Peugeot 5008 a renunțat la stilul deznădăjduit de MPV al predecesorului său, transformându-se într-un SUV cu aspect modern și mai contemporan. Aceeași abordare a fost luată și cu Peugeot 3008 mai mic, iar ambele vehicule au avut un mare succes.
Peugeot 5008 luptă pentru atenție cu o gamă de alte SUV-uri de mare succes, inclusiv Skoda Kodiaq și Nissan X-Trail. Ca mașină de familie, Peugeot 5008 7 locuri poate fi văzut și ca un rival al Kia Sorento, Hyundai Santa Fe și Land Rover Discovery Sport. Pentru a ține pasul cu o concurență atât de puternică, 5008 a beneficiat de un lifting la mijlocul vieții care oglindește stilul noului Peugeot 508.
Citește verdictul în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
- Specificatii tehnice
Puterea lui Peugeot 5008 vine sub forma a trei motoare turbo pe benzină, –două de 1,2 litri de 130 CP și unul de 1,6 litri de 180 CP, împreună cu o gamă de motoare diesel. Acestea nu s-au schimbat prea mult, iar lipsa tehnologiei hibride ar putea să țină 5008 în spate în comparație cu rivalii săi.
Dintre acestea, motorul BlueHDi BVM6 de 1,5 litri cu 130 CP este cel mai economic, cu cifre oficiale de consum de 5.1 L/100km și emisii 133-134 g/km de CO2. Un motor diesel de 2,0 litri cu 180 CP – completează gama diesel, iar cele mai puternice motoare pe benzină și diesel sunt disponibile doar cu cutii de viteze automate.
Este adevarat că aspectul mașinii iese în evidență, dar nu te aștepta să fii la fel de uimit de emoția de a conduce. În schimb, accentul a fost în mod clar pe crearea unei configurații confortabile și, datorită șasiului său bine reglat, Peugeot 5008 SUV circulă fără probleme pe toate drumurile, cu excepția celor mai denivelate. Nici cu tancul nu ești confortabil pe toate drumurile până la urmă.
Manevrarea este respectabilă pentru un SUV cu 7 locuri, dar rivala Skoda Kodiaq se simte puțin mai ascuțită prin viraje. Designul mic al volanului Peugeot nu este ideal pentru o mașină de această dimensiune, ceea ce poate fi deranjant în virajele mai strânse.
La fel ca și modelul 3008, Peugeot 5008 SUV are un tablou de bord cu aspect uimitor, cu afișajul instrumentelor Peugeot i-Cockpit ca standard, ceea ce impresionează. A fost actualizat si în Peugeot 5008 2021, cu un nou afișaj de infotainment de 10 inchi și un ecran actualizat de 12,3 inchi „head up”.
Spațiul pe bancheta din spate este cu dute-vino. Daca alegi o versiune cu trapă panoramică, cei de peste 1.8 metri care stau în al doilea rând de scaune vor avea un spațiu pentru cap strâns, în timp ce scaunele din al treilea rând sunt ușor de accesat, dar sunt cel mai bine rezervate copiilor.
Același lucru se poate spune despre mulți rivali ai lui Peugeot 5008 SUV, dar un monovolum precum Citroen Grand C4 SpaceTourer este un pariu mai bun dacă intenționezi să ocupi în mod regulat locurile șase și șapte.
CO2 și consum Peugeot 5008
În ciuda faptului că este o mașină mare, Peugeot 5008 este destul de flexibil și cumpătat. Cea mai mare parte a gamei de motoare a rămas relativ neschimbată pentru lifting și, spre deosebire de Peugeot 3008 mai mic, la momentul scrierii acestui articol nu există un model hibrid.
De asemenea, merită remarcat faptul că, în ciuda dimensiunii SUV-ului lui 5008, fiecare versiune este cu tracțiune față – acesta nu este un off-roader precum Land Rover Discovery Sport.
Peugeot 5008 consum
Dacă vrei un Peugeot 5008 SUV pe benzină, PureTech 130 BVM6 de 1,2 litri este o alegere mai bună decât motorul de 1,6 litri în ceea ce privește economia de combustibil. Cifrele de 6.3 – 6.4 L/100km și 143 -145 g/km de CO2 ar trebui să fie mai ușoare pentru portofel decât 7 L/100km și 158 g/km, și chiar și decât versiunea automată PureTech 130 EAT8, cu 6.6 – 6.7 L/100km.
