Lista noastră detaliază cele mai bune mașini ieftine de întreținut, cu consum mic de combustibil, dar și fiabile
Dacă costurile de funcționare sunt o prioritate pentru tine, găsirea următoarei mașini care se potrivește nevoilor tale poate deveni o comparație nesfârșită a eficienței și a costurilor cu combustibilul. Ne-am bătut puțin capul în comparația mai multor mașini cu costuri de funcționare reduse, și am ales 10 dintre cele mai bune mașini ieftine de întreținut.
Mai jos vei găsi mașini care se potrivesc unei varietăți de bugete și nevoi, de la mașini mici pentru călătorii scurte în oraș, până la mașini mai mari, care pot menține costurile reduse pentru familie. Nu ne-am uitat doar la L/100 km sau la prețul de listă, deoarece întreținerea acestor mașini nu ar trebui să coste prea mult indiferent de zonă.
Din 2018, testarea învechită a economiei de combustibil și a emisiilor NEDC (New European Driving Cycle) a fost înlocuită de sistemul WLTP (World Harmonized Light vehicle Test Procedure). Acest nou regim de testare include teste efective pe drum, ceea ce înseamnă că mașinile noi vor avea eficiența măsurată folosind condițiile din lumea reală.
Cu toate acestea, nu există nicio îndoială că mașinile au devenit mult mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil în ultimii ani – indiferent de modul în care este măsurat.
1. Nissan Leaf
Mașinile electrice sunt în mainstream acum și, în afară de emisii și liniște, un mare motiv din spatele acestui lucru sunt costurile de funcționare. Nissan Leaf a fost unul dintre primele mașini electrice care au fost produse în serie și de atunci s-a bucurat de succes în vânzări, pe măsură ce mai mulți oameni trec la electrificare.
Ca orice mașină electrică, Leaf nu costă nimic la impozit, în timp ce întreținerea ar trebui să fie și mai ieftină. Dacă poți încărca acasă, atunci se pot realiza economii suplimentare pentru fiecare km pe care îl parcurgi în comparație cu benzina.
Nissan pretinde o autonomie de până la 385 km pentru modelul e+ cu 217 CP sau 270 de km pentru versiunea standard cu 150 CP. Leaf se întâmplă să fie și una dintre cele mai ieftine mașini electrice.
2. Dacia Sandero
Cea mai recentă Dacia Sandero este aproape imbatabilă când vine vorba de valoare și costuri reduse de funcționare, în ciuda lipsei unei opțiuni hibride.
Toate motoarele pe benzină sunt unități de 1,0 litri; alegerea noastră este TCe 90, care returnează 5.2 – 5.4 l/100 km cu o cutie manuală. Nu este disponibil un motor diesel, dar versiunea pe benzină/GPL este o opțiune pentru șoferii cu kilometraj mai mare.
Este cel mai scump model de cumpărat, dar atunci când funcționează pe benzină, motorul este capabil de aproximativ 5.5 l100 km, în timp ce trecerea la GPL mai ieftin este la fel de economică, cu până la 6 l/100km. Nici asigurarea și întreținerea nu vor costa mult.
Reputația bugetară a lui Sandero este evidentă în interior în comparație cu rivalii mai scumpi, dar nivelul de confort și echipare sunt mai bune decât în generația anterioară Dacia Sandero. Având în vedere prețul de listă, Dacia Sandero este o mașină practică cu cinci uși, cu un portbagaj decent și multe echipamente, ceea ce face un raport calitate-preț excelent.
3. Skoda Octavia
Sunt multe care ne plac la noua Skoda Octavia: are un portbagaj masiv și dispune de o serie de tehnologii noi și o mulțime de echipamente standard. Deși este puțin mai scump decât modelul vechi, este totuși un raport calitate-preț excelent. Dimensiunea sa totală îl apropie mai degrabă de modelele din clasa de mai sus, cum ar fi Ford Mondeo, decât de rivalii direcți precum Focus.
În ciuda dimensiunilor sale, Octavia este o mașină ieftină de întreținut cu o gamă excelentă de motoare standard din care să alegi. Cel mai frugal este motorul diesel entry-level; un 2.0 litri cu 116 CP.
Va gestiona 3.9 – 5.1 l/100 km cu o cutie de viteze manuală, în timp ce versiunea mai puternică de 150 CP a aceluiași motor este capabilă 4.3 – 5.5 l/100 km cu o cutie de viteze DSG.
