Cel mai recent Peugeot 508 are mai multă atracție vizuală decât predecesorul său, fiind acum o mașină cu aspect încrezător cu o grilă frontală care arată ușor diferit în funcție de nivelul de echipare. Un upgrade în 2022 a făcut farurile cu LED-uri standard și au vopsit oglinzile și grila cu negru. Luminile de zi în formă de colți, conferă mașinii un aspect și mai atrăgător.
Arată sportiv și distinctiv, iar o bandă întunecată care trece orizontal prin capota portbagajului este străpunsă de strălucirea a trei lămpi spate de ambele părți. Forma lui Peugeot 508 amintește de Volkswagen Arteon, la fel ca și geamurile fără cadru, iar acest lucru îi conferă o aromă de lux.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.3/5
- Galerie FOTO
Interiorul este la fel de îndrăzneț ca stil. Ne-am obișnuit cu designul de ultimă oră a habitaclului din gama SUV-urilor Peugeot, iar 508 oferă un aspect și o senzație similare.
Tabloul de bord a fost conceput pentru a găzdui o poziție de condus mai joasă și mai relaxată decât cea din SUV-ul Peugeot 5008, dar împărtășește volanul mic al mașinii, configurat astfel pentru a privi instrumentele de bord peste el, și nu prin, cum ne-am obisnuit.
Citeste si Peugeot 5008 Pareri
Ne permite să vedem cu ușurință afișajul electronic I-Cockpit al lui Peugeot, care este standard pentru întreaga gamă și poate fi configurat pentru a afișa o serie de informații. Combină acest lucru cu rândul de butoane în stilul unor taste de pian pentru comenzi minore și Peugeot 508 are o ambianță hi-tech adevărată.
Deși Peugeot 508 face o impresie bună în ceea ce privește atractivitatea sportivă, nu toate versiunile au puterea de a se ridica la înălțimea aspectului mașinii.
Este disponibil cu un motor pe benzină de 1,2 litri cunoscut sub numele de PureTech 130 cu 130 CP, un motor diesel de 1,5 litri BlueHDi 130 cu aceeași putere, și o versiune plug-in hybrid cu 225 CP. Toate versiunile vin exclusiv cu o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Peugeot 508 plug-in hybrid are un motor turbo pe benzină de 1,6 litri cu 180 CP, împreună cu un motor electric de 110 CP. Combinate, pot produce 225 CP și permit o autonomie electrică de aproximativ 54 km.
Este o cantitate impresionantă de putere, dar motorul electric și acumulatorul fac PHEV-ul ceva mai greu. Modelul hibrid are doar 29 g/km de emisii de CO2 aducând economii în unele domenii cheie. Cu toate acestea, costând în jur de 50.000 de euro în echiparea Allure Pack, este o mașină destul de scumpă.
Peugeot 508 hybrid plug-in oferă o economie de combustibil de 1.5 L/100 km, emite 28-34 g/km de CO2, și ajunge la 100 de km/h într-un timp decent de 8.1 secunde.
Este păcat că cele mai puternice versiuni pe benzină și diesel nu mai sunt disponibile, deoarece cel mai recent Peugeot 508 are manevrabilitate pentru a exploata putere adăugată. Nu se poate egala cu BMW Seria 3, dar puțini se vor plânge că Peugeot-ul este plictisitor de condus, și cu siguranță este mai distractiv decât un Volkswagen Passat sau Skoda Superb.
Peugeot 508 a primit un impresionant rating de cinci stele la testele de siguranță Euro NCAP. Fără îndoială, la această realizare contribuie pachetul de asistență pentru șofer, constând din controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcție stop-and-go. Este disponibilă asistența pentru poziționarea benzii, în timp ce frânarea de urgență autonomă este standard pe toată gama.
Ideea este că Peugeot 508 are o atracție vizuală destul de puternică, cu un aspect sportiv și un interior frumos, și se conduce cel puțin la fel de bine ca Skoda și Volkswagen, ceea ce ar putea foarte ușor să atragă potențialii cumpărători ai mărcilor rivale nemțești.
CO2 și consum Peugeot 508
Cei care parcurg mai mult de aproximativ 20.000 km pe an ar putea fi cel mai bine serviți de motorul diesel al lui Peugeot 508.
Cifrele de economie impresionează, cu 3.7 l/100 km pentru dieselul BlueHDi 130 de 1,5 litri cu cutie de viteze automată cu opt trepte, respectând cele mai recente reglementări privind emisiile, și anume Euro 6.
Benzinarul PureTech 130 de 1.2 litri are un consum mixt de 5.8-6.7 l/100 km, ceea ce ar fi fost impresionant chiar și pentru un diesel în urmă cu câțiva ani.
Oficial, Peugeot 508 hybrid poate gestiona între 1.4 și 1.5 l/100 km, dar economia sa reală va depinde în întregime de cât de des poți încărca bateria. Cu bateria încărcată full, vei putea folosi autonomia electrică de ~54 km la viteze de până la 135 km/h.
