După o pauză de mai bine de un deceniu, Toyota Camry s-a întors în sfârșit în România. Acesta înlocuiește Toyota Avensis și, cu un singur grup motopropulsor hibrid, concureaza cu modele precum Ford Mondeo Hybrid și Volkswagen Passat GTE, împreună cu alternative diesel, inclusiv Opel Insignia, Skoda Superb și Mazda 6.
- CO2 si consum 5/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.6/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Toyota Camry este o mașină mare, cu un design îngrijit, elegant și mult mai conservator decât Toyota Prius. Această temă continuă în interior, unde tabloul de bord orizontal este suficient de calm și de lux pentru a evita nemultumirea oamenilor de afaceri – publicul său țintă. Cu siguranță există spațiu suficient pentru adulți și pe scaunele din față și din spate, deși pentru pasagerii mai înalți plafonul înclinat din spate limitează ușor spațiul pentru cap.
Există doar două niveluri de echipare: Design și Excel, ambele oferind setul și caracteristicile de siguranță la care te-ai aștepta într-o mașină care costă în jur de 35.000 euro, inclusiv tapițeria standard din piele. Excel mărește roțile până la 18 inci, îmbunătățește farurile cu LED și întărește tehnologia de siguranță.
Ambele mașini vin și cu un afișaj de infotainment de șapte inci, dar acesta rămâne în urmă față de rivali, cu o grafică slabă, meniuri aglomerate și unele funcții lipsă, precum Apple CarPlay.
Nu ar trebui să dureze mult să alegeți un Toyota Camry, deoarece în afară de culoarea și ornamentele sale, există doar un singur grup motopropulsor hibrid electric pe benzină.
Acesta combină un motor de 2,5 litri mai mare decât cel de 1,8 litri găsit la Prius cu un motor electric puternic pentru o putere combinată de 215 CP. Este trimis la roțile din față printr-o cutie de viteze automată CVT, asigurând Toyota Camry de la 0 la 100 km/h în 8,3 secunde.
Un consum de combustibil de până la 4.41 L/100km este promis pe ciclul WLTP, dar o cifră a emisiilor de CO2 de 98 g/km este cel mai critic fapt pentru șoferii de afaceri.
Deși este mai rafinat decât majoritatea modelelor CVT, turațiile pot crește în continuare în cazul unei accelerații puternice, iar Toyota Camry este cel mai bun atunci când este condus într-un ritm mai relaxat. În oraș, combinația sa de funcționare electrică și pe benzină îl face lin și silențios, pentru o experiență de condus ușoară.
Șasiul său este mai mult decât suficient de capabil, cu direcție precisă, si un condus confortabil pe asfaltul accidentat.
În țări precum Statele Unite – unde Toyota Camry este un top-seller – Toyota are o reputație de invidiat pentru fiabilitate, așa că este puțin probabil ca fiabilitatea să fie o problemă. O mulțime de kit de siguranță și know-how Toyota ar fi trebuit, de asemenea, incluse în designul său pentru a asigura un rating bun de siguranță.
CO2 si consum Toyota Camry
Toyota Camry vine cu un singur grup motopropulsor hibrid pe benzină în Romania și, în timp ce eficiența sa pe hârtie nu va supăra șoferii diesel, se califică pentru impozite mult mai mici. Acest lucru va contribui în mare măsură la creșterea șanselor lui Toyota Camry cu operatorii de flote și șoferii de afaceri, despre care se așteaptă să reprezinte aproximativ 80% dintre șoferii Camry.
Combinând un motor pe benzină de 2,5 litri cu un motor electric puternic și un pachet de baterii, Toyota Camry poate scoate un consum de aproximativ 4.41 L/100km în funcție de ciclul WLTP. Conducerea noastră din vestul Romaniei, care acoperă autostrăzi, drumuri de țară și zone urbane, a returnat 4.61 L/100km, astfel încât cifra Toyota pare ușor de atins. Emisiile de CO2 sunt de 98 g/km cu roțile de 17 inci și de 101 g/km când sunt încălțate cu versiuni de 18 inci.
