Pareri Honda Civic Type R Sport Line 2021
Badge-ul de tip R a avut loc în mare măsură de când a apărut pentru prima dată în Europa acum două decenii. De atunci, “R-ul” rosu a împodobit patru generații de Honda Civic, iar acum a 5-a.
Acest lucru nu este un nivel glorificat, totuși. Tratamentul de tip R implică imbunatatirea unui Honda Civic standard, cu zeci de upgrade-uri în căutarea unei plăceri mai mari de conducere, iar acest ultim model a imbunatatit puținele slăbiciuni ale modelului anterior, care l-au pus în spatele mașinilor precum Ford Focus RS, Mercedes-AMG A45S și Volkswagen Golf R în războaiele hatchback-urilor sport.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
În timp ce Honda Civic Type R anterior a fost, fără îndoială, o mașină mai slaba, nu a fost chiar pachetul complet pe care ni l-am fi dorit. Rigiditatea sa ne-a facut sa credem că ar putea fi obositoare călătoriile lungi, iar interiorul său nu este “cine stie ce”.
Spunem aceste lucruri pentru cei care isi doresc o masina sport, fara sa o foloseasca in scopul pentru care aceasta a fost creata, ci mai mult pentru ca e cool.
Din fericire, aceleași îmbunătățiri care fac ca Honda Civic Type R Sport Line 2021 standard să fie mai bun decât generația anterioară, au dat și un impuls real. A fost în continuare rafinat pentru 2020, cu un facelift ușor care include o grilă nouă pentru a reduce temperatura lichidului de răcire cu până la 10 grade atunci când motorul funcționează din greu. Vine cu noi faruri LED și trei versiuni noi pentru a face apel la o gamă mai largă de clienți.
Crucial, elementele care o fac un tip R sunt la fel de impresionanți ca niciodată. Motorul turbocompresor de 2,0 litri a fost preluat de modelul anterior, dar a fost modificat pentru 10 cai putere in plus, aducând total la 316 de CP.
Turbocompresorul este, de asemenea, cu aproape nici o întârziere în răspunsurile sale, motorul de tip R se simte pur și simplu mare și puternic, accelerand foarte repede. Viteza maximă este de 270km/h, în timp ce accelerația 0-100 km/h este de 5,8 secunde.
Este cu siguranță una dintre cele mai unice hatchback-uri sport, astfel încât cei care preferă subtilitatea ar putea fi mai fericiți într-un Hyundai i30N sau BMW M135i.
Honda spune că toate părțile corpului sportiv îmbunătățesc aerodinamica și experiența de conducere, dar pentru 2020 a introdus o versiune mai discretă de Sport Line a Type R cu un spoiler mai mic și scaune negre în loc de cele roșii standard.
Honda Civic Type R Sport Line 2021 are un tablou de bord mult mai organizat decât modelul anterior și care ajută la acordarea unui aspect mai matur și serios simt în spatele volanului. Poziția de conducere este joasa, așa că vă simțiți ca parte a acțiunii și aveți o vedere clară asupra grupului special de instrumente digitale.
Mai mult, standardul finisare este ridicat. Materialele folosite în cele mai multe locuri sunt placute la atingere și arata bine, deși există încă o senzație ieftină la unele suprafețe interioare.
Alte atribute inerente strălucesc, inclusiv o mulțime de echipamente standard și o portbagaj mare și inteligent proiectat.
Honda Civic a primit patru stele la Euro NCAP când a fost reevaluată în 2017, în timp ce frânarea de urgență autonomă va contribui la minimizarea riscului unei coliziuni și există gadgeturi cum ar fi monitorizarea la fața locului și avertismentele de limitare a vitezei.
Honda se bucură, de asemenea, de o reputație de invidiat pentru calitate și, iar posesorii acestei masini sunt în mare parte fericiți.
Cu prețurile unui Type R aproximativ echivalente cu rivalii Ford și VW, se pare că puțini vor fi dezamăgiți de valoarea pe care o reprezintă – deși versiunea GT, cu Sat NAV, controlul climatizării și un stereo modernizat, este puțin mai scumpa.
