Motive pentru a cumpara un Citroën C3 Aircross 2017
- Spatios
- Aspect si pozitie de conducere confortabile
- Capacitate impresionanta pentru bagaje
Citroen C3 Aircross este o masina confortabila, absorbind cu usurinta cele mai multe gropi si umflaturi din carosabil. De asemenea, este bine aerisit si spatios, cu un interior in stil funky si un portbagaj mare, si rivalizeaza cu Nissan Juke, Seat Arona si Hyundai Kona.
In acelasi timp, este foarte versatil si este posibil sa-l personalizati dupa cum doriti, datorita multitudinii de combinatii de culori exterioare si interioare. In general, este o masina de familie foarte competenta si foarte simpatica.
- Costuri intretinere 4.6/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4.2/5
- Interior si confort 4/5
- Dotari 3.5/5
- Performanta 3.5/5
Costuri intretinere Citroën C3 Aircross 2017
Desi puteti obtine un Citroen C3 Aircross destul de ieftin cu motorul sau de baza, va recomandam sa alegeti o varianta turbo mai puternica si mai eficienta, care este foarte competitiva fata de rivali atunci cand vine vorba de pretul de cumparare.
Concurenta este numeroasa si variata, dar o reducere a principalelor costuri de functionare impotriva Nissan Juke, Seat Arona si Hyundai Kona sugereaza o diferenta generala mica intre ele.
Citroen face o economie impresionanta la combustibil, care va va mentine costurile scazute daca faceti drumuri lungi, dar se afla intr-un grup de asigurari mai mare decat celelalte. Nu isi pastreaza valoarea la fel de bine ca Hyundai sau Seat. Acestea fiind spuse, ar trebui sa fie destul de ieftin de intretinut si reparat. In general, costurile sale vor fi, in linii mari, in concordanta cu concurenta.
La fel ca aproape toti ceilalti producatori din zilele noastre, Citroen ofera planuri de service care va permit sa bugetati costurile de intretinere platind in rate lunare, mai degraba decat sa primiti o singura factura mare atunci cand cumparati un Aircross de la dealerul dvs.
Fiabilitate Citroën C3 Aircross 2017
Citroen nu are un trecut deosebit de stralucit in materie de fiabilitate, situandu-se sub scorul mediu din industrie in studiul de fiabilitate al vehiculului JD Power din 2019, iar Citroën C3 Aircross nu figureaza in primele trei SUV-uri mici (acestea fiind Peugeot 2008 si Nissan Juke).
In cazul in care ceva nu merge bine cu Citroen C3 Aircross, exista o garantie de trei ani, ceva obisnuit pentru multi dintre rivali, dar ramane in urma comparabil cu garantia de cinci ani oferita de Hyundai pentru modelul sau Kona si de enorma garantie de sapte ani pe care Kia o va oferi pentru modelul sau Stonic.
Siguranta Citroën C3 Aircross 2017
Impreuna cu echiparea obisnuita a airbagurilor frontale, laterale si perdea si cu doua accesorii spate pentru scaune pentru copii Isofix, Citroën C3 Aircross este echipat cu niste ajutoare de conducere inteligente pentru a preveni un accident. Acestea includ avertizarea de parasire a benzii si recunoasterea limitei de viteza.
Un pachet de familie, care include si bancheta din spate glisanta, aduce un kit de siguranta suplimentar, inclusiv Active Safety Brake, care este un sistem autonom de franare de urgenta, conceput pentru a opri masina daca detecteaza ca sunteti pe punctul de a intra intr-un obstacol.
Este bine ca acest lucru este disponibil, dar masinile mai noi il includ acum ca standard pe toate modelele, ceea ce Citroën C3 Aircross nu are.
Citroën C3 Aircross 2017 interior si confort
In ciuda dimensiunilor sale compacte, Citroen C3 Aircross se simte imediat ca un vehicul foarte spatios si aerisit. Mai mult, pozitia de conducere ridicata si geamurile mari se combina pentru a oferi o vizibilitate excelenta.
Scaunele largi si plate iti dau senzatia ca masina este mult mai lata decat sugereaza o masurare, oferind un sentiment placut. Din pacate, scaunele nu au suport lateral, lucru pe care il veti observa prima data cand ajungeti la o curba stramta.
Tabloul de bord al Citroën C3 Aircross este punctat de un amestec salbatic de orificii de aerisire colorate si un ecran tactil montat central. Acest lucru ajuta la reducerea numarului de butoane, dar este frustrant ca trebuie sa accesati unul dintre meniurile ecranului doar pentru a regla temperatura.
