Unde multe SUV-uri premium inlocuiesc partea „sport” in detrimentul celei „utilitare”, Land Rover Discovery a pus intotdeauna accent pe caracterul practic, spatiul interior urias si scaunele adaptabile pentru pana la sapte ocupanti, care vin acum cu o calitate superioara si cel mai recent sistem de infotainment Pivi Pro al Land Rover.
Motive pentru a cumpara un Land Rover Discovery 2020
- Masiv – si practic
- Motoare noi si puternice
- Tehnologie mult imbunatatita
Un cadou vizual include faruri cu LED-uri cu indicatoare „animate” in timp ce noile motoare hibride usoare pe benzina si diesel completeaza actualizarea din anul 2021 si echipeaza Discovery pentru a concura cu rivali precum Volvo XC90.
Lipsa unei optiuni hibride plug-in precum Volvo poate fi o dezamagire pentru unii, dar, in toate celelalte privinte, Land Rover Discovery este un autoturism de clasa.
- CO2 si consum 4.5/5
- Fiabilitate 3.5/5
- Siguranta 4.5/5
- Interior si confort 5/5
- Dotari 5/5
- Performanta 5/5
CO2 si consum Land Rover Discovery 2020
Nu va faceti iluzii – un SUV mare, luxos, cu sapte locuri, precum un Land Rover Discovery, nu va fi niciodata o masina ieftina. Insa costul de achizitie initial este la egalitate cu rivalii precum Audi Q7 si Volvo XC90, in timp ce optiunile cu sapte locuri de la BMW si Mercedes-Benz sunt efectiv dintr-o clasa mai superioara si sunt mult mai scumpe.
In ceea ce priveste costurile de functionare, Land Rover a introdus o tehnologie hibrida usoara (MHEV) in noua gama de motoare, care ajuta putin la CO2 emis si la litri/100km acoperiti, dar nu se poate potrivi cu cifrele necesare pentru a primi ajutorul de la stat pentru achizitia unui hibrid pe care le obtineti de la un hybrid plug-in, ca XC90.
Fiabilitate Land Rover Discovery 2020
Modelele mai vechi Land Rover Discovery aveau un istoric mai rau de fiabilitate si, ca si marca, Land Rover nu merge intotdeauna prea bine in sondaje si clasamente.
Pentru a fi corecti, nici rivalii sai premium nu reusesc si acest lucru se datoreaza adesea atat complexitatii masinilor pe care le vand, cat si costului mai mare al reparatiilor atunci cand se strica ceva.
Noul sistem de infotainment Pivi Pro este lansat in prezent atat pe modelele Jaguar, cat si pe Land Rover si reprezinta o investitie uriasa – am auzit cateva plangeri de la proprietarii Defender si am avut si noi o asemenea problema cu acesta la modelul F-Pace echipat cu acelasi sistem, asa ca va trebui sa speram ca Land Rover le-a rezolvat.
Daca apar probleme, sistemul se poate actualiza online. In teorie, acest lucru inseamna ca dealerii pot rezolva multe probleme de la distanta, fara a fi nevoie sa duceti masina in reprezentanta.
Siguranta Land Rover Discovery 2020
Exista siguranta foarte evidenta de a fi intr-un vehicul mare, substantial, iar familiile se vor simti linistite ca Land Rover Discovery va avea grija de asta.
Toate Land Rover-urile sunt construite pentru a fi de neoprit pe off-road. Pe drum sau pe carari, tractiunea integrala si dispozitivele electronice de sustinere ofera un sentiment imens de securitate si incredere ca veti ajunge acasa, indiferent de vreme.
Daca sunteti cu adevarat seriosi, puteti adauga pachetul avansat pentru off-road cu angrenaje si moduri suplimentare, dar aceste adaosuri pot fi considerate exagerate pentru majoritatea soferilor, iar masina standard este mai mult decat capabila.
Toate modelele primesc, de asemenea, un sistem 3D „camera surround”, opt airbag-uri, asistenta pentru ramanerea pe banda de circulatie si control automat al vitezei de croaziera cu functie de limitator de viteza.
Un pachet Blind Spot Assist pentru modelele de gama superioara adauga un sistem „Clear Exit Monitor” pentru a avertiza impotriva deschiderii usilor in calea traficului nevazut, in timp ce monitoarele de trafic orientate spre spate sunt incluse pe modelul de top ca parte a pachetului de asistenta pentru sofer.
Daca o sa doriti sa profitati la maximum de formidabila capacitate de remorcare a modelului Land Rover Discovery, pachetul optional de remorcare include un carlig si functii suplimentare de asistenta a soferului pentru a va ajuta la cuplare si parcare.
Land Rover Discovery 2020 interior si confort
Land Rover Discovery se simte intimidant de masiv pe drum, desi vizibilitatea inainte te ajuta sa castigi incredere, iar pozitia de offroad inseamna ca nu exista puncte oarbe ca la Q7. Suspensia pneumatica standard inseamna ca Discovery isi poate regla inaltimea de deplasare in functie de drum, avand o gama mai mare de ajustabilitate prin diferitele moduri de conducere.
