Tesla Model 3 este una dintre cele mai asteptate masini din ultimii ani si cu siguranta este la inaltimea asteptarilor. Este la fel de uimitor de rapid ca si celelalte masini ale Tesla, are o autonomie similara a bateriei si este excelent de condus.
Este plin de tehnologie de ultima generatie, in timp ce bordul are un model de simplitate foarte practica. Poate cel mai bun model dintre toate, fiind suficient de accesibil pentru a se oferi catre o gama complet noua de cumparatori. Pe scurt, un model care schimba regulile.
Costurile de intretinere pentru Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019 nu este ieftin, dar face din perspectiva detinerii unei Tesla o posibilitate realista pentru tot mai multi oameni. De fapt, Tesla Model 3 costa la fel ca un Audi A4 sau BMW Seria 3 cu performante echivalente si nu este cu mult diferit fata de un Nissan Leaf.
Excluzand optiunile, doar modelul de performanta de top trece peste 58.000 de euro, deci nu este eligibil pentru subventia de masina electrica, ce se aplica la restul gamei.
Indiferent de versiunea pe care o alegi, costurile de intretinere vor fi reduse. Foarte reduse.
Costurile cu energia electrica vor depinde de locul si momentul in care reincarci bateriile, dar vor fi o fractiune din ceea ce ai plati pentru a parcurge aceeasi distanta intr-o masina pe benzina sau diesel. Ca un EV pur, Tesla Model 3 2019 este scutit de taxele de congestie pe baza de emisii si de accizele vehiculului (taxa rutiera), in timp ce impozitul pe autoturismul companiei este zero pentru anul fiscal 2020/21 si creste la un procent de 2% neglijabil din 2022.
Cifrele de autonomie se situeaza la 415 km pentru Standard Plus, 560 km pentru Long-Range si 530 km pentru Performance, cifre care depasesc semnificativ pe cele ale majoritatii masinilor electrice.
Timpii de reincarcare vor varia in functie de o varietate de factori, dar un incarcator de perete va va permite sa reincarcati usor peste noapte, in timp ce Tesla Model 3 2019 poate utiliza incarcatoare publice standard sau cu incarcare rapida, precum si propria retea extinsa de supraincarcatoare cu incarcare rapida.
Tesla aplica o politica „necesara” pentru intretinere si subliniaza ca masinile sale nu au nevoie de schimbari de filtru de ulei sau aer, in timp ce franarea regenerativa reduce uzura franelor.
Se asteapta ca valorile reziduale pentru Tesla Model 3 2019 sa fie incredibile, deoarece este una dintre cele mai solicitate masini electrice din vremurile recente, aceasta fiind o veste buna pentru acordurile de finantare si leasing.
Siguranta Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019 vine cu un kit de siguranta foarte avansat si a obtinut premiul pentru „cel mai bun din clasa sa” – precum si un rating maxim de cinci stele – atunci cand a fost testat de Euro NCAP in 2019.
Pe langa airbag-urile obisnuite si ajutoarele electronice de conducere, Tesla Model 3 2019 are functia de conducere semi-autonoma a pilotului automat pentru care Tesla a devenit deja renumita.
Aceasta include capacitatea de a conduce, accelera si frana automat masina pentru a ajuta la evitarea unei coliziuni, in timp ce exista si functii de avertizare a coliziunii si de monitorizare a punctului mort.
Daca platiti mai mult (destul de mult) este posibil sa imbunatatiti si mai mult functionalitatea sistemului de pilot automat. Masina devine capabila sa navigheze si sa conduca singura pe autostrada, sa schimbe banda automat si chiar sa se parcheze.
Dotari Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019 vine cu tot kitul pe care l-ati astepta de la o berlina premium cu un pret considerabil. In afara de puterea si autonomia pe care o obtineti de la masina, singura diferenta dintre cele trei versiuni disponibile este daca acestea vin cu „Interior Partial Premium” sau „Premium”.
Gama Standard Plus o primeste pe cea Partiala (Premium), care include aer conditionat, oglinzi pliabile electrice, acoperis din sticla, scaune frontale incalzite si imbracate in tapiterie din stofa, navigare prin satelit, o camera 360 de grade, patru porturi USB, dock-uri pentru doua smartphone-uri si conectivitate la internet.
