![Alfa Romeo Tonale 2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-1.jpg)
Alfa Romeo Tonale este probabil SUV-ul mediu de care marca italiană avea nevoie de ceva timp. Părea de mult să fie într-o poziție financiară periculoasă ținând cont că Alfa Romeo Giulia și Stelvio nu s-au vândut în număr puternic, deși ambele sunt mașini grozave.
Alfa Romeo Tonale arată mai bine decât Stelvio și prezintă elemente de stil Alfa clasice, cum ar fi grila triunghiulară și farurile subțiri. Cu prețuri care pornesc de la aproximativ 35.000 euro, Tonale are un preț pentru a concura cu concurenții de lux și este cu aproximativ 19.000 de euro mai ieftin decât Stelvio.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 3.8/5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 3.6/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
- Galerie FOTO
Da, Stelvio este mai mare, dar la fel este și diferența de preț. La data redactării acestui articol, prețurile pentru Alfa Romeo Tonale versiunea entry-level Super încep de la 34.900 euro, iar pentru Alfa Romeo Stelvio entry-level prețurile încep de la 53.700 euro.
Datorită bazelor sale comune cu Fiat și Jeep, Tonale privește spre viitor cu o gamă de motoare hibride. În fruntea gamei se află primul hibrid plug-in al Alfa Romeo (în România doar mild hybrid, momentan), care oferă tracțiune integrală, o autonomie electrică decentă și o putere sănătoasă de 275 CP. Bazele lui Alfa Romeo Tonale pot găzdui și un grup motopropulsor EV, deși o versiune electrică nu a fost încă confirmată.
Versiunile hibride (MHEV) combină un motor de 1.5 litri, pe benzină, cu un motor electric de 15 kW (la 48V) și vin în două configurații de putere: 130 CP sau 160 CP, ambele cu o cutie de viteze automată cu șapte trepte.
![Alfa Romeo Tonale 2022 pareri](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-4.jpg)
Versiunea noastră de testare 160 CP nu a avut cele mai clare răspunsuri din partea accelerației. Totuși, în modul de conducere Dynamic se comporta destul de bine, deși nu se ridică la înălțimea dinamicii de conducere a mașinii, cum ar fi manevrabilitatea excelentă.
Interiorul arată aproape la fel de elegant ca și exteriorul, dar vei întâlni materiale surprinzător de ieftine. Există plăci mari de plastic dur și câteva elemente care se simt puțin slabe pentru un model cu această etichetă de preț. Caracterul practic este decent, dacă nu de vârf, cu un portbagaj de 500 de litri și patru adulți bine îngrijiți.
În ciuda reputației mărcii în rândul unor șoferi, Alfa Romeo speră că Tonale se va dovedi fiabil în anii următori, în timp ce SUV-ul a obținut note de top la testele de siguranță Euro NCAP, făcându-l una dintre cele mai sigure mașini de pe piață în prezent.
Toate cele patru niveluri de echipare disponibile pentru cumpărătorii din România, Super, Sprint, Ti și Veloce, beneficiază de un ecran tactil elegant de 10.25 inchi cu smartphone screen mirroring. Echipamentul standard include și jante din aliaj de 18 inchi, faruri LED și control al climei cu două zone, în timp ce Veloce adaugă un kit de caroserie mai sportiv, etriere roșii și tapițerie din piele Alcantara.
CO2 și consum Alfa Romeo Tonale 2022
![Alfa Romeo Tonale 2022 consum](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-3.jpg)
Cea mai economică versiune a lui Alfa Romeo Tonale, cel puțin pe hârtie, este modelul diesel. Nu l-am testat, dar știm că este vorba despre un motor de 1.6 litri cu 130 CP, iar consumul declarat de Alfa Romeo este de 5,6 litri / 100 km, indiferent de nivelul de echipare. În mod deloc surprinzator, este mai puțin decât consumul hibrizilor mild, care au cifre de 5,9 – 6 litri / 100 km.
Hibridul plug-in de 160 CP, în funcție de modul în care conduci și cât de des încarci bateria, este posibil să te poți apropia de cifrele oficiale. Alfa Romeo Tonale plug-in hybrid promite o autonomie electrică de până la 60 de kilometri.
Bateria de 15,5 kWh poate fi reîncărcată la 7,4 kW (aproximativ aceeași capacitate ca un wallbox de acasă), iar o încărcare completă la această viteză durează aproximativ două ore și jumătate. Conectarea la o priză domestică va dura mai mult, nu știm cât cu exactitate, dar asemenea altor MHEV ar trebui să fie plină după o încărcare peste noapte.
