Opel Corsa a fost de mult timp una dintre cele mai des întâlnite mașini din România, populară printre șoferii începători, familiile mici și adesea cumpărat ca primă mașină, cei mai mulți dintre noi fie deținem, fie am condus o Corsa.
Asemănător se poate spune despre cel mai apropiat rival al său, Ford Fiesta, și să nu uităm de ceilalți concurenți înverșunați din segmentul supermini – nume mari precum Volkswagen Polo, Renault Clio și Peugeot 208, precum și câteva adunate de-a lungul anilor precum Toyota Yaris, Hyundai i20 și multe altele de la aproape fiecare producător.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Această ultimă versiune este destul de diferită față de predecesorii săi, deoarece este prima Opel Corsa dezvoltată sub grupul PSA (acum Stellantis) – proprietari ai mărcilor surori Peugeot, Citroen și Fiat, printre altele.
Aceasta înseamnă că are multe în comun cu Peugeot 208 cu care-și împarte platforma. De asemenea, este cu până la 108 kg mai ușoară decât vechiul model, în funcție de specificație, iar pentru prima dată Corsa este disponibilă ca mașină electrică.
Opel Corsa are acum un aspect mai modern și este mai bine echipată decât înainte – calități de care avea mare nevoie pentru a concura într-o luptă împotriva ultimei Fiesta. Dacă nu știai, Opel și Peugeot sunt intrinsec legate; Șeful de design britanic Mark Adams și echipa sa au reușit să-i ofere lui Corsa un aspect nou, dar familiar, cu luminile de zi cu LED în formă de bumerang și un stâlp C care se ridică pe linia ferestrei.
Opel a făcut o treabă bună și în interior, unde materialele moi la atingere adaugă acum un nivel de sofisticare tabloului de bord, la fel ca și ornamente care se potrivesc cu culoarea caroseriei mașinii. Totul este făcut cu gust, iar cumpărătorii ar trebui să fie impresionați de afișajul standard de infotainment de cinci inchi cu conectivitate bluetooth și volanul cu fund plat.
Nu suntem siguri dacă românii sunt pregătiți pentru un Corsa de aprox. 24.000 euro, dar versiunea de vârf GS vine cu un afișaj de 7 inchi, comenzi audio pe volan, cutie de viteze automată cu 8 trepte, 130 CP, jante aliaj 16 inchi, și faruri LED printre altele.
Cei mai mulți clienți sunt așteptați să opteze pentru o versiune de 1,2 litri pe benzină, care vine cu 75 CP sau 100 CP sau un diesel de 1.5 litri cu 102 CP. O versiune de 130 CP a aceluiași motor pe benzină este disponibilă pe modelele GS Line și GS, și vine exclusiv cu o cutie automată cu 8 trepte.
Am testat benzinarul de 100 CP și am constatat că șasiul este destul de închegat, ținând sub control mașina și oferind o senzație liniștitoare. Direcția este precisă, iar modul Sport nu numai că îngreunează volanul, dar adaugă și o notă intensă de evacuare prin difuzoarele mașinii.
La momentul scrierii acestui articol, dieselul de 1,5 litri a fost deja întrerupt în unele țări din Europa, și avem motive să credem că va fi scos și din România în scurt timp.
Opel Corsa-e 2022 este cel mai scump model din gama actuală, prețurile sărind de 35.000 euro, dar cel mai ieftin model de rulat datorită costului mai mic de încărcare și pentru că mașina este liberă de taxe. Are aceleași baze ca și Peugeot e-208 și are o autonomie de ~359 km, cu aproape 30 km mai mult decât versiunea din 2019.
CO2 și consum Opel Corsa 2022
Opel Corsa 2022 este echipat fie cu un motor pe benzină, fie cu un motor diesel, și ambele folosesc tehnologie avansată comună cu Peugeot. Versiunea entry-level non-turbo de 75 CP este campioana motoarelor pe benzină, gestionând 4.1 l/100 km și emisii de CO2 de 93-94 g/km, conform auto-data.