Majoritatea motoarelor diesel rivale se confruntă cu o suprataxă de 4%, iar un Skoda Superb de 2,0 litri TDI comparabil se află în categoria de 30%, ceea ce înseamnă economii potențiale mari pentru clienții Camry.
De asemenea, puteți economisi mai mult combustibil dacă puteți menține Toyota Camry să funcționeze numai pe baterie, ceea ce este posibil mai ales cand stati in trafic. Este în acest mediu în care configurația hibridă a lui Camry este cea mai bună, permițându-vă să vă deplasați și să vă opriți fără să deranjați motorul pe benzină.
Motorizare Toyota Camry si performante
La fel ca sora sa mai mică Toyota Prius, Camry se bazează pe noile suporturi TNGA ale Toyota și, ca și Prius, este mai placuta de condus decât v-ați aștepta. Desigur, nu este chiar un rival pentru BMW Seria 3, dar Toyota Camry se descurcă bine, cu o direcție precisă și multă aderență în viraje.
Suspensia standard este, de asemenea, suficient de buna pentru a absorbi denivelările, așa că, împreună cu grupul motopropulsor hibrid, Camry este o mașină relaxantă de condus, care se aseaza bine pe langa rivali precum Volkswagen Passat și Opel Insignia.
Un motor pe benzină de 2,5 litri poate părea o alegere ciudată pentru o mașină axată pe motorizare economică, dar atunci când este combinat cu un motor electric puternic, permite un progres decent fără prea multă agitație.
Aceasta este o veste deosebit de bună, având în vedere că Toyota Camry 2019 este echipat cu o cutie de viteze automată CVT, care are o reputație proastă din pricina faptului ca mulți șoferi nu se simt confortabil atunci cand văd turațiile – și zgomotul motorului – crescând “prea mult” de fiecare dată când se apasa acceleratia.
Din fericire, acest lucru se întâmplă cu adevărat în Toyota Camry doar în timpul depășirilor și la pornirea pe autostradă și chiar și atunci rămâne destul de civilizat. În restul timpului, puterea combinată de 215 CP a motorului pe benzină și a motorului electric va fi suficientă pentru a satisface majoritatea șoferilor.
De asemenea, puteți selecta un mod „manual” care se promite să ofere senzația unei cutii de viteze mai convenționale, dar Camry se simte cel mai fericit atunci când este condus într-un mod mai relaxat.
Toyota Camry interior si confort
Unul dintre cele mai mari avantaje ale configurației hibride Toyota este rafinamentul, iar Toyota Camry este foarte silențios în timp ce conduceți prin oraș și în trafic, stimulând relaxarea. E greu să auzi motorul și pe autostradă; deși acest lucru are ca efect secundar de a face zgomotul vântului și al anvelopelor mai pronuntat.
De asemenea, a fost acordată o atenție deosebită confortului, cu un nou design de suspensie pentru Toyota, care a fost conceput pentru a reduce vibrațiile și șocurile care sunt transmise la interior fără a avea ca rezultat o manevrabilitate neglijentă. Din dovada primului nostru drum, funcționează bine, chiar și pe suprafețele de drum mai accidentate.
Toyota are o reputație de interioare robuste și bine făcute, iar Toyota Camry nu face excepție. Se mândrește cu o calitate destul de ridicata pentru a depăși Ford Mondeo Hybrid, fiind în același timp în spatele interioarelor germane precum cele găsite la VW Passat. De asemenea, stai și te simți mai sus decât intr-un Mazda6, așa că Camry nu se simte deosebit de sportiv.
Nu ar trebui să dureze mult să alegi Camry-ul tău ideal, deoarece împreună cu grupul motopropulsor unic, există doar două niveluri de echipare. Ambele vin cu destula tehnologia, aliaje de 17 inci, tapițerie din piele, faruri cu LED-uri, climatizare cu două zone, o cameră de retrovizoare și scaune încălzite.
Suplimentar pentru modelul de vârf Toyota Camry Excel, sunt roți de 18 inci, faruri LED cu „dual-beam” îmbunătățite și kit de siguranță suplimentar. Ambele versiuni vin cu un ecran de infotainment de șapte inci, dar acesta este unul dintre cele mai slabe atribute ale Toyota, cu o grafică tulbure, o interfață de utilizator agitată și un răspuns slab la atingere.
