Motive pentru a cumpara un Citroën C4 Cactus
- Stil distinctiv
- Kit standard bun
- Motorizare buna
Apelul principal al Citroën C4 Cactus consta in individualitatea sa, cu stilul – atat in interior, cat si in exterior – diferit de orice altceva de pe drum. Nu este cea mai buna masina de condus, dar este destul de practica, bine echipata si vine cu niste motoare pe benzina foarte bune, care sunt puternice, netede si economice.
- Costuri intretinere 4.2/5
- Fiabilitate 4/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 4.2/5
- Dotari 4.5/5
- Performanta 4.5/5
Costuri intretinere Citroën C4 Cactus
Citroën C4 Cactus este partial hatchback, si partial SUV, ceea ce inseamna ca ar putea rivaliza destul de usor cu Ford Focus si Volkswagen Golf pana la Nissan Juke, Renault Captur si Seat Arona. Citroen nu se poate potrivi prea mult in alte domenii, cum ar fi valoarea de revanzare, ceea ce este un dezavantaj evident.
Grupul sau de asigurari se afla si pe partea superioara. Dar are mai multe lucruri care ii merg bine, in special un pret de cumparare rezonabil, o economie puternica de combustibil si emisii scazute de CO2.
Fiabilitate Citroën C4 Cactus
Reputatia Citroen pentru fiabilitate putea fi mai buna. Acesta se situeaza sub scorul mediu al industriei in studiul de incredere a vehiculelor JD Power 2019, iar alte studii au evidentiat probleme cu masinile companiei, mai ales pe masura ce imbatranesc.
Citroen C4 Cactus a variat in ceea ce priveste performanta in diferite studii de fiabilitate. In cazul in care ceva nu merge bine cu C4 Cactus, Citroen ofera o garantie de trei ani, care este standard pentru piata.
Siguranta Citroën C4 Cactus
Citroen C4 Cactus a obtinut doar patru stele din cinci la testele de impact Euro NCAP in 2014, iar standardele au evoluat considerabil de atunci.
Citroën C4 Cactus a primit o reimprospatare in 2018, dar nu a fost retestata. Ca atare, ii lipsesc unele dintre echipamentele de siguranta cu care se lauda masinile mai moderne, cu sisteme precum franarea automata de urgenta, avertizarea de iesire de pe banda de circulatie si alerta de atentie a soferului disponibile numai in versiunea Flair de top, ceea ce nu prea multumeste lumea.
Toate masinile primesc doua puncte de montare a scaunului pentru copii Isofix pe scaunele din spate exterioare si sase airbag-uri.
Citroën C4 Cactus interior si confort
Citroën C4 Cactus are un design interior atragator, neconventional, la fel de funky ca exteriorul, desi calitatea materialelor lasa putin de dorit. Scaunele mari si largi sunt foarte moi, dar am constatat ca nu prea te sustin, ceea ce inseamna ca durerea de spate a inceput sa se instaleze dupa o perioada prelungita la volan, in ciuda reglajului generos.
Designul tabloului de bord arata, de asemenea, minunat, cu foarte putine butoane si un sistem de infotainment cu ecran tactil de 7,0 inci (plus un alt ecran in spatele volanului in locul instrumentelor conventionale), dar utilizarea sistemului este dificila datorita complexitatii sistemului de meniuri, iar uneori ecranul poate reactiona lent.
Vizibilitatea frontala nu este rea, dar geamul din spate mic inseamna o vizibilitate in spate destul de grea.
Spatiul din fata este bun si exista suficient spatiu pentru cap si picioare in spate pentru pentru ca o pereche de adulti cu inaltime mare sa stea confortabil, desi trei ar fi inghesuiti, iar geamurile din spate nu se deschid de tot.
Exista cosuri mari de usa atat in partea din fata, cat si din spate, pentru a ascunde chestii, in timp ce torpedoul conventional este inlocuit de o „cutie superioara” in fata scaunelor pasagerului din fata, care este usor de utilizat.
Portbagajul are un volum de 358 litri – o dimensiune decenta, dar mai mica decat rivalii precum Nissan Juke si Seat Arona – si are o deschidere mare, dar exista o intrare de incarcare considerabila pentru articolele grele.
Scaunele din spate se rabateaza intr-o despartire de 60:40 pentru a va spori spatiul de incarcare la 1170 litri, dar va lasa cu o zona de incarcare inegala, care este atat in trepte, cat si in panta.
Citroen a oferit modelului C4 Cactus suspensie super-moale pentru o calatorie confortabila si, ca si alte modele Citroen, foloseste de asemenea suspensia hidraulica.
Din pacate, acest lucru nu este la fel de reusit ca si la C5 Aircross. Da, trece foarte bine peste gropi si denivelari, dar aceasta apoi leagana caroseria. Cu cat denivelarea este mai mare sau cu cat treci mai repede peste ea, cu atat devine mai pronuntata aceasta miscare in sus si in jos si nu este cel mai stabil mod de a calatori.
Suspensia moale inseamna, de asemenea, ca manevrabilitatea este mai dificila in curbe, iar directia usoara, cu senzatie artificiala, nu inspira incredere. Acestea fiind spuse, macar asa o sa stiti din timp sa nu treceti prin curbe la viteza, cu mult inainte sa te lase aderenta la carosabil.
Dotari Citroën C4 Cactus
Exista doua niveluri de finisare in Citroen C4 Cactus si sunt relativ bine echipate, desi unele dintre caracteristicile pe care le pot oferi masinile moderne sunt evidente in absenta lor. Nu exista control automat al vitezei de croaziera sau lumini LED complete.
Modelul de baza a fost intrerupt si inlocuit cu modelul Origins, care este cel mai accesibil mod de a avea aceasta masina. Vine cu jante din aliaj negru de 17 inci si lumini de zi cu LED-uri, precum si faruri de ceata.
Caracteristicile Airbumps din lateral sunt standard pe fiecare masina si, pe langa aspectul funky, sunt concepute pentru a reduce la minimum, de exemplu, zgarieturile portierelor cand parcati in parcarea supermarketului langa soferii care nu stiu, si nu vor stii niciodata, cum se deschid portierele unui autoturism.
Modelul Origins are, de asemenea, bronz in jurul farurilor de ceata si Airbump. Veti primi, de asemenea, senzori de parcare spate si un sistem de infotainment care include radio DAB, Bluetooth si Apple CarPlay si Android Auto. Navigatia prin satelit este insa doar o optiune.
Optati pentru modelul Flair de ultima generatie, adica un extra masiv, si veti avea jante argintii de 17 inci, intrare fara cheie si senzori de parcare, de pornire si camera de marsalier. De asemenea, veti primi si navigare prin satelit.
Motorizare Citroën C4 Cactus si performante
Citroën C4 Cactus pe benzina sunt echipate cu motoare cu trei cilindri de 1,2 litri, care scot 110 sau 130 de cai putere. Ambele se simt mai puternice decat sugereaza rezultatele lor modeste, ambele fiind dornice sa isi arate puterea si ambele se potrivesc bine masinii.
Modelul 110 este livrat standard cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte (ceea ce este putin cam mica) si este singurul motor pe care il puteti avea in modelul Origins. Cel de 130 vine cu o cutie de viteze automata cu sase trepte.
Cumparatorii versiunii pe motorina primesc un motor de 1,5 litri, fie cu 100 de cai putere si o cutie de viteze manuala, fie cu 120 de cai putere si o cutie automata. Cu toate acestea, nu am reusit sa il incercam inca.