![Vânzările de mașini noi cu motoare termice interzise din 2035 în Europa](https://www.romauto.ro/articole/wp-content/uploads/2023/02/OTAxYTM4YmZjZTg4YjI4ZTVkN2Y2MDVlN2I.thumb_.jpg)
Parlamentul European a adoptat oficial planul de a interzice vânzările de mașini noi cu motoare termice, începând cu anul 2035. Începând de atunci, vor fi permise numai vehicule cu zero emisii.
Astfel, de acum este clar că zilele mașinilor cu motoare termice sunt numărate în Europa. Adoptarea planului de interzicere a vânzării de mașini noi cu motoare termice a avut loc cu 340 de voturi pentru, 279 de voturi împotrivă și 21 de abțineri.
Această măsură face parte din pachetul Fit for 55 al Comisiei Europene și presupune reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu cel puțin 55% până în 2030. În conformitate cu acest plan, toate țările membre ale Uniunii Europene se angajează să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră.
Obiective clare pentru reducerea emisiilor
Regulamentul privind emisiile auto, care face parte din pachetul Fit for 55 al Comisiei Europene, a stabilit obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru autoturisme și camioane până în 2030. Astfel, obiectivul intermediar pentru autoturisme a fost fixat la 55%, în timp ce pentru camioane a fost stabilit la 50%.
Încurajarea producerii de vehicule cu emisii scăzute sau zero
Regulamentul încurajează producția de vehicule cu emisii scăzute sau zero și include o revizuire ambițioasă a obiectivelor pentru 2030, precum și un obiectiv de emisii zero până în 2035, esențial pentru a putea atinge neutralitatea climatică până în 2050.
În plus, obiectivele oferă claritate producătorilor auto și stimulează inovația și investițiile în acest sector. Consumatorii vor putea cumpăra și conduce mai ieftin mașinile cu emisii zero, iar o piață la mâna a doua va apărea mai rapid, astfel încât condusul sustenabil va deveni accesibil tuturor.
Metodologie nouă de evaluare și raportare a emisiilor
Comisia Europeană va prezenta până în 2025 o nouă metodologie de evaluare și raportare a emisiilor de dioxid de carbon pe toată durata ciclului de viață al mașinilor. De asemenea, până în decembrie 2026, Comisia Europeană va monitoriza și diferențele dintre valorile limită de emisie și consumul de combustibil sau de energie în condiții reale.
Producătorii de automobile cu o producție limitată într-un singur an calendaristic, între 1000 și 10.000 de bucăți pentru autoturisme și între 1000 și 22.000 pentru camionete, vor putea obține o derogare până la finalul anului 2035. În plus, aceia care produc mai puțin de 1000 de vehicule pe an vor beneficia în continuare de derogarea existentă.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News