Toyota lucrează la adăugarea conectivității Apple CarPlay și Android Auto, dar este de așteptat la modelul din 2021, iar pentru unii fani ai tehnologiei ar putea fi un motiv suficient pentru a merge în altă parte.
Spre deosebire de un Audi A4 sau BMW Seria 3, specificațiile Camry-ului tău se bazează aproape în întregime pe nivelul său de echipare, aproape fără opțiuni care necesită investigații suplimentare. Puteți alege dintre cinci culori de caroserie, inclusiv nuanțe Platinum White Pearl și Graphite Shadow, care sunt noi pentru Toyota.
Citeste si: Toyota Camry 2021
Practicabilitate Toyota Camry
Dacă credeai că Ford Mondeo este o mașină mare, Toyota Camry este putin peste. Acest lucru îl face ideal pentru proprietarii de Toyota Prius care au nevoie de mai mult spațiu, iar Camry este probabil să fie un succes în rândul firmelor private de închiriere și al șoferilor de taxi.
Are suficient spațiu pentru picioare pentru adulții înalți pe bancheta din spate, chiar dacă nu se poate compara cu Skoda Superb pentru spațiul banchetei din spate. În ciuda tapițeriei din piele, scaunele sunt moi și confortabile, dar unii șoferi ar dori să poată sta puțin mai jos la volan.
Un set de suporturi mari pentru pahare se află între scaunele din față, în fața unei cotiere și a unui compartiment de depozitare. Există, de asemenea, o tavă pentru smartphone-ul tău înaintea selectorului de viteze, care oferă încărcare fără fir în versiunea Excel.
Vizibilitatea nu este o problemă și fiecare Toyota Camry vine cu senzori de parcare față și spate, în timp ce versiunea Excel adaugă o cameră de marșarier.
Toyota spune că nu are de gând să ofere o versiune break care să se potrivească cu rivalii săi, dar limuzina Toyota Camry are un portbagaj mare în sine. Măsurând 524 de litri, este mai mare decât portbagajul lui Ford Mondeo Hybrid și înghite cu ușurință valizele. De asemenea, puteți rabata scaunele din spate pentru spațiu suplimentar, dar, ca și alte modele de limuzină, deschiderea portbagajului nu este la fel de mare ca cea a unui hatchback.
Un dezavantaj major al grupului motopropulsor hibrid Toyota este că limitează capacitatea de remorcare. Din acest motiv, nu am recomanda Toyota Camry dacă intenționați să tractați o rulotă sau o remorcă mică.
Fiabilitate Toyota Camry si rezultate Euro NCAP
În timp ce insigna Toyota Camry a lipsit din Romania de mai bine de un deceniu, a rămas cel mai mare vânzător global al Toyota, iar marca japoneză a construit 19 milioane din 1982. O mare parte a succesului său s-a datorat reputației sale de fiabilitate.
Nu prevedem probleme majore pentru Toyota Camry, mai ales pentru că grupul său de propulsie hibrid sa dovedit deja a fi incredibil de fiabil la alte modele. Se știe, de asemenea, că configurația hibridă a Toyota este benefica pentru articole precum frânele și anvelopele, în timp ce automata CVT înseamnă că nu există ambreiaj de înlocuit.
Toyota s-a clasat pe locul 7 din 24 de producători în sondajul nostru a celor mai bune masini din 2021, sub 12% dintre proprietari raportând o defecțiune în primul an de la proprietate. Rezultatul a plasat marca auto înaintea Hyundai, Audi, Nissan și Volkswagen în clasamentul nostru.
Euro NCAP nu a mai testat Toyota Camry din 1998, dar a fost testata de australieni (ANCAP) in 2017 si a primit un scor de 5 stele din 5 pentru siguranta.
Toyota Camry vine cu cel mai recent kit de siguranță, de la frânarea de urgență autonomă (cu detectarea pietonilor) până la asistența pentru menținerea benzii. Trimul Excel adaugă avertismente privind traficul transversal din spate și punctele moarte