Unele mașini electrice sunt proiectate de la zero pentru a funcționa exclusiv pe curent, în timp ce altele, precum acest BMW iX1, sunt adaptate de la mașini pe benzină sau diesel.
SUV-ul electric BMW iX1 este oferit alături de versiunile pe benzină, diesel și hibride plug-in ale BMW X1, așa că ar trebui să existe ceva pentru toți cei pasionați de un SUV mic premium. Rivalizează cu o serie de SUV-uri poziționate similar, cum ar fi Volvo XC40 Recharge, Mercedes EQA, Lexus UX 300e și Audi Q4 e-tron.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- Autonomie și costuri 4.6/5
- Motoare si performanta 3.6/5
- Interior si confort 4.6/5
- Practicabilitate 4.5/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
- Galerie FOTO
Dacă nu ai nicio afinitate cu o marcă sau alta, motivul pentru care BMW iX1 este cu un pas înainte față de cei mai apropiați rivali este experiența de conducere. Direcția este mai clară decât la XC 40 sau EQA, deși, nu este nici pe departe la fel de bine de condus ca un X1 pe benzină. Asta pentru că iX1 înclină cântarul cu aproximativ două tone și are o călătorie fermă pentru a compensa greutatea suplimentară.
Acest lucru nu este diferit de ceea ce vei găsi la rivali, iar estimările autonomiei electrice sunt în general similare. În timp, ne-am aștepta ca o opțiune cu un singur motor și două roți cu tracțiune să se alăture gamei, dar deocamdată toate modelele vin cu două motoare electrice și, ca rezultat, tracțiune pe patru roți.
Deși aceste modele xDrive au multă aderență, ele nu sunt ieftine: BMW iX1 costă mai mult de 54.000 euro, cu aproximativ 10.000 euro mai mult decât X1 entry-level. Tot cam atât vei plăti pentru o mașină echivalentă de la o marcă rivală, cum ar fi impresionanta Kia EV6, sau Nissan Ariya.
Citeste recenzia noastră despre Kia EV6 sau Nissan Ariya 2022.
Costuri, incarcare și autonomie BMW iX1
În funcție de specificațiile exacte ale BMW iX1, bateria sa de 64,7 kWh permite o autonomie între 417 și 440 km.
Această cifră este puțin mai mare decât poate reuși Volvo XC40 Recharge și Mercedes EQA și cu doar 18 km mai puțin decât gama standard Tesla Model Y. Este destul de bun și ar trebui să fie suficient pentru majoritatea oamenilor, dar șoferii care fac distanțe lungi ar putea fi deserviți mai bine de Kia EV6 sau Skoda Enyaq iV.
Citeste recenzia noastră despre Skoda Enyaq iV 2020 sau Skoda Enyaq Coupe iV 2022.
Capacitatea de încărcare de 130 kW este la egalitate cu Skoda Enyaq iV și Volkswagen ID.4, dar mai puțin decât cifrele atinse pe EV6 sau Hyundai Ioniq 5. O încărcare de la 10-80% necesită puțin mai puțin. jumătate de oră, în timp ce un wallbox de acasă va încărca complet bateria peste noapte.
Citeste recenzia noastră despre Hyundai IONIQ 5 sau Hyundai IONIQ 6.
Motoare BMW iX1 și performante
Sistemul de propulsie cu dublu motor și tracțiune pe patru roți, disponibil la lansare, este puternic. Cei 313 CP sunt mai mult decât obțineți în Volkswagen ID.4 GTX de performanță.
În consecință, BMW iX1 este foarte rapid de la început. Accelerația de la zero la 100 km/h durează doar 5,6 secunde și există chiar și o funcție de amplificare care oferă putere maximă pentru un timp limitat. Spre deosebire de unele mașini electrice, nu ai senzația că BMW iX1 rămâne fără puf la viteză mare.
