Dorința cumpărătorilor pentru mașini de familie versatile și la prețuri accesibile a condus la o mare schimbare în industria auto, iar SUV-urile de talie medie sunt, fără îndoială, rezultatul final.
Deși existau SUV-uri de dimensiuni medii cu mult înainte de apariția lui Nissan Qashqai, inclusiv Mitsubishi Shogun și Opel Frontera, foarte puține dintre ele erau la fel de versatile și fiabile.
Multe erau doar versiuni reduse ale mașinilor off-road mai mari și reproiectate pentru viața de familie, în timp ce altele – ca cele enumerate mai sus – erau pur și simplu “prea utilitare” pentru a fi cu adevărat plăcute.
Primul Qashqai, pe de altă parte, a fost un model care a oferit toată versatilitatea de zi cu zi a unui SUV, dar costurile de funcționare și manierele rutiere ale unui hatchback.
SUV-urile de dimensiune medie, inclusiv Hyundai Tucson și Peugeot 3008, au devenit o forță de luat în seamă; mulți cumpărători din România și restul Europei aleg acum acest tip de mașină în detrimentul unui hatchback convențional sau un break, mașini care nu oferă poziție de conducere ridicată, portbagaj extins, și uneori spirit aventuros.
Se pare că în fiecare lună un alt producător de automobile intră în joc cu o ofertă de crossover sau de SUV, așa că această clasă nu a fost niciodată atât de competitivă.
Dacă vrei ceva nu chiar atât de mare ca cele enumerate mai jos, există o mulțime de SUV-uri mici bune din care să alegi. Ne-am uitat la fiecare SUV de pe piață, indiferent de dimensiunea lui, pentru a ne da seama care sunt cele mai bune pe care le poți cumpăra, și credem că există un SUV sau un crossover care să se potrivească fiecărui stil de viață.
Iată lista noastră cu top 10 SUV-uri de talie medie bune
1. Hyundai Tucson
Hyundai Tucson a câștigat premiul carbuyer pentru cea mai bună mașină hibridă și cea mai bună mașină de familie în 2022 din motive întemeiate, așa că am putea spune că o evaluăm destul de bine. Hyundai a demonstrat că poate depăși granițele chiar și în această clasă ultra-competitivă.
Indiferent dacă faci călătorii scurte în jurul unui oraș sau faci naveta pe autostradă, există un motor pe benzină, diesel, mild-hybrid sau hibrid plug-in care se potrivește nevoilor tale.
Tucson este distractiv de condus, se mândrește cu un interior confortabil și are o mulțime de spațiu pe bancheta din spate și spațiu pentru bagaje pentru o familie de cinci persoane. Toate acestea sunt susținute de garanția de cinci ani a Hyundai… nu că ai avea nevoie de ea.
2. Peugeot 3008
Peugeot 3008 este un SUV incredibil de capabil. Are un aspect matur, sofisticat la exterior, dar interiorul este cel care impresionează cu adevărat prin tabloul de bord elegant. Grupul de instrumente inteligent i-Cockpit de la Peugeot înlocuiește cadranele tradiționale cu un ecran de înaltă rezoluție pe care îl poți personaliza, iar celelalte afișaje și butoane ale sale emană un sentiment de mașină cool.
Mai mult, tapițeria are țesături de înaltă calitate pentru un efect de lux, și există mult spațiu pentru cinci pasageri și bagajele lor. Combină acest lucru cu o gamă de motoare bune, inclusiv un diesel de 1,5 litri care poate gestiona 4.6 – 5.6 l/100 km și un model Hybrid4, capabil de 1.3 – 1.4 l/100 km, o călătorie confortabilă și o mulțime de echipamente, și vei avea unul dintre cei mai buni SUV-uri de dimensiuni medii. În plus, Hybrid4 atinge suta de kilometri pe ăra în 5.9 secunde.
3. Skoda Karoq
Skoda Karoq își împărtășește bazele cu SEAT Ateca și are, ca rezultat, multe dintre aceleași calități grozave. Karoq îl depășește în unele privințe pe Ateca, datorită elementelor precum scaunele din spate VarioFlex, care glisează independent unele de altele, făcând mașina mai versatilă în interior.