CO2 si consum Honda Civic Type R Sport Line 2021
O parte din recursul de mașini, cum ar fi Honda Civic Type R Sport Line 2021, este că acestea combina performanța masinilor sport cu practicabilitatea hatchback-urilor – și aceasta include costurile de funcționare care nu sunt la fel de intimidante ca accelerarea lor și cifrele de viteză superioară.
Deși costurile de funcționare pentru Type R vor fi mult mai mari decât un Honda Civic “normal”, unele mașini sport cu performanțe similare pot fi mult mai dureroase pentru buzunar.
Honda Civic Type R Sport Line 2021 este o mașină relativ ușoară, cu o cantitate imensă de putere, asadar viteza de croazieră pe autostradă nu face mari cerințe ale motorului. Aceasta înseamnă că nu trebuie să se tureze foarte tare și poate fi surprinzător de economic, având în vedere potențialul său de performanță.
Cu toate acestea, cifra citată de 7.3 L/100km nu-i va atrage pe cei care acoperă un kilometraj anual mare. Versiunea Sport Line are o cifră mai bună a economiei de combustibil, 6.9 L/100km, probabil pentru că aripa mai mică și roțile mai mici, creează mai puțină rezistenta. Emisiile sale de CO2 de 187g / km nu vor face totuși impozitul sa scada.
Motorizare Honda Civic Type R Sport Line 2021 si performante
Honda Civic Type R Sport Line 2021 are una dintre cele mai invocate caracteristici de hatchback sport. De când primele exemplare au ajuns la showroom-urile de prin Europa cu aproape două decenii în urmă, șoferii le-au iubit pentru controlul lor excelent si motoarele puternice. Poate că cel mai important lucru, totuși, este modul în care type R se conduce.
Adevărul este ca type R s-a schimbat, dar fanii modelelor anterioare nu ar trebui să se sperie. Încă mai poate face tot ce am ajuns să ne așteptăm de la Honda, dar acum este mult mai ușor de folosit in viata de zi cu zi.
Acest lucru este valabil mai ales pentru noua Sport Line, care are jante din aliaj de 19 inci și anvelope Michelin Pilot Sport 4S cu pereti laterali mai moi pentru a îmbunătăți confortul. Modificările au prins bine, deoarece în modul de confort, tipul R este acum chiar mai confortabil pentru drumurile din Romania.
Spre deosebire de unele hatchback-uri sport, Honda Civic Type R Sport Line 2021 este cu tracțiune frontală și se bazează pe un șasiu bine conceput pentru a furniza tracțiune și priza la drum, fără greutatea suplimentară a unui sistem complicat cu tracțiune integrală.
Pur și simplu, Civic type R este senzațional în colțuri – direcția este la fel de ascuțită și receptivă pe cât doriți, și are un diferențial frontal foarte inteligent, astfel incat poti lua curbe stranse cu viteze mai mari, iar franele, de asemenea, se simt foarte puternice. Au fost schimbate pentru cu un disc “plutitor” pentru 2020, care economisește 2,5 kg de greutate și ar trebui să se uzeze mai greu.
Mai mult, o plimbare mult mai confortabila abordează un dezavantaj cheie al versiunii anterioare. Chiar și pe roți imense de 20 de inci, Honda Civic Type R Sport Line 2021 nu vă mai pedepsește cu o plimbare fermă, rigida.
În mod ironic, un motiv este că structura ultimului model este cu 37% mai rigid decât înainte – dar mai degrabă decât o plimbare dura, aceasta înseamnă că suspensia nu trebuie să traga din greu pentru a menține mașina sub control. Asta înseamnă că arcurile și amortizoarele se pot concentra mai bine pe netezirea denivelarilor drumului.