Dieselul BlueHDi BVM6 de 1,5 litri poate gestiona 5.1 L/100km, în timp ce automata cu opt trepte, BlueHDi EAT8, reuseste 5.3 – 5.4 L/100km și emisii de CO2 de 139-141g/km. Emisiile de CO2 ale motorului diesel de 1,5 litri manual sunt estimate la 133-134g/km.
Cu 180 CP, dieselul BlueHDi de 2,0 litri este asociat cu o cutie de viteze automată cu opt trepte și se laudă cu 5.9 L/100 km, în timp ce emisiile de CO2 cresc până la un maxim de 154 g/km.
Motorizare Peugeot 5008 și performante
Pentru un SUV relativ mare, felul în care se descurcă Peugeot 5008 este impresionant. De fapt, se simte mai bine la volan decât majoritatea MPV-urilor mari și doar câțiva rivali precum Skoda Kodiaq, oferă o conducere puțin mai ascuțită.
Cutia de viteze manuală este suficient de netedă, dar volanul mic se simte ciudat într-un SUV mare. Face ca 5008 să fie ușor de manevrat pe străzi înguste, dar pare puțin ciudat la viteze mai mari.
Peugeot 5008 SUV este silențios și stabil la viteze de autostradă, cu suspensia care te izolează în mod expert de fleacuri precum ochii de pisică din asfalt și demarcarea benzilor. Pe drumurile mai mici, mai accidentate, este și mai impresionant, cu denivelări mari și gropi proeminente fiind absorbite cu eficacitate maximă și agitație minimă.
Peugeot 5008 SUV benzină
Motoarele lui 5008 sunt familiare cu restul gamei Peugeot, iar 1,2 litri de 130 CP și 1,6 litri de 180 CP sunt la fel de fluide. Totuși, daca te gandești la cel mai mic dintre acestea, te sfătuim să iei întreaga familie cu tine la test drive, deoarece 130 CP nu prea oferă destulă putere cu care să cari șapte persoane pe șosele montane de exemplu.
Cu toate acestea, Peugeot 5008 SUV de 1,2 litri este impresionant de ușor, cântărind doar cu puțin mai mult decât unele hatchback-uri. În ciuda faptului că este mai mic, se simte mai flexibil și mai rafinat decât motorul pe benzină de 1,6 litri al lui Nissan X-Trail.
Peugeot 5008 SUV diesel
Motoarele diesel vor fi probabil mai populare, iar motorul de 2.0 litri cu o cutie automată cu opt trepte și cei 180 CP este destul de rapid, ajungând de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde.
BlueHDI de 1,5 litri poate fi avut cu o manuală cu șase trepte sau automată, iar cei 130 CP ar trebui să fie suficienți pentru majoritatea șoferilor, ajungând de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde cu manualul și 11,8 secunde cu automata.
Este suficientă putere pentru a face față dimensiunii mașinii, dar Peugeot 5008 SUV nu se simte altfel decât liniştit în această formă. Acest motor este și el destul de rafinat, cu doar un zumzet uşor în timpul mersului.
Peugeot 5008 interior și confort
Tastele în stil pian, inserțiile din pânză și tabloul de bord digital arată grozav si sunt foarte bine realizate, dând lui Peugeot 5008 SUV o senzație deosebit de premium. Designul tabloului de bord promovează o senzație plăcută de protecție și, cu excepția modelului aproape identic Peugeot 3008, nu există nimic altceva asemănător.
Peugeot a luat decizia generoasă de a monta pe toate modelele 5008 tabloul de bord digital i-Cockpit.
Este un sistem bun care-ți permite să vizualizezi navigația prin satelit, fără a fi nevoie să îți îndepărtezi privirea de la drum. A fost actualizat pentru Peugeot 5008 2021, plus un nou afișaj de infotainment de 10 inchi și o versiune actualizată a panoului de instrumente digital de 12,3 inchi.
Comenzile pentru încălzire și aer condiționat ale lui 5008 sunt activate de una dintre cele șapte taste argintii, ceea ce este o concesie bună, dar odată selectat, ești forțat să folosești ecranul tactil dacă vrei să schimbi o setare. Totuși, acesta este singurul punct negativ din interior și este unul pe care suntem dispuși să-l trecem cu vederea.
Pe lângă i-Cockpit și ecranul tactil, toate modelele Peugeot 5008 SUV beneficiază de Apple CarPlay și Android Auto, precum și de frânare de urgență autonomă, detectarea semnelor de trafic și un sistem de monitorizare a oboselii șoferului.
Spatiu interior Peugeot 5008 și volum portbagaj
Pasagerii de pe scaunele din față nu au de ce să-și facă griji: Peugeot 5008 SUV este confortabil și spațios aici. Totuși, adulții mai înalți din al doilea rând vor fi deranțati de trapa panoramică, dacă optezi pentru asta. Spațiul pentru picioare este excelent, totuși.