Karoq are o configurație de suspensie puțin mai moale decât Ateca, ceea ce are ca rezultat o calitate excelentă a condusului, în special pentru cei cu familii, care preferă confortul în detrimentul manevrabilității.
Skoda Karoq are unul dintre cele mai mari portbagaje din clasă, măsurând 521 de litri în versiunea fără VarioFlex, ceea ce îl face mai mare decât Volkswagen Tiguan (450 litri), SEAT Ateca (510 litri) și Renault Kadjar (472 litri), în timp ce este aproape identic cu Peugeot 3008 (520 litri).
Mai mult, este foarte probabil să găsești un motor potrivit pentru tine datorită selecției mari și impresionante de motoare ale grupului VW.
4. SEAT Ateca
La cât de bine se comportă SEAT Ateca, prima incursiune a mărcii spaniole în această clasă, s-ar putea să crezi că SEAT construiește SUV-uri de ani de zile.
Cu un stil frumos, un interior practic și un preț de listă surprinzător de mic, Ateca are un raport calitate-preț excelent. Oferă o gamă largă de motoare și opțiunea de tracțiune integrală, deși alegerea acesteia are un impact negativ asupra spațiului portbagajului.
Considerăm că oferă mai multă distracție șoferului decât Volkswagen Tiguan, dar călătoria este mai fermă decât unele dintre celelalte modele de pe această listă.
Motorul pe benzină de 1,5 litri este capabil să returneze 6.2 – 7.2 l/100 km, o cifră de consum aproape identică cu motorul de 1,0 litri, dar dacă mergi regulat pe autostradă, atunci am opta pentru motorina de 2,0 litri, care poate gestiona 4.9 – 5.4 l/100 km.
5. Volkswagen Tiguan
Volkswagen și-a modelat SUV-ul de dimensiuni medii Tiguan în aceeași stil ascuțit și inconfundabil ca și restul gamei sale și nu există nicio îndoială că este mai impresionant vizual ca niciodată. Acest lucru ajută la creșterea atractivității mașinii – acum mai relevant ca niciodată, deoarece VW Tiguan este de fapt o versiune mai scumpă a SEAT Ateca.
La fel ca Ateca, este disponibil cu o gamă largă de motoare și niveluri de echipare, plus că poți alege o versiune cu tracțiune integrală dacă cauți o aderență suplimentară pentru iarnă sau dacă vrei să urci pă muntieee.
Așa cum ne așteptăm de la Volkswagen, Tiguan are un interior bine finisat, cu o senzație de lux, și este silențioasă și confortabilă în mișcare. Există un portbagaj mare, care are 615 litri, cu scaunele din spate împinse în față (450 litri cu scaunele la locul lor), și mult spațiu pentru picioare și pentru pasageri.
Totuș, în afară de o călătorie mai lină, nu oferă prea mult față de SEAT Ateca, mai ieftin, așa că mașina spaniolă este alegerea noastră preferată.
6. Kia Sportage
Kia Sportage a primit o reproiectare radicală în 2021, introducând un nou stil exterior îndrăzneț, făcând modelul precedent să arate bătrân prin comparație.
La interior, Sportage este la fel de revoluționar, datorită multor tehnologii împrumutate de la futuristul Kia EV6. Ecranele duble de 12,3 inchi care se găsesc la versiunile de la mijlocul gamei în sus, sunt un punct culminant, în timp ce mașinile cu specificații inferioare beneficiază în continuare de o mulțime de kit standard, cum ar fi faruri LED, un radio DAB și o cameră de marșarier.
Datorită formei sale, Kia Sportage este de asemenea spațioasă. Linia înaltă a acoperișului înseamnă că adulții pot sta confortabil în spate, iar portbagajul de 587 de litri ar trebui să înghită cu ușurință toate bagajele familiei tale. Volumul portbagajului diferă usor în funcție de versiune.
Noul Sportage împarte multe dintre părțile sale cu cel mai recent Hyundai Tucson. Deși călătoria poate fi ușor fermă, există o gamă largă de motoare pe benzină și diesel din care poți alege dintre care toate variază ca nivel de electrificare.
Modelele hibride plug-in pot gestiona o autonomie de aprox. 56 km folosind energie electrică, în timp ce mașinile cu motorul pe benzină mild-hybrid de 1,6 litri pot aduce o economie de combustibil respectabilă de aproximativ 5.35 l/100km.