Cel mai recent type R utilizează un tip de suspensie spate mult mai sofisticat decât modelul anterior, iar amortizarea adaptivă este la îndemână. Pentru prima dată, există un mod de confort pentru croazieră, însă schimbarea comutatorului la Sport sau în modul R+ intareste amortizoarele, precum și ajustarea accelerarii motorului pentru un răspuns mai ascuțit.
Setările suspensilor au fost “actualizate” la 2020 și există un nou modulator de sunet care îmbunătățește sunetul motorului în modurile sportive Sport și R+, făcându-l mai silentios în modul Confort. Ambele actualizari funcționează bine, îmbunătățind ușor Type R fără consecințe negative.
Ultima generație Type R a marcat o îndepărtare de la vechiul mod de a face lucrurile, utilizând pentru prima dată un turbocompresor.
Acest lucru a servit pentru a spori puterea la turații mai mari ale motorului, în timp ce faimosul sistem VTEC de la Honda a fost reproiectat pentru a îmbunătăți răspunsul la viteze mai mici. Și din moment ce a funcționat atât de bine, același motor a fost transferat pe cel mai recent model.
Totuși, acesta nu este tot din partea Honda – alți 10 CP au fost obținuti de la motorul pe benzină de 2,0 litri, ducând totalul la 316. Aceasta înseamnă că are la fel de multă putere ca în versiunea mai veche, dar se simte mai receptivă când apesi accelerația.
Se simte cel mai vioi la peste 2.500 rpm, iar pretenția Honda cu privire la un timp de accelerație de 5,8 secunde 0-100 km/h pare destul de conservatoare – considerăm că se simte mult mai rapid decât atât.
Deși sunetul încă nu este la fel de distinctiv ca unii rivali, a câștigat o notă de evacuare puțin mai carismatică decât modelul anterior și poate emite câteva pocnituri și popituri evocatoare atunci când ridicați pedala de accelerație. Cu toate acestea, este mai puțin zgomotos la viteze de croaziera și îl preferăm fără zgomotul augmentat adăugat în modurile Sport și +R.
Cutia de viteze cu șase trepte este la fel de impresionantă, cu o cursă foarte scurtă între trepte și o senzație netedă, dar de greutate. Este o acțiune extrem de satisfăcătoare, care se potrivește cu natura precisă a mașinii și este una dintre cele mai bune de pe piață.
Pentru prima dată, Honda Civic Type R Sport Line 2021 dispune și de un sistem automat de potrivire a turațiilor pentru a face schimbarea treptelor mai lină și pentru a reduce smucitura enervantă care poate provoca disconfort. Funcționează foarte bine, dar îl puteți dezactiva printr-un submeniu dacă descoperiți că vă diluează experiența.
Honda a introdus două versiuni noi; un model ediție limitată care nu are un ecran de infotainment și amortizare a sunetului și o versiune Sport Line cu roți mai mici și un spoiler mai mic.
Honda Civic Type R Sport Line 2021 interior si confort
Nu există nicio îndoială, în comparație cu modelul anterior, cel mai recent Type R este o mașină mult mai bună în care să călătorești atunci când nu încerci să stabilești recorduri pe ture. Un nou mod Confort oferă o călătorie lină atunci când aveți kilometri de parcurs pe autostradă, dar chiar și fără a apela la tehnologie, suspensia este mult mai bună la absorbția denivelărilor decât a fost odată.
Există o versiune Sport Line cu jante mai mici din aliaj de 19 inci pentru cumpărătorii care doresc o călătorie și mai confortabilă.
Veți simți foarte puține vibrații prin scaune, maneta de viteze sau volan, iar zgomotul este, de asemenea, bine atenuat. Motorul acela plin de zgomot este zgomotos doar atunci când vrei să fie – există mult mai puțin boom obositor care ar însoți călătoriile de croazieră în modelul anterior.
Un sistem numit „Active Sound Control” ajută la reducerea sunetului motorului folosind difuzoarele mașinii în modul Confort, apoi îl amplifică pentru un plus de emoție în modurile Sport și +R. Nu suntem întotdeauna convinși de aceste sisteme, dar acesta funcționează bine. Mașina Sport Line are, de asemenea, o parte din atenuarea sonoră a mașinii standard, îmbunătățind rafinamentul.
