Honda și Sony au anunțat că mașina lor dezvoltată în comun va fi vândută sub marca nou dezvoltată Afeela.
Pe lângă dezvăluirea numelui mărcii, companiile au introdus un prototip care este conceput pentru a previzualiza un viitor model de producție. Precomenzile sunt programate să înceapă în prima jumătate a anului 2025, vânzările începând mai târziu în același an. Cu toate acestea, livrările nu sunt programate să înceapă în America de Nord până în primăvara lui 2026, iar pentru România nu se știe momentan.
Companiile nu au intrat în multe detalii, dar au spus că numele Afeela a fost selectat deoarece „exprimă senzația”, care se află în centrul experienței de mobilitate a Sony Honda Mobility.
Lăsând deoparte numele, mașina are un design minimalist și pare mult mai pregătită pentru producție decât conceptul Vision-S care a fost dezvăluit la CES în urmă cu trei ani. În timp ce Sony Honda Mobility nu a dezvăluit multe detalii, modelul are un design simplu, cu faruri subțiri și o „bară media” distinctă.
Aceasta din urmă acționează ca un afișaj interactiv și poate afișa totul, de la numele Afeela până la animații care descriu vremea. Sony Honda Mobility a spus că își imaginează că bara media va avea o gamă largă de afișaje posibile care vor fi alimentate de „diverși parteneri și creatori”.
Compania a continuat spunând că „liniile decorative și designul minimalist ale mașinii amintesc de cele ale unei nave spațiale”. Desigur, modelul are un aspect futurist, și roți de 21 de inci optimizate aerodinamic. Li se alătură un acoperiș panoramic, o bară de lumină spate și caroseria în still fastback.
În ceea ce privește dimensiunea, prototipul Afeela măsoară 4.895 mm lungime, 1.900 mm lățime și 57,5 1.460 mm înălțime, cu un ampatament care se întinde pe 3.000 mm. Asta înseamnă că modelul este puțin mai mic decât Mercedes EQE, care are 4.994 mm lungime și are un ampatament mai generos de 122,8 3.119 mm.
Un interior Minimalist High-Tech
Având în vedere implicarea Sony, nu este surprinzător să aflăm că interiorul este de înaltă tehnologie și are un afișaj mare care se întinde pe lățimea habitaclului. Este împărțit în mai multe secțiuni, deoarece afișajele pentru oglinzile laterale digitale sunt pe marginile exterioare, în timp ce un grup de instrumente digital extins se află în fața șoferului. În dreapta este un sistem de infotainment, care curge într-un afișaj pentru pasagerul de pe scaunul din față.
Putem vedea un volan în stil jug și un tablou de bord minimalist, care este în mare parte lipsit de comutatoare. Designerii au echipat prototipul cu o consolă centrală plutitoare, care are un cadran rotativ, precum și butoane dedicate Acasă și Mute.
În ciuda liniei dramatice a acoperișului, spațiul pentru cap nu pare să fie o îngrijorare. Mai mult, compartimentul pasagerilor din spate are un sistem de divertisment cu ecran dublu, precum și iluminare ambientală pe panourile ușilor. Pasagerii de pe locurile din spate pot, de asemenea, să își îndrepte atenția către cer datorită unui acoperiș panoramic masiv din sticlă.
Sony Honda Mobility a spus că vor „urmări posibilitatea unui nou divertisment utilizând pe deplin tehnologia digitală, cum ar fi [the] Metaverse”. Au continuat să sugereze integrarea Epic Games, ceea ce nu este prea surprinzător, deoarece BMW, Hyundai, Kia, Genesis și Polestar au făcut toate anunțuri recente despre introducerea jocurilor în mașini.
Vorbind despre tehnologie, Sony Honda Mobility a spus că își propune să echipeze mașina cu navigație în realitate augmentată. Această tehnologie poate fi găsită deja în unele vehicule și probabil va ajunge în multe altele înainte ca modelul de producție să fie lansat în 2026.
Va avea un sistem de conducere semi-autonom de nivel 3
După cum probabil ai observat până acum, prototipul Afeela este echipat cu o gamă largă de camere și senzori în interior și în exterior.
Sony Honda Mobility spune că există un total de 45 și urmăresc să echipeze vehiculul cu un sistem de conducere semi-autonom de nivel 3. Acest lucru sugerează că mașina va fi foarte automatizată în anumite scenarii și va preda șoferului sarcina de a conduce doar atunci când este necesar.
Vezi si Mașini autonome: tot ce trebuie să știi
În ciuda faptului că urmărește conducerea semi-autonomă de nivel 3, compania a spus că va lucra și la dezvoltarea funcțiilor de asistență pentru conducere de nivel 2+. Ca rezultat, este posibil ca un sistem de Nivel 2 să fie standard, în timp ce un sistem de Nivel 3 va fi opțional. Rămâne de văzut, dar SHM a remarcat că vor folosi SoC-uri de la Qualcomm și vor folosi Snapdragon Digital Chassis.
Specificațiile sunt în mare parte un mister
Deoarece Sony Honda Mobility nu a spus prea multe despre model, nu este surprinzător că specificațiile sunt învăluite în secret. Acestea fiind spuse, compania a confirmat că prototipul are tracțiune integrală și asta implică o configurație cu două motoare.
Autonomia mașinii este, de asemenea, un mister, dar una dintre imaginile din interior arată o autonomie de 377 km, la o baterie încărcată 75-80%. Probabil că nu ar trebui să citim prea multe despre asta și probabil că va trebui să așteptăm ani de zile până vom afla numărul final.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News