Peugeot 408 fastback este acum la vânzare în România, iar Peugeot a subliniat prețurile pentru noul său model atrăgător, începând de la 33.600 euro pentru modelul entry-level pe benzina. Modelele hibride plug-in pornesc de la 44.200 euro.
Citeste recenzia noastra despre Peugeot 408.
Noua gamă Peugeot 408 se deschide cu modelul PureTech de 1,2 litri, care folosește un motor Turbo SS pe benzină de 130 CP și transmite puterea către puntea față printr-o transmisie automată cu opt trepte – cutia de viteze fiind standard pentru întreaga gamă.
Două opțiuni hibride plug-in sunt disponibile cu 180 CP în modelul HYBRID 180 și 225 CP în versiunea HYBRID 225 a lui Peugeot 408.
Citeste mai departe sau vezi Galerie FOTO.
Nivelurile de echipare pentru Peugeot 408 încep cu Allure, cu echipamente standard inclusiv jante din aliaj de 17 inchi, faruri LED cu fascicule adaptive și tapițerie parțială din piele artificială. Un sistem de infotainment Peugeot i-Connect de 10 inchi este echipat cu navigație cu actualizări over-the-air, Apple Carplay/Android Auto, dublu climatronic, faruri automate, împreună cu o cameră de marșarier la 180 de grade, printre altele.
Allure Pack este următorul model în gamă. Începând de la 35.200 euro, nivelul kit-ului standard crește pentru a include roți de 19 inchi, acces și pornire fără cheie, precum și funcții suplimentare de siguranță și asistență pentru șofer, inclusiv frânare de urgență avansată, senzori de parcare față, control adaptiv al vitezei de croazieră, și alertă de trafic transversal din spate.
Nivelul de echipare GT începe de la 38.100 euro și se distinge prin adăugările de stil sportiv, moduri suplimentare de conducere și tehnologia suplimentară pe care o introduce. Modelele GT vin cu jante de 19 inchi „Graphite” tăiate cu diamant și o grilă frontală cu aspect diferit, cu elemente de culoarea caroseriei.
În interior se află un volan din piele naturală cu funcție de încălzire, în spatele căruia se află un panou de instrumente digital de 10 inchi. Pachetul Driver Sport introdus pe modelul GT include moduri de direcție, accelerație și motor concepute pentru a îmbunătăți „feedback-ul și răspunsul”.
Platformă, sisteme de propulsie și performanță Peugeot 408
Aflat între sedan-ul 508 și SUV-ul de mărime medie 3008, Peugeot 408 2023 este similar cu Polestar 2 în stilul caroseriei. Este, în esență, un sedan cu cinci uși înălțat, cu un hayon mare, care se concentrează pe caracterul practic și pe stil. Peugeot spune că este prima mașină de acest gen de pe piață.
Peugeot 408 se află pe cea mai recentă evoluție a platformei EMP2 de la Peugeot și este propulsat de un singur motor pe benzină, precum și de grupuri motopropulsoare hibride plug-in. Marca a confirmat că o variantă electrică – probabil că se va numi e-408 – va urma „câteva luni mai târziu”.
Singura versiune neelectrificată va fi unitatea de 130 CP de 1,2 litri cu trei cilindri turbo pe benzină – și chiar și aceasta va fi înlocuită cu o variantă mild-hybrid la sfârșitul anului 2023, spune Peugeot.
Versiunile hibride plug-in folosesc același motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu patru cilindri cuplat la un motor electric alimentat de o baterie de 12,4 kWh, care are nevoie pentru a se încărca de o oră și 40 de minute de la un wallbox de 7 kW, 3 ore și 5 minute la o priză de 3,7 kW, și 7 ore și 5 minute de la o priză standard.
Peugeot susține că sunt posibile până la 65 km de autonomie electrică, în funcție de specificații.
Toate motoarele sunt cuplate exclusiv la o cutie de viteze automată cu opt trepte, așa că așteptați-vă ca benzina 1.2 să accelereze de la 0 la 100 km/h în aproximativ 10 secunde. Asistența electrică de la hibrizii plug-in înseamnă că ambele vor fi mai rapide, în ciuda faptului că au o greutate suplimentară, astfel încât Hybrid 225 ar putea scădea sub 8,5 secunde pentru același sprint de referință.