Cel mai recent interior este, de asemenea, un mediu foarte plăcut în care să petreceți timpul. Așa cum cel mai recent Honda Civic hatchback a făcut un mare salt înainte față de modelul anterior, versiunea Type R a urmat exemplul în acest sens.
Calitatea este mult mai mare și – deși aspectul interior este mai puțin dramatic decât înainte – este mult mai ușor de înțeles și mai potrivit pentru o mașină atât de concentrată, orientată spre performanță.
Deși aspectul său ciudat – în interior și în exterior – a confirmat că te aflai într-un Honda Civic Type R Sport Line 2021, interiorul modelului anterior a fost întotdeauna puțin trucat. Spre exemplu, era departe de a se potrivi cu standardele Volkswagen Golf GTI pentru simplitatea aspectului și atractivitatea vizuală.
Din fericire, modelul actual primește un ecran tactil clar, care arată informații vitale, selectate de șofer într-un mod clar, imediat. Este doar păcat că trebuie să faceți upgrade la GT pentru a obține navigația prin satelit. Nu este nici cel mai ușor de utilizat sistem, dar are Apple CarPlay și Android Auto dacă doriți să utilizați interfața telefonului dvs. pe ecran.
După feedback-ul clienților, butoanele cu taste rapide au fost adăugate în mașina transformată pentru a face sistemul mai ușor de navigat si mai rapid.
Un volan atent proiectat înseamnă că aveți o vedere neîntreruptă asupra bordului, iar scaunele sunt superbe – confortabile și cu sprijin în toate locurile potrivite. În linia Sport, tapițeria roșu aprins este schimbată cu negru, în concordanță cu caracterul său mai restrâns.
Poziția anterioară de condus s-a simțit întotdeauna puțin prea sus, dar poziția de condus mai joasă și mai sportivă a celui mai recent model înseamnă că te simți mult mai implicat în ceea ce se întâmplă. Cu scaunele confortabile și poziția joasă de condus, aproape că te simți la volanul unei mașini supersport.
Impresia generală este mult mai luxoasă decât era înainte și majoritatea materialelor pe care le atingeți și pe care le vedeți sunt calitative și atractive. Dacă vă lăsați vârfurile degetelor să se plimbe, veți descoperi că suprafețele mai puțin proeminente nu se potrivesc cu aceleași standarde.
Când vine vorba de standardele de design interior și calitate, VW Golf GTI poartă în continuare coroana.
Când vă decideți pentru un Honda Civic Type R, puteți alege între două versiuni principale, plus două modele noi care au fost introduse în 2020/2021. Există modelul obișnuit sau un GT mai scump. Acesta din urmă înlocuiește aerul condiționat cu un sistem de control al climatizării cu două zone și adaugă o oglindă retrovizoare electrocromatica, senzori de parcare față și spate, sistem audio de mare putere, faruri de ceață cu LED și un punct de încărcare wireless pentru telefon.
GT adaugă și sistemul de infotainment Honda Connect, care încorporează navigația prin satelit Garmin. Acest sistem pare acum mult mai integrat decât în versiunile anterioare, deși grafica și rezoluția ecranului nu se potrivesc cu afișajul excelent al Golfului.
Honda a adăugat un nou model Sport Line la gama Civic Type R la începutul lui 2020. Cu un spoiler mai mic și suspensie puțin mai moale, arată puțin mai subtil decât modelul obișnuit. Are jante din aliaj de 19 inci, scaune negre, mai multă izolație și tot kit-ul standard Type R.
Există, de asemenea, un model ușor, Ediție limitată, care nu dispune de sistemele de infotainment și de aer condiționat și o mare parte din amortizarea sunetului.
Practicalitate si spatiu de incarcare Honda Civic Type R Sport Line 2021
Modelul anterior a moștenit o piesă inteligentă de petrecere de la colegii săi mai puțin spectaculoși – o pereche de scaune din spate „magice” rabatabile care au permis o zonă de depozitare suplimentară.
