incarcaturii la 1090 litri, chiar daca scaunele nu se pliaza perfect plat.
Daca alegeti modelul A1 in echiparea Technik sau Sport, veti obtine configurarea suspensiei „Dynamic” a masinii ca standard si, desi este cea mai relaxanta configuratie disponibila, o sa fie destul de complicat de condus.
Directia este rapida, ceea ce ofera imediat masinii o senzatie destul de ascutita si, daca apasati bine pe pedala prin viraje, veti fi recompensati cu o aderenta puternica si o supresie impresionanta a aderentei corporale, ceea ce inseamna ca o sa va distrati mult la volan. Important, acest lucru nu vine in detrimentul confortului.
Modelul S line vine cu o configuratie de suspensie mai sportiva, pe care inca nu am avut sansa sa o incercam. Dar, daca se dovedeste ca sportivitatea suplimentara distruge manevrabilitatea, cel putin puteti alege sa renuntati la aceasta configuratie ca optiune gratuita si sa reveniti la configuratia mai usoara.
Cea mai puternica versiune a modelului A1, versiunea 40 TFSI de 200 de cai putere, vine cu o suspensie adaptiva ca standard.
Chiar si in conditiile sale mai confortabile, nu merge la fel de usor ca versiunea de baza si, atunci cand selectati modul mai sportiv, lucrurile devin destul de dure; poate prea dure pentru multi oameni.
Manevrabilitatea este afectata putin, dar tot credem ca, configuratia de baza (ca sa nu mai vorbim, ca e si cea mai ieftina) este alegerea potrivita. Modelul Citycarver a ridicat suspensia fata de celelalte versiuni A1, dar inca nu am apucat sa o incercam.
Dotari Audi A1 2018
Chiar si versiunea tehnologica entry-level a Audi A1 vine cu faruri pe fata spate cu LED, plus jante din aliaj, aer conditionat, geamuri electrice si radio DAB, iar rotile devin din ce in ce mai mari pe masura ce avansati in gama. Versiunile sport au inca cateva bucati de finisaje exterioare stralucitoare, precum si senzori de control al vitezei de croaziera si parcare spate.
Versiunilor S line si S Line Competition li se ofera un tratament mai rezistent pentru bare de protectie si praguri laterale, precum si un spoiler pe acoperis si alte chestii mai stralucitoare. Cea mai sportiva versiune, S line Competition, vine cu etriere de frana rosii si este disponibila numai cu motorul de 200 de cai putere.
Modelul de varf al gamei Vorsprung are tapiterie din piele de caprioara si piele artificiala pe scaune sport incalzite, iluminare interioara LED si sistem de sunet Bang & Olufsen.
Motorizare Audi A1 2018 si performante
Modelele Audi A1 vin cu patru motoare la alegere, toate cu benzina si turbo. Exista o pereche de 1,0 litru cu trei cilindri cu 95 sau 116 cai putere (cu emblema 25 TFSI si respectiv 30 TFSI), un 1,5 cu patru cilindri cu 150 cai putere (35 TFSI) si cu 2,0 litri de 200 cai putere (40 TFSI ).
Nu le-am incercat inca pe cele de baza, dar consideram ca cel de 116 cai putere va satisface nevoile majoritatii. Este destul de energetica la gama inferioara de turatii, permitandu-va sa va deplasati cu usurinta si destul de rapid si este si nici nu e zgomotoasa.
Singura problema pare ar fi o vibratie care incepe progresiv la pedale si la schimbatorul de viteze. Aceasta problema nu o veti gasi la motorul de 1.5, ceea ce inseamna ca este un motor in general mai rafinat si adauga si un sentiment de graba, asa ca va recomandam sa faceti upgrade daca va permiteti.
Ambele motoare au o cutie de viteze manuala cu sase trepte si pot fi folosite si cu o cutie automata cu dublu ambreiaj, dar nu vedem nicio problema cu versiunea manuala.
Gama de 2,0 litri – care vine impreuna si cu o cutie automata ca standard – este incontestabil mai rapida si foarte flexibila, dar nu se simte la fel de rapid pe cat v-ati astepta, avand in vedere puterea sa.