Cea mai rapidă versiune va fi, fără îndoială, e-408. Puterea va veni de la o baterie de 54 kWh, care este puțin mai mare decât unitatea pe care o veți găsi la Peugeot e-2008 și e-208, dar are o nouă compoziție chimică pentru a îmbunătăți autonomia și eficiența.
Peugeot susține că e-308 se va putea reîncărca cu 20-80% în mai puțin de 25 de minute cu o capacitate de încărcare de 100 kW, așa că ne așteptăm la același lucru pentru Peugeot 408 electric. S-a revendicat și o autonomie de 400 de kilometri pentru e-308, dar fiind mai greu si având o poziție mai puțin aerodinamică, probabil că e-408 nu se va potrivi cu e-308 pe această măsură.
Design și tehnologie Peugeot 408
Directorul de proiectare Pierre-Paul Mattei a spus că designul și poziționarea lui Peugeot 408 sunt cheia acestui nou model.
„Noul Peugeot 408 a început acum câțiva ani cu obiectivul de a reinventa limuzina. Poziția de condus este dinamică – mai înaltă decât un sedan, dar nu la fel de înaltă ca într-un SUV coupe. Este pentru oamenii care caută ceva nou. Este un sedan foarte dinamic.”
„Nimic nu este neutru pe această mașină”, a spus el. „Totul face ceva. Tratamentul de design este diferit de cel cu care ne-am obișnuit la Peugeot. Este mai clar, un design cu fațete de diamant. Este perturbator. Uitați-vă la roțile [opționale] de 20 de inchi, unde am încercat să integrăm modelul pătrat într-un cerc.”
La 4,69 metri lungime și un ampatament de 2,79 m, Peugeot 408 este relativ lung, iar la 1,48 m înălțime, senzația este mai degrabă de sedan ridicat decât SUV coupe.
În comparație cu grila complexă, în profil liniile lui Peugeot 408 2023 sunt relativ simple, definite de suprafețe netede intersectate de cute ascuțite și o linie mai rotunjită a plafonului. Designul din spate este la fel de elaborat ca și partea din față, cu partea inferioară a barei de protecție creând un „decupaj inversat” cu scopul de a reduce masa vizuală a acesteia și de a întări poziția ridicată a lui Peugeot 408. Mașina va veni în șase culori de caroserie, inclusiv acest nou Obsession Blue.
Citeste mai departe sau vezi Galerie FOTO.
În ciuda liniei joase a acoperișului, Peugeot pretinde și mult spațiu pentru cap, cu zone mici de relief în acoperiș în spate pentru a crește spațiul.
Când vine vorba de portbagaj, Peugeot 408 pe benzină oferă 536 de litri cu scaunele din spate ridicate, si 1.611 de litri cu scaunele pliate, în timp ce modelele PHEV scad la 471 de litri din cauza bateriei.
Designul bordului este același cu cel al lui 308, așa că Peugeot 408 se mândrește și cu i-Cockpit, inclusiv sistemul de infotainment i-Connect Advanced de 10 inchi montat central, cu cel mai recent i-Toggle sensibil la atingere al mărcii.
Alături de această ultimă configurație de infotainment, care oferă capacitatea de actualizare over-the-air și tehnologia de recunoaștere a vocii de la Peugeot, 408 va fi disponibil și cu o mulțime de kit avansat, cum ar fi un stereo Focal cu 10 difuzoare, faruri cu matrice LED, capacitatea pentru a conecta două smartphone-uri prin cele mai recente pachete de conectivitate, patru porturi USB și încărcare wireless.
Un hayon electric cu senzor activat de picior și scaune încălzite vor fi disponibile, plus cea mai recentă tehnologie de conducere semi-autonomă de la Peugeot.
Pachetul Drive Assist 2.0 al mărcii oferă schimbarea semi-automată a benzii de rulare, în timp ce controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu asistență pentru urmărirea benzii și asistența pentru păstrarea benzii de circulație este, de asemenea, disponibil.
Există un sistem de viziune pe timp de noapte, precum și alertă de trafic transversal și monitorizare a unghiului mort pe distanță lungă, în timp ce Peugeot a dezvoltat geamuri mai groase, laminate, disponibile opțional, pentru a îmbunătăți și mai mult rafinamentul.
Galerie FOTO Peugeot 408
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
Pagina oficiala Peugeot 408 Romania