Acestea sunt însă absente în ultimul model – rezervorul de combustibil a fost mutat înainte, astfel încât această caracteristică nu mai este posibilă. Entuziaștii insa, vor fi bucuroși să constate că aceasta este o veste bună pentru distribuția greutății.
Cea mai recentă Honda Civic este o mașină spațioasă și versatilă, iar Type R urmează același model.
Există o mulțime de spațiu pentru pasageri în față și în spate – spațiul pentru picioare este abundent în spate, deși oricine cu o înălțime de peste 1.8 metri ar putea fi putin inghesuit. Interiorul este, de asemenea, dotat cu generozitate cu locuri de depozitare, precum și cu elemente utile, cum ar fi cleme, pentru a preveni cablurile smartphone-ului să provoace o încurcătură inestetică.
În ciuda talentelor sale evidente pe o pistă de curse, Honda Civic Type R Sport Line 2021 va servi pentru mulți ca singura mașină a unei familii, iar un portbagaj mare înseamnă că acesta este un hatchback sport care se potrivește bine vieții de zi cu zi. Capacitatea portbagajului are 420 de litri, iar spătarele din spate se pot rabata, deblocând o capacitate totală de 1.580 de litri.
Spatiul pentru roțile din spate se introduc în portbagaj, ceea ce înseamnă că este o formă ușor incomodă. Cu toate acestea, deși transportul articolelor voluminoase și dreptunghiulare poate fi dificil, există o cantitate imensă de spațiu pentru mai multe pungi moi.
Mai mult decât atât, raftul pentru pachete ia forma unui înveliș de tonneau extins, precum cel al unei mașini break. Înseamnă că obiectele mai mari pot fi transportate fără a fi nevoie fie să transportați un raft solid pentru pachete în interiorul mașinii, desi, daca optezi pentru o astfel de masina, noi nu credem ca vei avea nevoie sa cari dulapuri.
Fiabilitate Honda Civic Type R Sport Line 2021 si rezultate Euro NCAP
Cel mai recent Honda Civic este de așteptat să calce pe urmele predecesorului său, cu o reputație solidă pentru fiabilitate și siguranță. În calitate de producător, fiabilitatea este una dintre cele mai puternice convingeri ale Honda, deși satisfacția totală a clienților s-a dovedit uneori variabilă.
Motorul Civic Type R este foarte asemănător din punct de vedere mecanic cu cel folosit în mașina anterioară – cu atât de multă putere, este relativ nestresat în timpul condusului normal și s-a dovedit, în general, fiabil. Alte tehnologii, inclusiv sistemul de infotainment, sunt partajate cu restul gamei Honda Civic.
Cel mai recent Honda Civic a ocupat locul 54 din 70 de mașini în sondajul nostru Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ, facut cu ajutorul chestionarelor Romanian Driver. Acesta este un scor respectabil, dar a inclus laude pentru costurile scăzute de funcționare, care s-ar putea să nu se aplice pentru Type R.
Un 18,4% din proprietari ușor îngrijoratori au raportat o defecțiune în primul an de proprietate, pe partea electrica fiind cel mai adesea problema.
Când vine vorba de siguranță, Honda Civic nu pare să-și asume niciun risc. Toate modelele sunt echipate cu frânare de urgență autonomă, o tehnologie cunoscută pentru a reduce riscul de coliziuni din spate. Această tehnologie a ajutat gama Civic să obțină un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP dupa o reevaluare.
Există, de asemenea, controlul adaptiv al vitezei de croazieră, avertizarea la părăsirea benzii și recunoașterea semnelor de circulație, toate acestea având ca scop să ușureze viața șoferului – în special optiunea de a lega caracteristica de recunoaștere a semnelor rutiere de controlul de viteză activ, ajustând automat viteza cand sunt detectate limite de viteză. Dacă cheltuiți în plus și alegeți versiunea GT, obțineți și monitorizarea punctului mort.
Ajută-i și tu pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!