Frana de mana este proiectata pentru a contribui la cresterea factorului wow, dar aceasta vine in detrimentul suporturilor centrale pentru pahare, ceea ce ar putea fi deranjant pe calatorii mai lungi.
Scaunele ridicate ale modelului Aircross si ferestrele laterale mari inseamna ca toata lumea are o vedere buna si mult spatiu pentru cap.
Spatiul pentru picioare din spate este decent si exista optiunea de a va spori versatilitatea daca alegeti una dintre masinile cu specificatii superioare, care sunt disponibile cu un scaun frontal care se pliaza si scaune spate glisante. Evident, spatiul pentru picioare sufera atunci cand glisati bancheta din spate inainte, dar bonusul vine sub forma unui portbagaj care creste la 520 litri.
Spatarele scaunelor din spate pot fi inclinate si se despart 60/40, oferindu-va si mai multa versatilitate. Le puteti deasemenea plia pentru a obtine un spatiu mare de 1.289 litri si exista o placa in portbagaj care poate fi utilizata pentru a crea o podea plata atunci cand scaunele din spate sunt pliate. Exista, de asemenea, un slot la indemana pe podea pentru a gazdui raftul pentru colete atunci cand nu este utilizat.
Citroën C3 Aircross acorda prioritate confortului in locul manevrarii. Veti auzi cateva bubuituri dupa ce ati lovit o groapa, dar, in general, Aircross absoarbe suprafetele problematice cu o eficienta deosebita. Suspensia moale inseamna ca veti experimenta o anumita slabire a corpului atunci cand intalniti sensuri giratorii sau curbe stranse, dar niciodata suficient pentru a face copiii sa se simta agitati.
Modelul pe benzina cu trei cilindri are o greutate mult mai mica sub capota, ceea ce inseamna ca schimba directia mai repede si are o conexiune de directie mai precisa si mai informativa decat modelele diesel care sunt putin mai grele.
Dotari Citroën C3 Aircross 2017
Modelul Citroën C3 Aircross Touch de baza a fost intrerupt de la lansarea masinii, asa ca acum cea mai ieftina varianta Citroën C3 Aircross este finisajul Feel, care ruleaza pe jante din aliaj de 16 inci. Aveti, de asemenea, un volan din piele, lumini de zi cu LED si faruri de ceata adaptive la directie. Ecranul tactil de 7,0 inci va ofera Android Auto si Apple CarPlay, iar controlul de viteza este inclus.
Origins are geamuri spate cu nuante intunecate si sensori de parcare pe spate si ruleaza pe jante de 16 inci. Are, de asemenea, aer conditionat automat, o cotiera centrala si navigare prin satelit.
Specificatiile de top ale modelului Flair adauga jante din aliaj de 17 inci, intrare fara cheie, camera de marsalier si o banca culisanta din spate.
In general, exista o cantitate decenta de echipamente disponibile, desi rivalii mai noi, precum Nissan Juke, ofera cateva lucruri, cum ar fi farurile cu LED-uri si unele sisteme cu conducere automata, pe care Citroen nu le are.
Motorizare Citroën C3 Aircross 2017 si performante
Motorul pe benzina cu trei cilindri de 1,2 litri PureTech este disponibil cu 110 sau 131 de cai putere.
O versiune anterioara, mai putin puternica, a fost intrerupta, dar puterea de 110 cai ar putea fi destul de plictisitoare pentru unii. Devine putin agitata atunci cand treceti la turatii mai mari, dar nu produce decat cateva sunete discrete atunci cand intalniti o panta mai abrupta.
Citroën C3 Aircross este disponibil si cu o cutie de viteze automata cu sase trepte pentru a ajuta la eliminarea efortului cand duceti copiii la scoala sau faceti naveta. Este o cutie de viteze destul de neteda, cu un sunet ciudat doar cand treceti la vitezele superioare.
Cu toate acestea, cea mai proasta trasatura este de departe maneta selectorului, care este foarte rigida si crestata. Poate fi jenant de dificil de utilizat atunci cand incercati sa comutati intre modurile de conducere, asa cum ati face atunci cand incercati sa efectuati o intoarcere din trei miscari.
Versiunea mai puternica, de 131 de cai putere, vine doar in versiunea Flair de top, cu cutia de viteze automata.
Exista, de asemenea, un motor diesel de 1,6 litri BlueHDi, cu 99 de cai putere, pe care inca nu l-am incercat inca. Anterior, Citroën C3 Aircross a fost disponibil cu o versiune de 120 de cai putere a acestui motor, care a accelerat cu multa convingere si a fost destul de neteda.