Benzinarul turboalimentat de 100 CP, este alegerea noastră – nu numai că este mai ieftin cu 2.000 de euro decât dieselul, dar emisiile de CO2 de la doar 96-98 g/km o fac foarte accesibilă pentru firme.
Este capabil de un consum de 4.2 – 4.3 l/100 km, plasându-l la egalitate cu Ford Fiesta EcoBoost de 1,0 litri. Versiunea de 130 CP a aceluiași motor este echipată cu o cutie de viteze automată și are un consum de 4.5 – 4.6 l/100 km, iar emisiile sunt de 103-105 g/km.
Motorul diesel de 1,5 litri gestionează 3.2 – 3.3 l/100 km și emite 85-87 g/km, dar nu credem că oferă câștiguri suficient de semnificative pentru ca acesta să aibă sens pentru mulți cumpărători, costând aproximativ 2.000 euro în plus. Șoferii care merg mult pe autostrăzi ar putea vedea în cele din urmă beneficiile, dar acesta nu este cu adevărat modul în care vor fi folosite majoritatea Corselor.
Motorizare Opel Corsa 2022 și performante
Totul este schimbat la Opel Corsa 2022, deoarece, ca urmare a noilor proprietari (Stellantis) ai mărcii Opel din 16 ianuarie 2021, acum are aceleași baze ca și Peugeot 208. Aceasta înseamnă că este puțin mai mare decât înainte, dar fabricația avansată înseamnă că este, de asemenea, mai ușor și cu 15% mai rigid.
Primele noastre impresii au fost că suspensia este destul de fermă, menținând mașina controlată în viraje, în timp ce direcția este precisă și are o greutate naturală.
Suspensia sa se simte acum mai rigidă decât la vechiul Corsa, dar încă nu se potrivește cu Ford Fiesta pentru distracție, cu mai puțin feedback prin volan. Este foarte agil și toate comenzile sunt ușoare, ceea ce face noul Opel Corsa mai ușor de condus decât înainte.
Opel Corsa benzină
Un motor pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri formează coloana vertebrală a gamei de motoare Corsa și este disponibil fie în 75 CP, 100 CP sau 130 CP. Motorul turbo de 100 CP este alegerea noastră din gamă, deoarece oferă o îmbunătățire semnificativă a performanței față de motorul de bază non-turbo, dar este mai puțin costisitor decât cea mai puternică versiune.
Versiunea GS vine cu diverse setări, inclusiv un mod Sport care face direcția mai grea și mărește răspunsul la accelerație. De asemenea, introduce un sunet mai entuziast al motorului prin difuzoarele mașinii și, deși nu toată lumea este un fan al unor astfel de dispozitive, am găsit că suna destul de autentic.
Este un motor plăcut, cu o mulțime de performanțe având în vedere puterea sa. Oferă lui Opel Corsa 2022 o accelerație lină și rafinată, cu excepția cazului în care vrei să-i dai blană, când mașina îți va transmite într-un mod subtil că nu are chef.
Cumpărătorii vor avea o cutie de viteze manuală cu cinci trepte în versiunea de 75 CP, care durează 13,2 secunde pentru a face 0-100 km/h. Motorul turbo de 100 CP este echipat cu un manual cu șase trepte, care nu are cea mai precisă acțiune și reușește 0-100 km/h în 9,9 secunde.
De asemenea, poți plăti suplimentar pentru o cutie de viteze automată cu opt trepte cu acest motor, care este impresionant pentru un supermini, dar are ca rezultat o accelerație mai lentă, luând 10,8 secunde de la 0 la 100 km/h.
Versiunea GS de 130 CP poate fi echipată doar cu o cutie de viteze automată cu opt trepte și acoperă 0-100 km/h în 8,7 secunde.
Opel Corsa diesel
Puțin mai mare decât motorul pe benzină, motorul diesel este un cu patru cilindri de 1,5 litri care produce 102 CP și vine doar cu o cutie de viteze manuală.
Acest motor diesel se află la mijlocul cifrelor de performanță ale lui Corsa, atingând 0-100 km/h în 10,2 secunde. Probabil că va fi o alegere mai bună pentru șoferii care acoperă distanțe lungi, fiind cel mai economic motor convențional oferit în Opel Corsa.