Bateria de 11,8 kWh durează mai puțin de două ore pentru a se încărca folosind o casetă de perete de acasă de 7 kW, dar merită remarcat faptul că încărcătorul de bord de 7,4 kW este o opțiune de 232 euro la momentul scrierii acestui articol.
Fără acesta, Peugeot 508 hybrid se va încărca la o viteză de 3,7 kW. Este puțin probabil ca aceasta să fie o problemă dacă intenționezi să încărci acasă peste noapte, dar va face diferența dacă vrei să reîncărci la punctele de încărcare publice.
Motorizare Peugeot 508 și performante
Cel mai recent Peugeot 508 nu absoarbe denivelările la fel de bine ca predecesorul său, dar se înclină mult mai puțin în viraje. Micul volan, care pare puțin ciudat la început, oferă într-adevăr senzația de kart pentru a se potrivi cu diametrul său mic.
Direcția se simte rapidă și precisă, deși este încă departe de experiența de condus oferită de BMW Seria 3, dar Peugeot 508 se apropie cu siguranță de Volkswagen Arteon și Audi A4 pentru distracția de la volan.
Dacă ai chef să iei lucrurile puțin mai ușor, totuși, 508 poate fi și mai amabil. Călătoria ușor fermă este bine reglată pentru autostradă, în care controlul de croazieră activ își intra în rol. Cu toate acestea, sistemul din mașina noastră de testare părea să aibă încă câteva erori de rezolvat – funcționarea era puțin sacadată și pierdea uneori evidența mașinii din față.
Peugeot 508 diesel
Vânzările de mașini diesel sunt în scădere, așa că Peugeot oferă acum doar o opțiune de motor diesel BlueHDi de 1,5 litri pentru șoferii cu kilometraj anual mare. O cutie de viteze automată este acum standard, dar cu 130 CP și un timp de 10 secunde 0-100 km/h, performanța este mai degrabă adecvată decât strălucitoare.
Ai putea cumpăra un Peugeot 508 diesel second hand cu un motor diesel BlueHDi de 2,0 litri cu 160 sau 180 CP, cu timpi de 0-100 km/h de 8.4, respectiv 8.3 secunde.
Peugeot 508 benzină
Peugeot 508 este acum oferit cu un singur motor pe benzină de 1,2 litri, care produce 130 CP pentru un timp de 0-100 km/h de 10 secunde și o viteză maximă de 204 km/h.
Motoarele pe benzină de 1,6 litri care au fost oferite anterior au oferit performanțe destul de bune, dar nu mai sunt disponibile. Motorul PureTech de 180 CP întrerupt acum, a furnizat un timp de 0-100 km/h de 7,9 secunde și a existat, de asemenea, un PureTech de 225 CP, care are nevoie de 7,3 secunde pentru a face același lucru.
Acest lucru a fost susținut de o viteză maximă de 250 km/h – o cifră impresionantă de la un motor de 1,6 litri capabil de un consum de numai 5.7 L/100 km atunci când este condus mai puțin energic. Este un motor puternic și păcat că nu mai este disponibil.
Peugeot 508 hybrid plug-in
În ciuda volumului său suplimentar, Peugeot 508 hybrid nu se simte prea diferit față de versiunile pe benzină și diesel.
Nu există o înclinare excesivă a caroseriei în viraje, iar mașina generează multă aderență, ceea ce îi insuflă șoferului multă încredere. Peugeot 508 hybrid pornește în modul electric și are performanțe adecvate pentru a ține pasul cu traficul.
Tranziția de la condusul în modul electric la hibrid, nu este întotdeauna la fel de șlefuită ca la unii rivali, deoarece poate exista o scurtă ezitare înainte ca motorul pe benzină să prindă viață.
De la zero la 100 km/h durează 8,1 secunde, iar Peugeot 508 hybrid plug-in se simte cel mai bine oferind rafale de accelerație la viteze mai mici. Acest lucru se datorează motorului electric, care oferă o accelerație instantanee, combinându-se cu motorul pe benzină pentru a asigura o livrare continuă a puterii.
În vârful gamei se află Peugeot 508 PSE (Peugeot Sport Engineered) care nu este disponibil în România la momentul scrierii acestui aricol. Un motor electric suplimentar este adăugat grupului motopropulsor al hibridului plug-in, oferind tracțiune pe patru roți și o putere de 360 CP.
Peugeot consideră că Audi S4 și BMW M340i sunt rivalii mașinii și are un preț pe măsură, dar marca caută să mai urce o treaptă in ierarhia auto globală, iar 508 PSE este unul dintre primii pași ai planului. Este probabil ca Peugeot 508 PSE să nu fie văzut prea des pe drumuri, dar Peugeot știe că este efectiv o promovare pentru restul gamei.
Nu numai că este rapidă în linie dreaptă, 0-100 km/h durează doar 5,2 secunde, dar oferă și o direcție rapidă și multă aderență pentru o experiență de condus antrenantă și distractivă.
