Hyundai Ioniq 6 împărtășește foarte multe cu Ioniq 5, dar cele două mașini nu se aseamănă deloc.
Acolo unde Ioniq 5 este retro și mai pătrățos, Hyundai Ioniq 6 a fost proiectat să fie cât mai aerodinamic posibil pentru a-și maximiza eficiența. În timp ce coeficientul de rezistență de 0,21 rezultat ar putea să nu însemne mare lucru pentru unii, este suficient să spunem că foarte puține mașini trec prin aer la fel de ușor ca acest Hyundai.
Citește verdictul nostru în continuare, sau sari direct la subiectul care te interesează mai mult.
- Autonomie si costuri 5
- Motoare si performanta 4.2/5
- Interior si confort 4.2/5
- Practicabilitate 3.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Acest lucru ajută chiar și versiunea entry-level cu o baterie de 53 kWh să atingă o autonomie de până la 430 km. Versiunea mai mare a bateriei de 77,4 kWh, cu o autonomie de până la 615 km, depășește chiar și Tesla Model 3. Asta cu un singur motor care acţionează roţile din spate – există, de asemenea, o versiune cu două motoare cu 325 CP pentru cei care doresc un plus de viteză și pe care nu-i deranjează să sacrifice 30-35 de km de autonomie. Un Ioniq 6 N și mai puternic este și el pe drum.
Designul interior face și el o treabă bună. Ecranele pentru camerele care inlocuiesc oglinzile retrovizoare exterioare, sunt asezate de fiecare parte a planșei de bord, pe langa cele două ecrane de 12 inchi care domină panoul de bord, iar iluminarea ambientală cu 64 de culori ajută la personalizarea atmosferei.
Datorită lungimii sale, Hyundai Ioniq 6 este și spațios, cu spațiu abundent pentru picioare pe scaunele din față și din spate.
Cu toate acestea, nu este neapărat cea mai practică mașină din gama Ioniq, cu o linie a acoperișului care limitează spațiul pentru cap pentru pasagerii înalți, și spațiul redus pentru picioare datorită bateriei mari de sub podea. De asemenea, este mai degrabă o limuzină decât un hatchback, așa că, la fel ca Tesla Model 3, deschiderea portbagajului nu este foarte mare dacă trebuie să încărcați articole voluminoase.
Ioniq 5 este un succes înca de la lansare, iar Hyundai Ioniq 6 își deschide propria cale. În loc să adopte o abordare ușor retro, Ioniq 6 este radical și futurist în căutarea intervalului maxim dintre încărcări.
Costuri, incarcare si autonomie Hyundai Ioniq 6
Hyundai este un lider în electrificarea auto, iar acest lucru este evident în Ioniq 6. În ciuda faptului că împărtășește o mare parte din bateria și hardware-ul motorului cu Ioniq 5, forma sa ultra-aerodinamică înseamnă că cifrele de autonomie sunt și mai impresionante.
Cum am spus și în verdict, versiunea entry-level cu o baterie de 53 kWh poate călători până la 430 km între încărcări, ceea ce este mai mult cu 30 de km decât Peugeot e-308 cu cei 400 ai săi de autonomie. Totuși, nu este chiar la egalitate cu Tesla Model 3 entry-level cu autonomia sa de până la 490 km.
Echipat cu o baterie mai mare de 77,4 kWh, Ioniq 6 poate parcurge până la 615 km între încărcări, depășind chiar și intervalul de 600 km a Model 3 Long Range. Totuși, această cifră este pentru Hyundai Ioniq 6 cu un singur motor – cu ambele motoare valoarea sa de autonomie scade cu aproximativ 30 de kilometri.
Desigur, povestea nu se termină aici. Talentul lui Hyundai nu este doar autonomia, ci cât de repede poate reveni la drum, datorită sistemului său electric de 800 de volți. Mai mulți volți înseamnă că mai multă energie poate fi înghesuită rapid în celulele bateriei, astfel încât poate fi reîncărcată de la 10 la 80% în doar 18 minute. Cu alte cuvinte, vei avea timp doar să iei un sandviș înainte de a fi pregătit pentru următorul pas al călătoriei.
Motor Hyundai Ioniq 6 si performante
În ciuda faptului că arată atât de diferit, Hyundai Ioniq 6 are aceleași baze E-GMP pe care le-am văzut în hatchback-ul Ioniq 5. Versiunile entry-level ale lui 6 vor fi echipate cu un singur motor care antrenează roțile din spate, dar până acum am condus doar modelul cu două motoare cu 325 CP. Acesta este cel mai rapid Ioniq 6 până când sosește versiunea Ioniq 6 N de înaltă performanță.
