Cel mai recent Ford Fiesta nu arată atât de diferit de cel vechi, pe care l-a înlocuit în 2017. La urma urmei, Ford nu ar vrea să riște să trimită cumpărători în brațele unor producători precum Opel și Volkswagen, care fac rivali cu Fiesta sub forma Corsa și, respectiv, Polo.
În 2021, Opel Corsa a depășit Fiesta la numărul de vanzari, iar Ford Puma a fost singurul model al mărcii care s-a clasat în top 10 al celor mai bine vândute mașini pentru anul respectiv.
Citește rezumatul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 3.9/5
- Interior si confort 3.6/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Pentru a restabili echilibrul, Ford a anunțat un model actualizat al Fiesta, cu un stil ușor modificat și tehnologie actualizată. Cu toate acestea, Ford Fiesta va fi întreruptă în 2023.
Felul în care se conduce a fost ceva la care vechea Fiesta a excelat și, cu rivali talentați precum SEAT Ibiza, Renault Clio și Peugeot 208, noul model nu și-a putut permite să scape această minge. Este o mașină mică, economică, confortabilă, bine construită și plină de tehnologie.
S-ar putea să arate similar cu modelul pe care îl înlocuiește, dar dacă privești mai atent vei observa că ultimul Ford Fiesta este de fapt mai mare acolo unde contează.
Pentru început, este mai lung, permițând designerilor Ford să mărească spațiul pentru pasageri în spate. În același timp, detaliile subtile de stil disting nivelurile de echipare unul de celălalt, adăugându-le atractivitate. Mașinile cu lifting facial sunt marcate de faruri reproiectate și de o nouă grilă, unde este acum plasată insigna Ford.
În timp ce modelul ST este echipat cu un motor EcoBoost de 1,5 litri cu trei cilindri pe benzină de 200 CP , gama obișnuită Fiesta oferă încă o gamă excelentă de motoare pe benzină cu puteri diferite și opțiunea de asistență electrică mild-hybrid.
Nicio versiune hibridă, plug-in hybrid sau electrică nu va fi disponibilă în această generație de Fiesta, iar asistența electrică este mai puțin vizibilă decât la alte modele Ford – deși scade ușor consumul de combustibil. La sfârșitul anului 2020, motorul diesel a fost întrerupt.
Vei obține tehnologia mild-hybrid pe Ford Fiesta 1.0 EcoBoost de 125 CP și 155 CP ale motorului turbo cu trei cilindri de 1,0 litri, pe benzină. Versiunea cu 155 CP are un timp de 8,9 secunde pentru 0-100 km/h. Același motor este disponibil cu 100 CP fără electrificare, în timp ce motorul de 125 CP este disponibil mHEV, indiferent dacă alegi cutia de viteze manuală sau automată.
Indiferent ce motor alegi, Ford Fiesta 2022 este o plăcere de condus, fie pe autostradă, fie pe un drum întortocheat.
La interior, tabloul de bord este realizat din materiale de înaltă calitate și totul se simte superb asamblat. Sistemele de conectivitate și infotainment ale lui Fiesta sunt acum mai bune ca niciodată – a dispărut ansamblul înghesuit de butoane, fiind acum înlocuit de un ecran tactil de opt inchi pe fiecare model, compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.
Fiecare model dispune de avertizare și asistență la părăsirea benzii de circulație, un semn al marelui impuls al Ford asupra siguranței. Este păcat totuși că atât de multe dintre cele mai avansate echipamente de siguranță ale Fiesta sunt opționale la un cost suplimentar.
Poți adăuga frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor și asistență activă la parcare, care poate aplica frânele dacă este necesar, plus monitorizarea unghiului mort, precum și recunoașterea semnelor de trafic și farurile cu înclinare automată. Ford Fiesta 2022 a primit faruri LED standard și o alertă Wrong Way, iar o cameră de marșarier este disponibilă de la versiunea Titanium X în sus.
O privire asupra listei de prețuri arată că modelul de top este destul de scump, dar când îți dai seama că versiunea de gamă medie are toate caracteristicile obligatorii, raportul calitate-preț al lui Fiesta arată mai bine.
Totusi, Ford Fiesta 2022 ST High costă 25.750 euro, fiind mai scumpă ca un Hyundai Elantra Exclusive care costă 24.633 euro, preturi la momentul scrierii acestui articol.
În timp ce economia, caracterul practic și calitatea s-au îmbunătățit toate, caracterul iubitor de distracție al mașinii a fost păstrat intact. Pe măsură ce Ford a completat pachetul cu un verdict de cinci stele Euro NCAP, Ford Fiesta 2022 este un supermini greu de învins.