Motorizare Alfa Romeo Tonale 2022 și performante
![Alfa Romeo Tonale 2022 motorizare](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-5.jpg)
Pare un lucru simplu, dar direcția lui Tonale este foarte receptivă, cu o manevrabilitate liniștitoare prin viraje și care inspiră încredere. Mașina este bine echilibrată și stabilă printr-o serie de viraje, plus că înclinarea caroseriei este foarte mică.
Alfa Romeo Tonale 2022 plug-in hybrid
Hibridul plug-in de vârf are de fapt cel mai mic motor – un 1,3 litri pe benzină împrumutat de la Fiat și Jeep – dar i se alătură un motor electric puternic pe puntea spate. După cum este indicat de insigna Hybrid Q4, Tonale are tracțiune integrală, iar cele două surse de putere se combină pentru un total de 275 CP.
Este la fel de mult ca și în unele hatchback-uri, cum ar fi Hyundai i30 N și Ford Focus ST, așa că nu este surprinzător că hibridul plug-in are nevoie de doar 6,2 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h.
Selectorul de viteză „D.N.A” al Alfa Romeo a fost modificat pentru Hybrid Q4. Natural echilibrează motorul pe benzină și motorul electric pentru a oferi cea mai bună eficiență, în timp ce Dynamic este un mod mai sportiv care oferă performanțe maxime atunci când ai chef de el.
![Alfa Romeo Tonale 2022 cai putere](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-6.jpg)
Alfa Romeo Tonale 2022 benzină MHEV
Poți alege din două versiuni de putere, ambele cu un motor pe benzină de 1,5 litri cu 130 sau 160 CP și o cutie de viteze automată cu șapte trepte cu dublu ambreiaj. Nu sunt disponibile transmisii manuale.
Datorită adăugării unui sistem electric de 48 de volți – ceea ce înseamnă că benzina este un hibrid ușor – Alfa Romeo Tonale se poate conduce la viteze mici și parca fără a folosi motorul pe benzină. Vei observa că sistemul funcționează dacă asculți cu atenție sau urmărești afișajul din bord, dar Tonale nu-ți permite să alegi să conduci în modul complet electric oricând vrei, cum ar fi hibrizii cu baterii mai mari.
Motorul prezintă cifre decente de performanță, cu 0-100 km/h în 8,8 secunde. Totuși, de cele mai multe ori Alfa Romeo Tonale nu se simte atât de rapid, ceea ce se datorează parțial la o ușoară ezitare din partea motorului și a cutiei de viteze automate.
Există o întârziere vizibilă atunci când apeși pedala de accelerație înainte ca motorul să răspundă, ceea ce se observă destul de ușor când ai nevoie sa pleci de pe loc mai repede, cum ar fi când prinzi o portiță mică la intrarea într-un sens giratoriu aglomerat.
Schimbatoarele cu palete din aluminiu luate de la Alfa Romeo Stelvio și Giuila îs faine rău, dar schimbările nu sunt la fel de rapide sau interesante, deoarece cutia de viteze se concentrează pe confort, fiind lină, dar cam lentă.
Spre deosebire de multe modele mai vechi, motorul sună mai degrabă fad decât sportiv, așa că este un lucru bun că de cele mai multe ori Alfa Romeo este silențios și rafinat. Frânele sunt eficiente, dar chiar și frânarea moderată face ca luminile de avarie să clipească, ceea ce-i poate deruta pe ceilalți șoferi.
Alfa Romeo Tonale 2022 interior și confort
![Alfa Romeo Tonale 2022 interior si confort](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-19.jpg)
Mașina noastră de testare avea elemente și tapițerie ușor diferite față de versiunile disponibile în România, dar calitatea materialului este aceeași. Asta înseamnă că nu obții aceleași standarde de calitate ca în rivalii germani Audi Q3 și BMW X1 sau chiar și la Mazda CX-5. Unele dintre materiale plastice se simt puțin ieftine, plus că există o mulțime de suprafețe dure.
În loc să aibă un ecran tactil îngropat în tabloul de bord, ca în Alfa Romeo Stelvio și Giulia, sistemul de infotainment de 10,25 inchi al lui Alfa Romeo Tonale este stă mândru pe bord. Aceasta este tendința actuală și vei găsi designuri interioare similare în acest sector, așa că acest detaliu face interiorul lui Tonale să se simtă mai modern decât celelalte modele Alfa Romeo.
![Alfa Romeo Tonale 2022 interior](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-13.jpg)
Un grup de instrumente digital de 12,3 inchi este standard, cu grafică concepută pentru a reproduce cadranele Alfa tradiționale, deși acest lucru este configurabil.
Suntem încântați că Alfa Romeo a rezistat tentației de a introduce totul pe ecranul tactil. Există butoane pe care să le răsucești și să apeși pe volan, care controlează chestii precum volumul și controlul vitezei de croazieră fără a fi nevoie să-ți iei ochii de la drum, iar sub ecranul tactil se află o serie de butoane pentru funcțiile de control al climatizării.
Acestea sunt mult mai ușor de folosit în timp ce conduci decât panourile sensibile la atingere pe care le vedem la Volkswagen Tiguan sau când treci prin meniu, așa cum e la Peugeot 3008. Totuși, va trebui să dai cu degetele pe ecran pentru a porni căldura în scaune.
Practicalitate și spatiu interior Alfa Romeo Tonale 2022
![Alfa Romeo Tonale 2022 spatiu interior](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-24.jpg)
Șoferul și pasagerul din față au mult spațiu, cu niveluri generoase pentru genunchi și spațiu pentru cap. Nici consola centrală nu este prea largă, așa că ai puțin mai mult spațiu pentru picioare decât la unii rivali precum Mazda CX-60.
Spațiul de depozitare în față nu este chiar atât de generos. Suporturile pentru pahare și maneta de viteze ocupă destul de mult spațiu, iar compartimentul de sub cotieră este cam mic, dar tava din fața manetei de viteze pare a fi de o dimensiune utilă. Ar trebui să găzduiască telefoane mari cu ușurință, ceea ce este la îndemână, având în vedere că zona de încărcare a telefonului wireless este aici.
Pasagerii de pe locurile din spate s-ar putea să nu se bucure de calitatea materialelor din jurul lor și nici de sentimentul ușor înghesuit pe care îl provoacă culoarea întunecată a plafonului.
Doi adulți înalți pot sta confortabil în spate, cu suficient spațiu pentru picioare și pentru cap, dar Alfa Romeo Tonale este probabil cel mai bine folosit cu patru locuri, deoarece tunelul de transmisie îți fură destul de mult din spațiul pentru picioare dacă stai pe scaunul din mijloc.
![portbagaj Alfa Romeo Tonale 2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-25.jpg)
Portbagaj Alfa Romeo Tonale 2022
Tonale primește un portbagaj de 500 de litri, care este o dimensiune utilă și ar trebui să fie suficient pentru mulți șoferi. Este mult mai mare decât spațiul pentru bagaje pe care îl avem în Lexus UX sau Cupra Formentor și este la egalitate cu BMW X1, Audi Q3 și Mercedes GLA.
Caracteristicile utile includ o podea reglabilă a portbagajului, astfel încât să poți scăpa de buza de încărcare dacă nu ai nevoie de capacitatea completă a portbagajului. De asemenea, primești câteva cârlige și puncte de fixare, plus o priză de 12 V.
Fiabilitate Alfa Romeo Tonale 2022 și rezultate Euro NCAP
De ani de zile, percepția oamenilor despre mașinile Alfa Romeo a fost că sunt pline de sportivitate și de caracter, dar sunt mai puțin fiabile decât rivalii germani. În prezent, avem motive să credem că fiabilitatea a facut un pas înainte. Am primit rapoarte de la mulți proprietari de mașini fără defecte care țin de construcție sau alte probleme majore.
Fiabilitate Alfa Romeo Tonale 2022
Alfa Romeo nu a apărut în sondajul nostru din 2022, dar în cele mai fiabile masini 2021 s-a clasat pe locul 24. Manevrarea, puterea și chiar fiabilitatea au fost lăudate, deși procentul de proprietari care au raportat probleme a fost puțin mai mare decât media.
Tonale folosește o serie de părți comune cu alte mașini din grupul Stellantis, inclusiv bazele și motoarele sale, așa că sperăm că orice probleme comune au fost deja rezolvate.
![fiabilitate Alfa Romeo Tonale 2022](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2022/10/Alfa-Romeo-Tonale-2022-17.jpg)
Siguranță Alfa Romeo Tonale 2022
Alfa Romeo Tonale a obținut un rating impresionant de cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP în nivelul de echipare de bază, așa că este printre cele mai bune SUV-uri de pe piață în prezent.
Lista standard de echipamente de siguranță include controlul adaptiv al vitezei de croazieră, asistența pentru menținerea benzii de circulație și frânarea de urgență autonomă (AEB). Acestea se pot combina pentru a oferi lui Alfa Romeo Tonale 2022 un nivel de capacitate de conducere semi-autonomă, ceea ce ar trebui să facă mai relaxată conducerea pe autostradă. S-ar putea să fie nevoie să schimbi singur benzile, dar suntem siguri ca nu te deranjează.
Sistemul AEB recunoaște pietonii și bicicliștii, precum și alte vehicule, în timp ce alte caracteristici disponibile includ o cameră de 360 de grade pentru parcare și sisteme de avertizare care monitorizează unghiurile moarte și verifică dacă zona din spatele tău este liberă atunci când ești în marșalier.
Vezi Galerie FOTO Alfa Romeo Tonale 2022
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!