Kia Stonic este strâns legat de Hyundai Kona, se bazează pe supermini-ul Kia Rio și are garda la sol mai mică decât mulți dintre rivalii săi, cum ar fi Nissan Juke, Peugeot 2008 și Skoda Kamiq, precum și Citroen C3 Aircross, Renault Captur și SEAT Arona.
Un facelift la sfârșitul anului 2020 i-a adus faruri LED, în timp ce o nouă versiune GT-Line a adăugat bare de protecție reproiectate și un spoiler spate pentru un stil mai sportiv. O actualizare minoră anul următor a introdus, printre altele, noul design al siglei Kia.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4/5
- Motoare si performanta 3.5/5
- Interior si confort 3.5/5
- Practicabilitate 3.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4/5
Kia Stonic este una dintre cele mai distinctive mașini din gama Kia, deși are o linie a acoperișului mai mică decât mulți dintre rivalii săi, dar pare să se bazeze pe o alegere îndrăzneață de culoare cu opțiunea unui acoperiș contrastant care îi oferă un aspect izbitor.
Lucrurile arată mai vioi în interior, datorită diferitelor opțiuni de personalizare introduse în încercarea de a atrage cumpărătorii mai tineri. De fapt, Kia susține că Stonic este cea mai personalizabilă mașină produsă vreodată, cu o serie de pachete de stil disponibile.
Inițial a fost oferit un motor pe benzină de 1,4 litri fără turbo de 100 CP, dar a fost retras, iar acum este disponibil un motor de 1,0 litri cu turbocompresor de 100 CP sau 120 CP, și un motor de 1,2 litri cu 84 CP.
Kia Stonic fost oferit și cu un motor diesel de 1,6 litri de 115 CP, dar acesta a fost întrerupt la începutul lui 2021. Motorul de 1,0 litri era deja alegerea noastră din gamă, fiind mai puternic și mai eficient decât cel de 1,2 litri, precum și mai silențios și mai receptiv și, deși necesită puțin efort pentru a profita la maximum de el, economia de combustibil de ~5,7 l/100 km este rezonabilă.
Există niveluri de echipare „Urban”, „Trend” și „GT-Line”, plus un top de gamă „GT-Line S”(indisponibil momentan în România), dar chiar și Kia Stonic entry-level vine cu faruri automate, oglinzi electrice, bluetooth, aer condiționat manual, comenzi audio pe volan, închidere centralizată, și un TFT LCD de 4.2 inchi pentru versiunile hibride.
CO2 și consum Kia Stonic
Motorul turbo de 1,0 litri în modelul de 100 CP, are cifre oficiale de 5,8 l/100 km pentru versiunea manuală și 5,7 l/100 km pentru automată, cu emisii de CO2 de 133 g/km, respectiv 129-130 g/km.
Datorită tehnologiei sale mild-hybrid, versiunea mai puternică de 120 CP este ușor mai economică, cu cifre oficiale de 5,6 l/100 km pentru versiunea manuală. Sistemul său mild hybrid de 48 de volți recuperează energia care ar fi de obicei irosită în timpul decelerării, stocând-o într-o baterie mică pentru a ajuta motorul termic.
Motorizare Kia Stonic și performante
Stonic este rezonabil de agil în comparație cu alte mașini din segment. Acest lucru se datorează suspensiei relativ ferme care nu-i permite mașinii să se încline prea mult în viraje și oprește mișcarea de balansare de care pot suferi unele mașini cu arc mai moale. Cu toate acestea, chiar și cu o stabilitate mai bună în viraje, Kia Stonic nu oferă o senzație deosebit de plăcută la volan.
Direcția este exagerat de ușoară și lipsită de orice senzație reală, în timp ce mașina pare nervoasă, frământându-se pe orice suprafață imperfectă a drumului și lipsită de calmul rivalilor precum SEAT Arona.
Este păcat, deoarece suspensia fermă a lui Kia Stonic nu oferă nici o manevrabilitate plăcută, nici o călătorie deosebit de confortabilă. Majoritatea rivalilor sunt capabili să găsească un echilibru mai bun între cele două.