Celelalte doua versiuni primesc configuratia Premium, care primeste un sistem audio mai puternic, o harta pentru GPS mai eleganta si scaune spate incalzite. Nu exista integrare Apple CarPlay si Android Auto, dar sistemul avansat de infotainment al Modelului 3 va permite sa va conectati direct la aplicatii precum Spotify, nemaifiind nevoie sa va conectati prin telefon.
Fiabilitate Tesla Model 3 2019
Tesla Model 3 2019 – impreuna cu toate celelalte masini ale Tesla – este prea nou pentru a fi disponibile date semnificative de fiabilitate. Luati, totusi, recenziile proprietarilor ca ghidare si va fi greu sa gasiti un cuvant negativ despre cat de sigure sunt autoturismele Tesla.
Mai mult, faptul ca multe actualizari pot fi aplicate prin software luat de pe internet – mai degraba decat de catre un mecanic cu chei – inseamna ca unele probleme pot fi remediate rapid si fara niciun inconvenient pentru proprietar.
Bateria si unitatea de actionare sunt protejate de o garantie de opt ani / 160.000 de km (care se mareste la 190.000 de km pentru bateria cu capacitate mai mare la modelele Long-Range si Performance), in timp ce restul masinii are o perioada de patru ani / 80.000 de km.
Interior Tesla Model 3 2019
Interiorul din Tesla Model 3 2019 duce minimalismul la un nou nivel. Nu exista butoane (cu exceptia cazului in care le numarati pe cele necesare legal pentru luminile de avarie si sistemul SOS) si nu exista cadrane in spatele volanului – in schimb, totul este controlat printr-un sistem de ecran tactil de 15,0 inci in centrul tabloului de bord.
Nu seamana cu nimic altceva si daca iti plac interioarele decupate si futuriste, iti va placea acest model.
Este usor de utilizat? TOTUL este impresionant de intuitiv, desi poate fi putin distractiv sa il folosesti in timp ce conduci. In caz contrar, interiorul modelului 3 este destul de simplu, dar se simte de o calitate superioara. Pozitia de conducere este buna, desi vizibilitatea din spate nu este excelenta din cauza geamurilor mici.
Datorita trenului sau de propulsie electric pozitionat mai jos, Tesla Model 3 2019 este destul de spatios. Spatiul pentru picioare, in special, este foarte impresionant, mult mai mare fata de cel de la concurentii sai. Patru adulti inalti pot incapea lejer, si chiar si un al cincilea va sta destul de confortabil, deoarece scaunul din spate mijloc este neobisnuit de moale iar podeaua este plata.
Portbagajul are si el o dimensiune buna, oferind cam acelasi spatiu ca un sedan Audi A4 sau BMW Seria 3. In ciuda formei sale cu „doua cutii”, Tesla Model 3 2019 este de fapt o berlina, care limiteaza spatiul prin care puteti incarca lucrurile, dar scaunele din spate se pot lasa aproape plat pentru a oferi un spatiu util de incarcare extins.
Pentru articolele mai mici, puteti utiliza, de asemenea, „frunk” – spatiul de sub capota – o zona de depozitare suplimentara in care in mod normal ati gasi un motor.
Pana acum, totul este neconventional. Acelasi lucru se aplica si experientei de conducere, care este destul de remarcabila. Vom ajunge mai tarziu la performantele care va vor lasa cu gura cascata; aici ne vom concentra asupra amestecului superlativ de confort si claritate pe care il asigura directia si suspensia, precum si calmul uimitor al modelului 3 si aderenta prin viraje.
Este intr-adevar o masina fabuloasa de condus: nu doar dupa standardele altor masini electrice, ci dupa orice alt standard.
Putere Tesla Model 3 2019
S-ar putea sa arate ca o berlina obisnuita, dar performanta pe care o obtineti cu Tesla Model 3 2019 nu este decat extraordinara. Standard Plus de baza are un singur motor electric – si tractiune spate – si poate ajunge de la 0 la 100 intr-un timp de masini de curse, in 5.3 secunde.
Celelalte doua versiuni au un motor suplimentar si tractiune integrala – modelul Long-Range atinge 100 km/h in doar 4,4 secunde de la pornire, in timp ce versiunea performanta o face intr-un timp ridicol 3,2 secunde.
Asa cum v-ati astepta de la o masina electrica, raspunsul atunci cand puneti piciorul pe acceleratie este fin si instantaneu, in timp ce esti azvarlit in viteza spre orizont si impins agresiv in scaun.
Vezi harta statii incarcare Tesla Romania
Alte recenzii despre masini electrice care te-ar putea interesa: