În timp ce mașinile electrice devin din ce în ce mai mari și mai luxoase, Smart EQ ForTwo ne reamintește de ce este atât de populară: este agilă, vioaie și aproape ideală în oraș.
Pentru 2020, Smart EQ ForTwo a primit o nouă bară de protecție față și grilă în culoarea caroseriei, împreună cu faruri noi și câteva modificări în interior. În același timp, Smart a devenit o marcă 100% electrică, dar ne-ar fi plăcut să vedem sistemul lor de propulsie electric îmbunătățit.
Smart EQ ForTwo autonomie si performante
Smart EQ ForTwo are o autonomie de 125-135 km, care este una dintre estimările cele mai scăzute ale oricărei mașini electrice noi. Dar este în primul rând o mașină de oraș, iar oamenii care rareori ies din limitele orașului nu vor avea nevoie de mai mult decât atât.
EQ ForTwo se simte mult mai rapid decât sugerează timpul de 0-100 km/h în 11,6 secunde. Accelerația de până la 60 km/h este plăcut de rapidă, făcând slalomul prin trafic o adevărată plăcere. Cercul său de viraj de 6,95 metri este un mare avantaj, făcând posibilă întoarcerea pe aproape orice stradă. Suspensia este, de asemenea, impresionantă, deoarece absoarbe bine gropile.
Vestea este puțin mai puțin încurajatoare în afara orașului. Cu o viteză maximă de 130 km/h, Smart EQ ForTwo este cu siguranță capabil să se aventureze în lumea mai largă, dar accelerația sa este mai puțin impresionantă după 60 km/h, și autonomia va scădea rapid la viteză. Dar EQ ForTwo nu este proiectat pentru drumuri lungi pe autostradă, așa că aceste neajunsuri pot fi trecute cu vederea în mod rezonabil.
Este nevoie de aproximativ trei ore și un sfert pentru a se încărca folosind un wallbox de 7 kW, acesta fiind avantajul bateriei sale mici – multe mașini electrice au nevoie de o noapte întreagă pentru a se reîncărca. Smart EQ ForTwo este o mașină electrică cu baterie de mașină plug-in hybrid.
Smart EQ ForTwo 2020 concurează cu alte mașini mici alimentate cu baterii, cum ar fi Volkswagen e-up!, Fiat 500e și Renault Zoe. Actualizarea trio-ului de mașini electrice de oraș al Grupului VW le-a mărit autonomia până la dublu față de cea a Smart, făcându-le o concurență acerbă – mai ales având în vedere cât de apropiate sunt ca preț.
În mod similar, faptul că EQ ForTwo are doar două locuri poate fi un dezavantaj pentru mulți cumpărători, dar nu se poate nega farmecul său ca a doua mașină numai pentru utilizare în oraș.
Smart EQ ForTwo interior
Odată ce urci la volan, ești întâmpinat cu un tablou de bord distinctiv. Deasupra volanului este un cadran elegant care afișează starea bateriei, iar liftingul 2020 aduce o nouă consolă centrală cu o pereche suplimentară de suporturi pentru pahare și o tavă pentru smartphone.
Având în vedere cât de mică este mașina, decizia de a monta un schimbător de viteze mare este puțin ciudată, deoarece fură spațiu interior prețios în comparație cu un selector sau comutator mai mic.
Calitatea interioară este în general bună
Fiecare Smart EQ ForTwo este echipat cu lumini de zi cu LED, climatizare programabilă astfel încât mașina să fie la temperatura dorită atunci când intri, și o aplicație pentru smartphone care-ți permite să monitorizezi încărcarea și starea bateriei mașinii de la distanță. Dispune și de scaune încălzite, volan încălzit, o cameră de retrovizoare și o trapă panoramică.
Vizibilitatea este bună datorită poziției înalte de conducere și aceasta se combină cu ușile cu deschidere largă pentru a face accesul excelent. Punctele ISOFIX pentru scaunul pentru copii sunt montate pe scaunul pasagerului, astfel încât Smart ar putea funcționa pentru excursii prin oraș la școală sau la grădiniță – dar, evident, doar pentru un copil.
Smart EQ ForTwo portbagaj
Spațiul portbagajului este decent pentru o mașină de această dimensiune, cu 260 de litri. În comparație, Volkswagen e-up! are un portbagaj de 251 de litri – dar poate găzdui patru persoane.
În gama Smart i se alătură un EQ ForTwo Cabriolet, precum și o versiune EQ a lui Smart ForFour, mai mare, cu patru locuri. EQ ForFour este de fapt mai greu de recomandat, deoarece este înghesuit în spate și oferă autonomie mai mică.
Smart EQ ForTwo siguranta
Deoarece Smart EQ ForTwo 2020 este identic din punct de vedere structural cu ForTwo pe benzină acum întrerupt, ratingul de siguranță de patru stele (din cinci) al acelei mașini de la Euro NCAP se aplică și aici.
Testele Euro NCAP au fost înăsprite în ultimii ani, așa că destul de multe mașini obțin acum patru stele; Cu toate acestea, evaluările de 82% pentru adulți și 80% pentru copii înseamnă că poți sta liniștit.
Caracteristicile de siguranță includ airbag-uri frontale și laterale, ABS, Active Brake Assist (un sistem automat de frânare de urgență), asistență la vânt transversal, un program electronic de stabilitate (ESP) și monitorizarea presiunii în anvelope.
Smart a lansat noul SUV #1 în 2022 și are sarcina de a reinventa oarecum brandul – atât în ceea ce privește strategia de denumire, cât și designul său.
Creatorul crossover-ului Smart #1 a spus că noile mașini vor fi „cool, sexy și mature” mai degrabă decât „drăguțe și jucăușe”. Smart EQ ForTwo va fi înlocuit în următorii câțiva ani, succesorul său sperând să obțină o rază de acțiune ceva mai lungă.
Vezi și Smart #1 Pareri
Smart EQ ForTwo Specificații
Preț (februarie 2023): de la 23.960 euro
Grup motopropulsor: BEV (Vehicul electric), baterie 17.2 kWh, 2WD
Putere motor electric: 82 CP cu 160 Nm
Autonomia electrică: 125 – 135 km
Consum mediu de energie: 16.4-16.6 kWh/100 km
Acceleraţie 0 – 100 km/h: 11.6 sec
Viteza maximă: 130 km/h
Mai multe detalii pe pagina oficială Smart România.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.