Cu modul sport selectat există o creștere aproape violentă a accelerației, pe măsură ce Ioniq 6 cu dublu motor rulează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde – de fapt se simte mai rapid decât sugerează cifrele. Există un cuplu masiv de 605 Nm care și la viteze pe autostradă ar trebui să se simtă suficient de rapid pentru aproape orice șofer.
Hyundai Ioniq 6 pe care l-am testat a fost configurat pentru drumurile din Coreea de Sud, dar te simți totuși foarte bine la volan, cu o suspensie fermă care reușește totuși să rotunjească cele mai rele denivelări pentru o senzație care inspiră încredere.
În viraje, Hyundai Ioniq 6 se simte în siguranță, pentru că greutatea bateriei mari din podea oferă un centru de greutate scăzut care ajută la reducerea înclinării caroseriei. Frânele sunt un punct slab, lipsit de multă senzație – dar pot fi în mare măsură ignorate dacă utilizezi modul de conducere Hyundai i-Pedal, care crește efectul de frânare pentru recuperarea energiei pe măsură ce ridici piciorul de pe accelerație.
Hyundai Ioniq 6 interior si confort
Există asemănări clare cu Ioniq 5 în interior, dar Hyundai a îmbunătățit ceea ce era deja un interior impresionant. Oglinzile digitale exterioare sunt integrate cu grijă în aripile de pe ambele părți ale tabloului de bord, iar ramele din jurul ambelor ecrane de 12 inchi sunt acum negre pentru un aspect mai cool.
Sistemul de infotainment răspunde rapid și în mare parte foarte intuitiv, cu câteva caracteristici excelente, cum ar fi afișajele pentru unghiul mort care apar în panoul de instrumente și iluminarea ambientală sensibilă la viteză, cu 64 de culori și șase teme. Hyundai a folosit materiale ecologice acolo unde a fost posibil, cu plastice reciclate și fibre din plase de pescuit folosite în tapițeria mașinii.
Practicalitate si spatiu de incarcare Hyundai Ioniq 6
Măsurând 4.855 mm în lungime, Hyundai Ioniq 6 este cu 220 mm mai lung decât Ioniq 5, dar este și mai îngust și mai jos.
Linia de acoperiș de tip coupe a lui Ioniq 6 are cel mai mare impact asupra spațiului, pentru că oricine de peste 1.85 metri își va freca creștetul capului de plafon. Pentru a evita stresul, cu freza mea de Johnny Bravo ar fi trebuit să stau cu capul înclinat, dacă aveam peste 1.85 metri. Norocul meu că sunt mai pitic cu 10 cm.
Pentru majoritatea pasagerilor de pe scaunele din spate, însă, lipsa spațiului pentru picioare este cea care va afecta confortul. Acest lucru este cauzat de montarea acumulatorului sub podea, reducând spațiul pentru picioare, în ciuda spațiului generos până în scaunele din față. O cifră a volumului portbagajului nu a fost încă publicată, dar aceasta pare să fie medie.
Există câteva caracteristici practice inteligente, inclusiv spătarele scaunelor care sunt cu aproximativ 30% mai subțiri decât este cazul în mod tradițional, eliberând mai mult spațiu.
Hyundai Ioniq 6 pune la dispoziția pasagerilor patru porturi USB de tip C, plus un USB de tip A pentru încărcarea și conectarea celularelor deștepte sau a altor dispozitive mobile.
Siguranță Hyundai Ioniq 6 și fiabilitate
Hyundai a avut câteva succese reale în sondajele noastre Romanian Driver, crossover-ul Kona ocupând în prezent locul cinci din 75 de mașini. Acesta este un semn bun, mai ales având în vedere că Hyundai Kona are hardware de electrificare mai vechi decât Ioniq 6, care este de ultimă generație.
Deși nu vom ști cu exactitate cât de fiabil este Hyundai Ioniq 6 decât peste câțiva ani, marca Hyundai a ocupat locul 8 din 24 de mărci auto în sondajul nostru cu cele mai fiabile masini din 2021.
De asemenea, se așteaptă ca Hyundai Ioniq 6 să fie dotat cu multe echipamente de siguranță. Acesta introduce o nouă generație de ajutoare pentru șofer „SmartSense” de la Hyundai, inclusiv Highway Driving Assist 2. Acesta poate nu numai să păstreze o distanță stabilită față de mașina din față, dar și să conducă mașina pe banda sa, ajustându-și poziția dacă o altă mașină se apropie prea mult.
În țările în care legea permite acest lucru, mașina va schimba și benzile dacă șoferul alege acest lucru. Un alt kit de siguranță include frânare de urgență autonomă, asistenta pentru unghiul mort și senzori pentru a detecta traficul care traversează prin spate când ieși dintr-o parcare.