Chiar și cele două motoare pe benzină, un 1.0 litri de 110 CP și un 1.5 litri de 150 CP, pot gestiona aprox. 6 l/100 km, modelele echipate cu DSG beneficiind de asistență mild-hybrid.
Octavia iV este cel mai economic model care gestionează 1.0 l/100 km cu emisii de CO2 de 22-33g/km. Combină un motor pe benzină de 1,4 litri și un motor electric care produc 204 CP, dar această tehnologie are un preț, chiar și Skoda Octavia PHEV entry-level costând cu o treime mai mult decât un model convențional pe benzină.
4. Kia Niro
Oferită ca hibrid, hibrid plug-in și electrică, Niro este cu siguranță o mașină ieftină de întreținut. În timp ce prețul de achiziție crește, consumul de combustibil continuă să scadă cu cât mergi mai sus în gama Niro.
În forma hibridă standard, te poți aștepta la 3.4 – 4.2 l/100 km, iar hibridul plug-in gestionează 59-65 km numai cu energie electrică. Toate modelele vin cu o garanție de șapte ani / 150.000 de km, care ajută la ținerea la distanță a oricăror costuri neprevăzute.
În general, Kia Niro oferă spațiu și echipament generoase pentru cei care caută un hibrid sau un EV, deși hibridul plug-in pierde din spațiu în portbagaj, așa că verifică pentru a te asigura că îl cumperi pe cel care se potrivește cel mai bine nevoilor tale.
5. Toyota Yaris Cross
Toyota a fost mult timp în fruntea tehnologiei hibride, de la succesul inițial al lui Toyota Prius și până în prezent. Producătorul auto japonez oferă acum multe vehicule hibride, inclusiv Yaris Cross – un SUV mic bazat pe populara Toyota Yaris.
Un hibrid cu „autoîncărcare” produce energie electrică utilizând energie care altfel ar fi irosită, de exemplu la frânare. Electricitatea ajută motorul pe benzină și mărește eficiența, rezultatul final fiind că Toyota Yaris Cross reușește un consum de 3.2 – 3.6 l/100 km.
La exterior, Yaris Cross are un aspect robust, cu înconjurături groase ale arcului roții din plastic negru. Yaris Cross este mai ușor de accesat în comparație cu hatchback-ul obișnuit Toyota Yaris datorită înălțimii sale ridicate.
6. Opel Mokka
Cel mai recent Opel Mokka este o îmbunătățire semnificativă față de modelul precedent. Deși cea mai nouă iterație nu este disponibilă ca hibrid, varietatea sa de motoare 1.2 turbo pe benzină este destul de eficientă, ținând bine față unor rivali precum Honda Jazz Crosstar și Renault Captur, care sunt disponibile cu motorizare hibridă.
Motorul de 1.2 al lui Mokka va gestiona în jur de 5.6 l/100 km, indiferent de puterea pe care o alegi în versiunea manuală, adică de 100 sau 130 CP, și 5.9 – 6 l/100 km în versiunea automată.
Vestea bună pentru fanii diesel este că Mokka este încă disponibil cu o opțiune diesel în cazul în care alți rivali au întrerupt-o pe a lor. Motorul diesel de 1,5 litri va fi mai potrivit pentru cei care fac frecvent o mulțime de kilometri pe autostradă, deși este cu cel puțin 2.000 de euro mai scump.
Opel Mokka este disponibil chiar și ca mașină complet electrică cunoscută sub numele de Mokka-e. Versiunea electrică va fi cea mai ieftină de întreținut, dar mai potrivită pentru cei care fac călătorii mai scurte prin oraș.
Are o autonomie de până la 338 km și, în timp ce încărcarea va dura aproximativ 7,5 ore cu o cutie de perete de acasă, poți încărca de la 0 la 80% pe un încărcător rapid public în aproximativ 30 de minute.
7. Ford Kuga
Ford Kuga este acum la a treia generație, iar cea mai recentă este cea mai bună de până acum. Isi recapata manevrabilitatea care s-a pierdut la modelul vechi si se lauda cu un interior spatios care va fi instantaneu familiar daca pleci de la un Ford Fiesta sau Focus. Bine echipat și ușor de utilizat, interiorul lui Kuga este unul dintre motivele pentru care mașina este atât de populară.
