
În 2023, România începe să electrifice și transporturile grele, la scurt timp după ce în 2022 s-a atins un record de 10.000 de mașini electrice noi înmatriculate. Primul autotractor 100% electric, cu o capacitate de 40 de tone, a fost livrat și pus în funcțiune.
Acest prim autotractor electric, care se încarcă la priză, este un Volvo FH 4x2T Electric și dispune de 6 baterii cu o capacitate totală de 540 kW, datorită celor 3 motoare electrice de 666 cai putere (490 kW). Având o semiremorcă electrică, acest “TIR” 100% electric are o autonomie oficială de până la 300 de kilometri per încărcare.
Echipat cu cutia de viteze Volvo I-Shift, actualizată pentru camioanele electrice, acest Volvo FH 4x2T Electric oferă eficiență prin funcționarea în principal în treptele superioare și prin minimizearea numărului de schimbări de viteză.
Capul tractor electric trage o semiremorcă electrică cu control de temperatură (TKo) de ultimă generație, care creează un ansamblu de transport cu “emisii zero”.
Sistemul de refrigerare al semiremorcii este alimentat prin intermediul unui motor electric cu energie obținută din baterii integrate. De asemenea, semiremorca este dotată cu o axă specială echipată cu un sistem de recuperare a energiei la frânare.
Acesta este primul autotractor electric de 40 de tone livrat de Volvo în România și reprezintă un pas important în tranziția către un transport sustenabil. Per Forsberg, directorul general al Volvo România, a declarat:
“Acesta nu este doar primul camion electric livrat de noi în România, ci și un exemplu al angajamentului nostru de a sprijini industria în tranziția către un transport fără carbon. Noi, la Volvo Trucks, cu cea mai largă gamă de vehicule electrice în producție, suntem pregătiți să susținem această tranziție către un transport mai sustenabil.”
“Prima companie din România care își propune să schimbe viitorul transportului de mărfuri prin sustenabilitate este Blue River. Proiectul lor va deveni un exemplu pentru companiile și transportatorii din viitor. Începutul unei schimbări semnificative în industria transportului se află în fața noastră și ne dorim ca tot mai mulți să înțeleagă importanța și necesitatea unei tranziții către un transport verde. Printr-o acțiune concretă, cum ar fi cumpărarea primului autotractor electric din România, Blue River încearcă să demonstreze că transportul sustenabil nu este doar un ideal, ci o realitate accesibilă.” Alexandru Păun, directorul general al acestei companii de transport, a făcut aceste afirmații.

Transport de livrări urbane și regionale cu o rază de 150/200 de kilometri
Blue River, care operează pentru unul dintre principalii retaileri din țară, Lidl România, va folosi combinația formată din autotractorul electric Volvo FH și o semiremorcă 100% electrică pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele Lidl la magazinele din zona de est a țării.
Modelul de operare al autotractorului Volvo FH Electric combină eficiența cu sustenabilitatea. Aceasta se obține prin generarea unui kilometraj anual sporit, peste 100.000 km. Astfel, camionul va fi utilizat de mai mulți șoferi, 7 zile pe săptămână, și va profita de traficul redus dimineața devreme și noaptea târziu pentru a crește numărul de livrări către magazine.
Cu privire la autonomie, camionul electric Volvo FH poate asigura livrări pe o rază de 150/200 km, putând ajunge atât în București, cât și în orașele din jur, cum ar fi Constanța, Călărași, Slobozia, Giurgiu, Urziceni și Fetești.
Reîncărcarea Autotractorului Volvo FH Electric se efectuează rapid, în 90 de minute pentru 80%
Autotractorul electric este prevăzut cu două opțiuni de încărcare: curent alternativ (AC) și curent continuu (DC).
Încărcarea rapida prin intermediul curentului continuu (DC) poate fi realizată cu un încărcător de 250 kWh și permite acumularea rapidă a energiei, ajungând la 80% în 90 de minute și la 100% în aproximativ 2 ore. Astfel, vehiculul poate fi încărcat în timpul pauzei de prânz, asigurând o autonomie suplimentară.
Opțiunea curentului alternativ (AC), cu o capacitate de 43 kWh, permite o încărcare completă în 10 ore, fiind ideală pentru încărcarea nocturnă.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News