Peugeot 508 interior și confort
Poziția de conducere oferă o senzație sportivă, subliniată de un volan mic în comparație cu majoritatea mașinilor de pe piață, care oferă o vedere clară a grupului de instrumente.
Peugeot 508 vine cu sistemul i-Cockpit de la Peugeot, care este un afișaj digital complet configurabil de 12,3 inchi, care poate prezenta mai multe informații în culori clare, de înaltă rezoluție. Este clar și ușor de citit și poate fi comutat pentru a afișa informații analogice, dacă preferi. Modul de navigare, între timp, arată hărți 3D în secțiunea centrală, cu viteză și alte informații de conducere afișate la marginile exterioare.
Atât sistemul i-Cockpit este standard pentru întreaga gamă, cât și ecranul tactil central de infotainment de 10 inchi, cu sistem de navigație, radio DAB, 8 boxe, bluetooth, comenzi audio pe volan, și mirror screen.
Dotări Peugeot 508
Nu există un Peugeot 508 prost echipat. Fiecare model are sistemul i-Cockpit și sistemul de infotainment menționat mai sus, precum și climatizarea cu două zone, senzori parcare față și cameră marșalier, intrare și pornire fără cheie, faruri full LED, oglindă interioară electrocromică, ștergătoare automate, jante aliaj de 17 inchi, și frână de mână electrică plus funcția hill assist, printre altele.
Peugeot 508 GT adaugă stopuri LED cu efect 3D cu intensitate luminoasa variabila, volan imbracat in piele specific GT, ornamente black diamond in jurul geamurilor laterale, grila frontala specifica GT si jante aliaj de 18 inchi.
Trecerea la GT Pack aduce suspensie activă (numai pentru PHEV), decor interior lemn Zebrano, jante aliaj de 19 inchi, oglinzi exterioare electrocromice cu indexare la marșalier, scaune față încălzite, sistem stereo HiFi Focal Premium, tapițerie Alcantara Mistral și o cameră de 360 de grade cu asistență automată la parcare.
Lista de dotări opționale este și ea destul de lungă, și o poți consulta AICI, dar nu uita să te întorci pentru a termina de citit tot ce am scris noi în acest articol!
Spatiu interior Peugeot 508 și volum portbagaj
Există o mulțime de spațiu pentru picioare și genunchi pe bancheta din spate, dar pentru adulții mai înalți linia acoperișului în pantă înseamnă că spațiul pentru cap nu este prea generos. Forma mai pătrată a modelului SW abordează acest deficit.
Cei din față vor avea totuși mult spațiu, iar scaunele multi-reglabile oferă o mulțime de posibilități pentru a adapta o poziție decentă de conducere. Peugeot se mândrește cu o capacitate totală de depozitare interioară de 32 de litri, iar cele două suporturi pentru pahare din consola centrală merită o mențiune specială, mai ales atunci când sunt iluminate la nivelurile superioare de echipare.
Volum portbagaj Peugeot 508
Peugeot susține un portbagaj care are 1.035 mm lungime cu spătarul banchetei din spate la locul său și aproape doi metri lungime dacă sunt pliate. Există o lățime de încărcare de 1.133 mm între carcasele roților, iar o sarcină de 488 mm înălțime se va potrivi sub raftul pentru pachete. Capacitatea portbagajului lui Peugeot 508 este de 487 de litri, crescând la 1.537 de litri cu scaunele din spate pliate.
Este departe de Skoda Octavia, care oferă până la 600 de litri, crescând la 1.555 de litri cu scaunele în jos. În mod impresionant, spațiul portbagajului din Peugeot 508 hybrid plug-in nu este afectat de hardware-ul suplimentar.
Fiabilitate Peugeot 508 și rezultate Euro NCAP
Există o mulțime de tehnologii noi în Peugeot 508, dar platforma sa de bază – denumită EMP2 – este utilizată de o serie de modele Peugeot, Citroen, DS și Vauxhall/Opel – toate care fac parte din Grupul PSA.
Deși 508 crește puterea cu un pas, motoarele diesel PureHDi și pe benzină PureTech se bazează pe tehnologie familiară și ar trebui să fie fără probleme.
Peugeot 508 rezultate Euro NCAP
Organizația expertă în siguranță auto Euro NCAP a acordat modelului Peugeot 508 un rating foarte competitiv de cinci stele, cu 96% pentru siguranța ocupanților adulți, 86% pentru copii, 71% pentru participanții vulnerabili ai traficului, și 79% pentru dotările de siguranță.
Frânarea de urgență autonomă este standard în întreaga gamă, iar nivelurile superioare de echipare oferă un control activ al vitezei de croazieră cu o facilitate de oprire și deplasare care ar trebui să reducă oboseala șoferului pe călătoriile lungi pe autostradă.
Cu condiția ca structura sa să se dovedească puternică într-un impact, Peugeot 508 ar trebui să fie o modalitate sigură de călătorie.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!