Un alt motiv este că Kuga poate fi, de asemenea, ieftin de întreținut. Motoarele sale pe benzină și diesel sunt mai eficiente decât înainte, iar Ford a introdus în linie atât motoare hibride, cât și motoare plug-in hybrid.
O cifră de CO2 foarte scăzută pentru PHEV și o autonomie electrică de 56 de kilometri impresionează ambele (chiar dacă 45-48 de km între încărcări este mai probabilă în lumea reală), ajutând la menținerea costurilor scăzute.
8. Honda Jazz
Honda Jazz este o mașină mică care se simte ca una de lux pe șosea, cu o deplasare lină adăugând un strat de confort care poate lipsi deseori de la mașinile mici. Chiar dacă Jazz este o mașină ieftină, cu siguranță nu îi lipsește tehnologia de ultimă oră pentru a ajuta la economisirea combustibilului.
Un consum de 4.5 – 4.6 l/100 km este posibil la conducerea blândă. La aceasta se adaugă rata de impozitare redusă și o categorie scăzută de asigurare, ceea ce face din aceasta o mașină cu adevărat ieftină de întreținut.
Interiorul lui Honda Jazz oferă un spațiu funcțional cu o mulțime de materiale durabile. În mod ciudat, ecranul de infotainment este mai aproape de pasager decât de șofer în tabloul de bord, dar este ușor de interacționat și este o îmbunătățire considerabilă față de predecesorul său.
9. BMW Seria 3 break
Crossover-urile și SUV-urile pot fi la modă, dar în trecut alegerea practică a fost adesea mașina break.
BMW Seria 3 break vine în variantele tradiționale pe benzină și diesel, dar este disponibil și un hibrid plug-in pentru a maximiza eficiența. Motorul diesel 320d gestionează 5 – 5.7 l/100 km, iar 320i pe benzină poate gestiona aproximativ 7 l/100 km.
Cea mai ieftină opțiune, totuși, este hibridul plug-in 330e, care permite o autonomie de 53-61 km numai pe motorul electric, cu o cifră de economie de combustibil între 1.4 și 1.9 l/100 km.
Economia de combustibil, combinată cu caracterul său practic, înseamnă că este o alegere evidentă pentru cei care caută ceva mai spațios. Cumpărătorii care caută o opțiune manuală ar putea fi totuși dezamăgiți, deoarece Seria 3 Touring este disponibil doar cu o cutie de viteze automată.
10. Hyundai Kona Electric
Hyundai Kona este disponibil în mai multe variante diferite și, de asemenea, în diferite sisteme de propulsie.
Versiunea complet electrică oferă rulare la costuri reduse și până la 305 km de autonomie pentru varianta standard, și 484 km pentru varianta Long-range. O consideram o mașină bună și rapidă care demonstrează că poți avea putere cu un buget redus.
Hyundai oferă o garanție de opt ani/160.000 de km pentru baterie, precum și o garanție de cinci ani fără limită de kilometri pentru restul mașinii, reducând șansa oricăror costuri neașteptate. Kona este iubită de proprietari, ocupând locul cinci în sondajul nsotru cu cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver.
TOP 10 mașini ieftine de intretinut 2022
- Nissan Leaf
- Dacia Sandero
- Skoda Octavia
- Kia Niro
- Toyota Yaris Cross
- Opel Mokka
- Ford Kuga
- Honda Jazz
- BMW 3 Series Touring
- Hyundai Kona Electric
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.
Ieftin de intretinut inseamna si consumabilele nu doar consumul la suta de km. 1300 RON o revizie la reprezentanta pentru un Sandero Stepway cum vi se pare? Dar faptul ca nu poti pune piese facute de alti producatori de firma chiar mai bune dar mai ieftine?
Salut George. Eu in 2012 aveam un Logan nou pentru care plateam in jur de 300 de lei pentru revizie. Aceeasi revizie costa acum cum spui tu. In urma cu 5 ani, plateam 1400 de lei pentru schimb de ulei, filtre, placute, distributie si discuri de frana pentru un Opel Astra J, iar anul acesta, in februarie mai exact, am platit 2200 de lei. Problema este de fapt ca au crescut preturile in orice domeniu. Totusi, nu stiam ca nu poti pune pe Sandero piese facute de alti producatori.