În ciuda stilului său de crossover, mașina nu este disponibilă cu tracțiune integrală, deoarece Kia spune că doar aproximativ unul din 13 cumpărători de mașini din clasa lui Kia Stonic ar opta pentru 4×4. Acest lucru ajutând la menținerea costurilor scăzute de achiziție și funcționare.
Cum am spus mai sus, motorul turbo pe benzină de 1,0 litri este atât mai puternic, cât și mai eficient decât cel de 1,2 litri.
Acesta produce fie 100 CP, fie 120 CP, iar cel din urmă duce mașina de la 0 la 100 km/h într-un respectabil 10,4 secunde (comparativ cu 12,2 secunde letargice pentru vechiul motor de 1,4 litri). Timpul este de 10,7 secunde pentru motorul de 100 CP cu manual, dar automatul este cu o secundă mai lent.
Benzina de 1,0 litri este silențioasă și receptivă. Este o puțin zgomotos când îl pornești, dar se stabilește la viteza de croazieră, în timp ce cutia de viteze manuală cu șase trepte are nevoie de îmbunătățiri. Există o opțiune de cutie de viteze automată cu șapte trepte cu dublu ambreiaj, care este o alegere bună mai ales dacă petreci mult timp în trafic.
Kia Stonic interior și confort
Kia Stonic împărtășește aspectul ordonat din interior cu fratele său Rio, cu un ecran tactil central de opt inchi, care este ușor de utilizat. Cea mai vizibilă diferență dintre cele două sunt stropii de culoare de pe tabloul de bord al lui Stonic.
Deși potrivirea și finisajul sunt bune, calitatea și atractivitatea materialelor utilizate pur și simplu nu sunt în aceeași ligă cu mașinile rivale, iar atmosfera generală nu se poate compara cu interiorul ușor și aerisit al Citroen C3 Aircross.
Poziția de conducere joasă a lui Stonic este în contradicție cu stilul său de crossover și nu te va atrage dacă vrei o vedere mai impunătoare a drumului pe care tind să o ofere alte crossover-uri.
În versiunea Urban, Kia Stonic vine cu jante din oțel de 15 inchi, faruri automate, oglinzi electrice, bluetooth, aer condiționat manual, comenzi audio pe volan, radio DAB cu display de 8.0 inchi, închidere centralizată, geamuri electrice față banchetă spate fracțională 6:4, și un Supervision Cluster TFT LCD de 4.2 inchi (pentru versiunile hibride).
Kia Stonic Trend adaugă pilot automat, lane assist, oglinzi exterioare electrice și încălzite, geamuri fumurii și asistență pentru evitarea coliziunilor din față (mașini, pietoni, bicicliști).
GT-Line adaugă jante din aliaj de 17 inchi, senzori parcare spate, geamuri față și parbriz atermice, ornamente laterale cromate, tapițerie scaune din stofă și piele ecologică, geamuri electrice față-spate, și volan îmbrăcat în piele perforată.
Spatiu interior Kia Stonic și volum portbagaj
Spațiul de depozitare interioară este un plus pentru Stonic, ajutând să-l transforme într-o mașină de familie practică. Buzunarele ușii sunt toate concepute pentru a găzdui sticle, astfel încât să înghită un recipient de 1,5 litri în ușile din față și sticle de 500 ml în buzunarele ușilor din spate.
Are o pereche de suporturi pentru pahare în față, iar torpedoul de șapte litri este suficient de mare pentru o tabletă ascunsă, special pentru a nu instiga la furt oamenii normali care se plimbă noaptea prin parcări cu o rangă dupa ei. Există și mai mult spațiu de stocare sub cotiera centrală, plus o tavă pentru smartphone-uri.
Având în vedere că mulți oameni își doresc o mașină cu stil de SUV pentru poziția mai înaltă la volan, pare destul de ciudat că poziția de conducere în Kia Stonic este atât de joasă. Totuși, ar fi mai ușor de accesat decât Rio, ceea ce poate înclina balanța în favoarea Stonicului pentru unii cumpărători.
Tabloul de bord este ușor înclinat spre șofer pentru o utilizare mai ușoară, dar senzația de pe scaunul șoferului este mai mult de un hatchback decât de un crossover.