Scaunele din al treilea rând sunt strânse. Este destul de ușor să intri în ele, dar nu vei dori să petreci mult timp acolo. Pe copiii mai mici nu ar trebui si deranjeze, dar copiii mai mari sunt susceptibili să se simtă striviți.
Acesta, ca să fim corecți, este un dezavantaj pentru multe SUV-uri cu șapte locuri (și al unor MPV-uri), dar îți sugerăm să alegi un SUV mai mare, cum ar fi cel mai recent Land Rover Discovery, dacă intenționezi să ocupi șase sau șapte în mod regulat sau Citroen Grand SpaceTourer MPV dacă vrei să menții costurile la un nivel scăzut.
Volum portbagaj Peugeot 5008
Cu toate cele șapte locuri la locul lor, spațiul portbagajului este restrâns, cu 167 de litri disponibili, dar cu rândul din spate de scaune scos vei avea un portbagaj vast de 702 litri.
Coborârea tuturor celor cinci locuri din spate este destul de simplă, dar odată coborâtă, apare un decalaj între scaunele din al doilea rând atunci când sunt rabatate. Cele două crăpături vor înghiți obiecte mici și pur și simplu nu ar trebui să fie acolo – alți producători reușesc să îmbine spătarele perfect și suntem nedumeriți de ce Peugeot nu a făcut-o.
De asemenea, este păcat că nu există cârlige de fixare a încărcăturii în portbagaj, ceea ce face mai dificilă împiedicarea articolelor să se rostogolească.
Dacă intenționezi să folosesti Peugeot 5008 ca vehicul de tractare, va trebui să acorzi o atenție deosebită versiunii pe care o cumperi, deoarece poate face o diferență semnificativă. De departe, cel mai bun este dieselul de 2,0 litri și 180 CP, cu o capacitate de 1.750 kg pentru o remorcă cu frânare, dar aceasta scade la 1.200 kg pentru BlueHDI de 1.5 litri cu cutie de viteze automată montată și 1.100 kg pentru PureTech de 1.2 litri pe benzină.
Fiabilitate Peugeot 5008 și rezultate Euro NCAP
Percepția generală este un lucru amuzant: dacă întrebi oamenii care mărci auto au o fiabilitate slabă, adesea vei auzi despre mărci franceze.
Cu toate acestea, Peugeot 2008 s-a clasat pe locul al șaptelea intr-unul dintre sondajele noastre pentru cele mai fiabile masini 2022, iar pe locul 13 în cele mai bune masini 2022 l-am avut pe fratele mai mic Peugeot 3008 (structural identic), depășind multe mașini mai premium precum Audi, BMW și Volkswagen.
Siguranță Peugeot 5008
Frânarea autonomă de urgență (AEB) este unul dintre cele mai importante sisteme de siguranță apărute în ultimii ani și este probabil să devină obligatorie foarte curând. Până atunci, depinde de producătorii de mașini dacă doresc să o monteze și, dacă da, plătim suplimentar pentru asta.
Peugeot a luat decizia admirabilă de a oferi toate modelele 5008 cu AEB ca standard. Având în vedere că experții consideră că poate reduce coliziunile din spate cu până la 38%, suntem foarte încântați.
Este inclusă și o avertizare de oboseală a șoferului ca standard, precum și avertizare la părăsirea benzii și recunoașterea semnelor de circulație. Acest ultim element folosește o cameră pentru a scana semnele, înainte de a le afișa pe i-Cockpit. La fel ca și afișajul de navigație prin satelit i-Cockpit, acest lucru te scutește de nevoia de a căuta informații pertinente în mișcare.
Peugeot 5008 2021 a primit noi funcții semi-autonome care pot opri și reporni automat în ambuteiaje, împreună cu o capacitate îmbunătățită pentru sistemul de recunoaștere a semnelor de trafic.
Peugeot a adăugat, de asemenea, un sistem opțional Night Vision ca opțiune pentru echipamentele GT, folosind un senzor cu infraroșu pentru a te ajuta să vezi până la 250 de metri în fața mașinii în condiții de iluminare slabă. Acest lucru ar putea ajuta șoferul să vadă pietonii sau animalele pe drum.
Aceste sisteme sunt standard pe Peugeot 3008, care a obținut toate cele cinci stele atunci când Euro NCAP l-a evaluat. Euro NCAP afirmă că 5008 similar mecanic se va descurca la fel de bine.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!