7. Ford Kuga
Cel mai recent Ford Kuga menține reputația mărcii pentru manevrabilitate. Pentru această generație, Kuga câștigă, de asemenea, un stil neted, cu mai puține cute proeminente. Există o schimbare mare în interior, în care versiunile de top au un afișaj de înaltă definiție de 12,3 inchi și un ecran tactil de opt inchi.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este singura benzină obișnuită disponibilă. Produce 120 CP sau 150 CP și poate returna aproximativ 5.1 l/100 km, respectiv 6.7 l/100 km.
Este disponibil și model hibrid plug-in cu 225 CP, cu o autonomie EV de 56 km echivalentă și o cifră oficială a economiei de 1.4 l/100 km. Ford a întrerupt versiunile diesel ale Kuga la sfârșitul anului 2021. Când a fost la vânzare, motorul EcoBlue de 2.0 litri era disponibil în versiunile de 150 CP și 190 CP, cel mai economic reușind în jur de 5 l/100 km.
8. Honda CR-V
Honda CR-V este acum vândut exclusiv cu un grup motopropulsor hibrid în locul opțiunilor diesel și benzină. Sistemul hibrid constă dintr-un motor pe benzină de 2,0 litri legat de o pereche de motoare electrice, care produc 204 CP.
Este vioi, cu sprintul 0-100 km/h durând doar 8,8 secunde. Când puterea este trimisă doar către cele două roți din față, te poți aștepta la un consum mediu de combustibil de aproximativ 5.6 l/100km, care crește la aproximativ 6.03 l/100km dacă optezi pentru tracțiune integrală.
Honda a îmbunătățit direcția CR-V și a făcut suspensia mai compatibilă, în timp ce interiorul are o senzație de lux și un sistem de infotainment decent. Pentru prima dată, CR-V este disponibil și cu șapte locuri, deși, ca și în cazul majorității SUV-urilor cu șapte locuri, al treilea rând este într-adevăr confortabil doar pentru copii.
9. Mazda CX-5
Mazda CX-5 a fost unul dintre cele mai bune SUV-uri de condus încă de la lansare. Mazda citează mașina sa sport MX-5 drept sursă de inspirație și, oricât de exagerat sună, direcția, suspensia și cutia de viteze se simt toate ascuțite.
Cel mai economic motor este un diesel de 2,2 litri de 150 CP atunci când este conectat la o cutie de viteze manuală și tracțiune față, care gestionează 5.6 l/100 km.
Un facelift subtil în 2022 a modificat aspectul pentru a preveni procesul de îmbătrânire, iar sistemul de infotainment a fost actualizat. Pe lângă faptul că este distractiv pentru șofer, CX-5 este practic datorită portbagajului său mare și scaunelor spate spațioase.
Mazda are și o bună reputație pentru fiabilitate, așa că este puțin probabil ca un CX-5 să provoace probleme în acest sens, mai ales daca tinem cont de faptul că cei peste 6 milioane de abonați ai Consumer Reports au clasat Mazda pe locul doi în acest an, după Subaru.
10. Toyota RAV4
Toyota RAV4 este un SUV exclusiv hibrid care ar trebui să atragă deopotrivă persoanele juridice și cumpărătorii privați. Combinația de motor pe benzină de 2,5 litri și motor electric oferă 218 CP în versiunea cu tracțiune față sau 222 CP atunci când puterea este transmisă la toate cele patru roți, făcând RAV4 rapid pentru un SUV.
Poate gestiona ~4.5l/100 la tracțiunea față și emite 102 g/km de CO2. Între timp, hibridul plug-in poate fi condus până la 72 kilometri cu zero emisii în versiunea cu tracțiune față, și 68 kilometri în versiunea 4×4.
Acestea sunt cifre impresionante pentru un SUV, iar interiorul este și el plăcut, prezentând un amestec de materiale robuste și finisaje de calitate care ar trebui să supraviețuiască rigorilor vieții de familie.
Portbagajul de 580 de litri al RAV4 face ca aceasta să fie o mașină foarte practică, chiar dacă se micșorează ușor la 520 de litri în modelul PHEV.
Vezi si:
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.