Opel Corsa electric
Nu credem că vei fi surprins sa afli că cea mai rapidă Corsa este Corsa-e – cel puțin până când va fi lansată o versiune OPC. Motorul electric compact și puternic de 136 CP oferă un cuplu instant și propulsează Corsa de la 0 la 100 km/h în 8,1 secunde.
Opel Corsa 2022 interior și confort
În timp ce campionii de clasă Volkswagen par să reducă calitatea unora dintre noile sale interioare, Opel Corsa face un pas înainte. Materialele soft la atingere împodobesc acum partea superioară a planșei de bord, iar ornamente de culoarea caroseriei se întind pe tabloul de bord.
Modelele entry-level au un ecran tactil de cinci inchi, sau de șapte inchi începand cu versiunea Edition, care este înlocuit cu un afișaj de 10 inchi pe versiunea Ultimate în alte țări din Europa. Unele diferențe de la o țară la alta sunt destul de frustrante..
Există și unele comenzi fizice, ceea ce face controlul încălzirii și ventilației mai ușor decât dacă ar trebui să utilizezi ecranul central. Există, de asemenea, un buton de volum fizic și un set de taste de comandă rapidă pentru a accesa rapid funcții importante.
Este oferit și un panou de instrumente digital, dar ni s-a părut ciudat că nu umple spațiul oferit, făcându-l să pară mai ieftin decât rivalii cu afișaje mai largi.
Spatiu interior Opel Corsa 2022 și volum portbagaj
Ușile din spate sunt destul de înguste, iar dacă copiii pot să lovească cu piciorul în spatele scaunelor din față, adulții probabil că vor fi înghesuiți.
Acesta este mai ales cazul dacă pasagerii din față sunt destul de înalți, deoarece spațiul pentru genunchi nu este masiv. Linia inferioară a plafonului face ca scaunele din spate ale lui Corsa să se simtă considerabil mai strânse decât la un SEAT Ibiza sau Hyundai i20.
Opel Corsa volum portbagaj
Portbagajul lui Opel Corsa măsoară 309 litri, deci este puțin mai mare decât cei 285 de litri ai predecesorului său, depășește portbagajul de 292 de litri găsit în Ford Fiesta, dar nu se potrivește cu portbagajul surprinzător de mare de 351 de litri a lui Volkswagen Polo. Portbagajul lui Opel Corsa-e are 267 de litri din cauza spațiului ocupat de baterie.
Fiabilitate Opel Corsa 2022 și rezultate Euro NCAP
Întrucât organizația independentă de testare la impact Euro NCAP și-a făcut în mod constant testele mai dificile în ultimii ani, Opel Corsa a obținut rezultate bune cu un rating general de siguranță de patru stele, datorită parțial tehnologiei de siguranță îmbunătățite.
Evaluarea se potrivește cu cea a precedentului Corsa, care a fost testat în 2014 în conformitate cu reglementările de testare din acea vreme.
Fiabilitatea ar putea fi mai bună. Opel Corsa a ajuns pe locul 42 din 75 de mașini în sondajul nostru pentru cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver, ceea ce reprezintă o scădere semnificativă față de locul 27 în anul precedent. Totuși, s-a clasat mult mai sus decât Ford Fiesta, care a ajuns pe locul 67.
Opel Corsa 2022 rezultate Euro NCAP
Când a fost testat în 2019 de către Euro NCAP, Opel Corsa a primit un rating de patru stele – același punctaj ca și noul Peugeot 208 cu care împarte multe piese.
În timp ce Opel Corsa a înregistrat un punctaj puternic în majoritatea zonelor, cu 84% și, respectiv, 86% pentru protecția ocupanților adulți și, respectiv, a copiilor, precum 208, Corsa a fost depunctată pentru protecția slabă pentru pasagerii adulți de pe locurile din spate.
Kitul de siguranță este cu siguranță impresionant, cu funcții precum avertismente de coliziune frontală și frânare automată de urgență cu detectarea pietonilor, un limitator de viteză, asistență pentru păstrarea benzii de circulație și recunoaștere a semnelor de circulație.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.