Ampatamentul lui Stonic (distanța dintre roțile din față și din spate) este de fapt același cu cel al lui Kia Rio, așa că scaunele din spate sunt destul de înghesuite, mai ales dacă pasagerii au mai mult de 1,8 metri înălțime.
Volum portbagaj Kia Stonic
Kia Stonic oferă 352 de litri de portbagaj, ceea ce este mai mult decât cei 325 de litri ai Kia Rio, dar destul de puțin față de cei 434 de litri oferiti de Peugeot 2008, cu mult în spatele celor 422-536 de litri oferiti de Renault Captur (cu spate scaune la locul lor sau împinse înainte) și chiar și în spatele celor 400 de litri ai lui Skoda Kamiq. Deloc surprinzător, având în vedere bazele comune, spațiul portbagajului lui Stonic se potrivește aproximativ cu cel al lui Hyundai Kona.
Citeste si Renault Captur 2021 Pareri
Plierea scaunelor din spate 60:40 deschide o capacitate de 1.155 de litri, dar din nou, aceasta este mai puțin decât rivalii pe care tocmai i-am menționat. O mică consolare este că deschiderea portbagajului este una dintre cele mai largi din clasa lui Kia Stonic, ceea ce ușurează introducerea obiectelor voluminoase.
Podeaua portbagajului în două trepte îți permite să creezi o podea plată cu scaunele din spate pliate, și o zonă de depozitare ascunsă sub podeaua portbagajului pentru obiectele de valoare, pentru ca nu știi niciodată cum trece un om normal prin parcare, noaptea, cu o rangă la el, și il vei instiga la furt! Pentru că nu o să-ți placă, și cu geamu’ spart și cu amendă.
Fiabilitate Kia Stonic și rezultate Euro NCAP
Kia Stonic a ocupat locul 35 din 75 de mașini în sondajul nostru pentru cele mai bune masini 2022 conform Romanian Driver, proprietarii dând mașinii scoruri bune în majoritatea domeniilor.
Ni s-a transmis că motoarele sunt puțin prea zgomotoase și cutiile de viteze ar trebui să fie mai fine, în timp ce raportul calitate-preț este evaluat mediu. Multi dintre proprietari au spus că le plac butoanele fizice din Kia Stonic, sperând că vor rămane astfel și nu vor fi înlocuite cu glisoare tactile sau îngropate în meniul ecranului tactil.
Kia Rio s-a clasat pe locul al treilea în sondajul nostru, cu scoruri remarcabile la nivel general. Între timp, Kia ca marcă, s-a clasat pe locul 18 în top mărci auto 2022 conform Consumer Reports, desupra de Volvo, Ford, Jaguar și Land Rover, dar cu mult sub Subaru (care a iesit pe primul loc), Mazda, BMW, Honda și Audi.
Garanția de șapte ani este, fără îndoială, un mare argument de vânzare pentru mașinile Kia și, deși oferă o liniște fantastică pentru proprietari, demonstrează cât de încrezătoare este Kia în produsele sale.
Siguranță Kia Stonic și rezultate Euro NCAP
Kia Stonic a primit două evaluări de către Euro NCAP, iar mașinile cu pachetul opțional de siguranță primesc toate cele cinci stele. Fără acest pachet, mașina a primit o evaluare de trei stele, ceea ce poate fi suficient pentru a descuraja unii cumpărători, deoarece majoritatea rivalilor au scoruri de cinci stele.
Kia Stonic vine cu șase airbag-uri, puncte ISOFIX pentru locurile din spate, asistență la pornire în pantă și control al stabilității ca standard. Doar modelele „Trend” și „GT-Line” sunt dotate cu frânare automată de urgență și asistență pentru menținerea benzii de circulație – acestea sunt standard la majoritatea mașinilor noi.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
nu stiu ce masini ati mai condus si pe unde, dar mie stonic mi-a lasat o impresie foarte buna. motorul de 1,4 benzina e lenes, nu o sa neg, portbagajul e cam mic, garda la sol e asa si asa. dar in rest, pentru 2 persoane si traseu preponderent urban, masina asta e ideala si la condus si la parcat si la consum.