Cu aproape 35 de ani în urmă, inginerii din Târgu Mureș de la Electromureș au avut un vizionarism remarcabil, în ciuda faptului că ideea electromobilității nu a devenit populară până în 2010 și că scuterele electrice au început să devină la modă abia recent.
În 1989, inginerii de la Electromureș, fosta Cooperativă Ciocanul fondată în 1949, au creat ElectroMOBIL, o mașină electrică 100% cu o singură locație și o caroserie din fibră de sticlă, care astăzi, în 2023, ar putea fi comparată cu modele precum Renault Twizy, Citroen Ami sau chiar unele produse chinezești, cum ar fi ELBONS 4Zenn sau Yoyo XEV, care pot fi conduse fără permis de la vârsta de 16 ani în România.
Prototipul ElectroMOBIL se baza pe un Dacia 500, cunoscută sub numele de Lăstun fabricată la Timișoara și dispunea de un motor electric care, se spune, putea atinge o viteză maximă de 50 km/h. Bateriile, dezvoltate de ELBA Timișoara, îi asigurau o autonomie de până la 50 de kilometri.
Design-ul revoluționar al acestui concept, cu o suprafață vitrată generoasă și un acoperiș cu trapă, era remarcabil atât pentru acea perioadă, cât și pentru zilele noastre.
“În data de 23 August, raportul muncitorilor de la Electromureș va include acest electromobil de concepție proprie, printre realizările importante și prestigioase, dedicat marii sărbători”, a declarat Ioan Oltean, directorul Electromureș, pentru Revista Flacăra în 1989.
După Revoluția din 1989, proiectul ElectroMOBIL a fost abandonat și prototipul funcțional a dispărut.
Tu care crezi ca e motivul?
Urmărește RomAuto.ro pe Google News