Există și opțiunea unei note de motor sintetizate. Este menit să sune ca un motor cu șase cilindri, dar se simte puțin forțat și inutil. Mai bine îl oprești și de bucuri de rafinamentul lui BMW iX1. Totuși, la fel ca multe mașini electrice, liniștea amplifică viteza vântului în jurul oglinzilor exterioare la viteze mai mari, dar acest lucru nu este prea deranjant.
După cum am menționat mai sus, BMW iX1 este mai captivant la volan decât cei mai apropiați concurenți ai săi. Dar dacă intr într-un iX1 după un X1 pe benzină, vei fi dezamăgit de EV.
Deoarece este semnificativ mai greu, capacitatea de răspuns a lui BMW iX1 este tocită. Nemții nu au reușit să ascundă greutatea suplimentară și au montat o configurație mai fermă a suspensiei pentru a face față. Poate avea suspensie pneumatică ca standard, dar cursa este neplăcută și uneori puțin accidentată.
BMW iX1 interior și confort
BMW iX1 ar putea fi SUV-ul electric entry-level al mărcii, dar nu pare așa în interior. Materialele luxoase și o calitate impresionantă a construcției contribuie într-un fel să susțină prețul. Tabloul de bord are două ecrane mari – unul pentru informații de conducere și unul pentru infotainment – ambele sunt standard.
Sunt disponibile trei niveluri de echipare: xLine oferă un aspect robust, în timp ce modelul de baza este mai simplu, dupa cum sugereaza si numele. M Sport care nu este disponibil în România la momentul scrierii acestui artiol, are un aspect mai sportiv. Toate modelele beneficiază de o cameră pentru marșarier, volan îmbrăcat în piele și climatizare cu două zone.
Spatiu interior BMW iX1 și volum portbagaj
BMW iX1 este surprinzător de încăpător în interior. Există o mulțime de spațiu pentru patru adulți și suficient spațiu între scaune pentru ca copiii să nu-ți bată cu picioarele în spătar.
Este păcat că scaunele din spate nu alunecă înainte și înapoi ca în versiunile pe benzină și diesel, plus că BMW iX1 are un tunel de transmisie care fură spațiu de la pasagerul din mijloc.
Mașinile proiectate de la început pentru a fi doar electrice nu au acest tunel, așa, un Hyundai Ioniq 5 ar putea fi mai confortabil pentru pasageri dacă vei avea 3 persoane în spate în mod regulat. Mai mult, asigură-te că pasagerii tăi nu sunt deranjați de podeaua ușor ridicată din spate.
Portbagajul de 490 de litri are o dimensiune perfect decentă. Este cu 150 de litri mai mult decât spațiul pe care îl are un Mercedes EQA și mai mult decât unele mașini din clasa următoare (cum ar fi Nissan Ariya și Toyota bZ4X). Există o zonă de depozitare a cablurilor sub podeaua portbagajului, care este la îndemână atâta timp cât nu ai folosit pe deplin capacitatea de încărcare.
Citeste recenzia noastră despre Toyota bZ4X 2023
Fiabilitate BMW iX1 și rezultate Euro NCAP
BMW X1 a fost testat în 2022 de către organizația de siguranță Euro NCAP, și a primit ratingul maxim de cinci stele, în ciuda faptului ca testele s-au înăsprit. A obtinut 86% pentru protecția ocupanților adulți, 89% pentru protecția copiiilor, 76% pentru protecția participanților vulnerabili ai traficului, și un impresionant 92% pentru dotările de siguranță.
BMW a ocupat locul 3 in sondajul anual al respectatei organizație Consumer Reports, care combină concluziile lor cu datele sondajelor de la cei 6 milioane de abonați pentru a-și publica clasamentele anuale.
Este cu câteva locuri mai sus decât Audi și cu mult față de Mercedes, chiar și cu faptul că aproape unul din patru respondenți deținători de BMW au raportat o defecțiune în primul an de la proprietate. Cumpărătorii adoră sistemele de infotainment ale mărcii și stilul de conducere al mașinilor lor.
Galerie FOTO BMW iX1
Vezi si Top mărci auto 2022 conform Consumer Reports
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.