Land Rover intotdeauna a avut laude in acel domeniu, iar in Land Rover Discovery calatoresti cu confort si autoritate, greutatea superioara pe care o aveti la orice SUV bine controlat, in timp ce gropile sunt eliminate. Volanul mare si reactiile sale relativ lente sunt in concordanta cu radacinile off-road ale marcii si incurajeaza progresul constant, care este pe deplin adecvat rolului sau de SUV de familie.
Mai interesant pentru publicul sau tinta sunt modalitatile configurabile la nesfarsit prin care puteti adapta interiorul la numarul de persoane care intra in masina. In modul cu cinci locuri, cu al treilea rand pliat, exista trei scaune pliate si o podea placuta si plata, desi primiti monturi Isofix doar pentru cele doua exterioare.
Materialele au fost imbunatatite fata de generatia anterioara spun cei de la Land Rover. Puteti glisa si rabata aceste scaune pentru a echilibra spatiul picioarelor cu spatiul portbagajului dupa cum aveti nevoie. Cele doua scaune din al treilea rand se aseaza bine sub podeaua portbagajului atunci cand nu sunt utilizate, sunt viabile pentru adultii inalti si au montaje Isofix incluse.
Incalzirea scaunelor poate fi adaugata la scaunele din al doilea si al treilea rand ca optiune, reglaj electric si pliabil standard pe modelul de top, iar pentru o plata extra aveti optiunea de pliere la distanta de pe telefon. Functiile de convenienta abunda, fie ca sunt solutii inteligente de stocare, porturi USB pentru toti ocupantii sau „hayonul” actionat electric care se pliaza.
Suspensia pneumatica poate cobori masina la o „inaltime de acces” pentru a ajuta copiii sa urce usor, iar noile caracteristici ale Discovery-ului actualizat includ purificarea optionala a aerului din interior si filtrul de particule pentru a mentine praful si alergenii in afara.
Dotari Land Rover Discovery 2020
Am criticat faptul ca navigatia nu a fost anterior standard pentru nivelul de baza, dar sosirea sistemului de infotainment Pivi Pro a abordat acest lucru si inseamna ca functionalitatea controlata a ecranului tactil mult imbunatatita si complet conectata este acum pe toate modelele Land Rover Discovery.
Ecranul curbat este urias si se potriveste perfect, meniurile au fost proiectate cu grija, cu comutari rapide de tip glisare si atingere, astfel incat toate meniurile utilizate in mod obisnuit sunt la doar cateva “atingeri” distanta.
Trebuie sa aveti un buget mare pentru un pachet de date online dupa abonamentul gratuit pentru primul an si, daca doriti cu adevarat sa accesati serviciile de streaming si alte servicii, cum ar fi hotspot-ul 4G wi-fi integrat, poate fi necesar sa platiti suplimentar pentru planul extins. Sau poti sa folosesti de la telefon si sa folosesti functiile CarPlay si Android Auto ca standard.
Incarcarea fara fir este o optiune contra cost, dar probabil merita sa investesti daca folosesti telefonul foarte des si nu iti place sa iti atarne cabluri prin masina.
Intre timp, pasagerii din spate isi pot conecta device-urile prin punctele de incarcare optionale „Click and Go” si puteti conecta simultan doua telefoane prin sistemul Pivi Pro. Pana la opt dispozitive diferite se pot conecta si la hotspot-ul de la bord.
Motorizare Land Rover Discovery 2020 si performante
O masina mare si grea, precum Land Rover Discovery, are nevoie de un motor puternic, mai ales daca veti umple in mod regulat toate cele sapte locuri sau veti profita de capacitatea sa de remorcare de 3.500 kg.
Deci, este bine sa raportam ca versiunea pe motorina de baza cu patru cilindri pe care am criticat-o in versiunea anterioara pentru ca este putin subalimentata, a fost inlocuita de o tehnologie noua cu sase cilindri de 3,0 litri si tehnologia hibrida usoara (MHEV pe scurt).
Nu este suficient sa alimentati vehiculul doar cu motorul electric (de aici si denumirea de „usor”), dar ajuta la eficienta. Acest motor este disponibil in format D250 si pe versiune mai puternica de 300 cai putere D300 – l-am condus pe acesta din urma si ne-a placut combinatia de cuplu fara efort si netezime impresionanta.
Este posibil ca versiunea pe motorina sa se demodeze in general, dar, la un vehicul ca acesta, Discovery demonstreaza ca inca mai poate.
Nu am incercat inca versiunea D250 mai putin puternica, dar, pe hartie, este inca un pas mare fata de vechiul motor, iar cilindrii suplimentari vor ajuta la rafinament, precum si la putere. In ambele cazuri, consumul de combustibil si CO2 sunt egale cu rivalii cu putere echivalenta.
Cele doua optiuni pe benzina sunt pe P300 cu patru cilindri, care da rezultate si sfideaza greutatea sa conform unor statistici, dar nu am condus inca pentru a vedea.
Land Rover Discovery 2020 P360 cu 360 de cai putere, cu sase cilindri, este, intre timp, o placere vinovata si este atat rafinat, cat si puternic, desi chiar si tehnologia hibrida usoara nu-si poate ascunde setea, iar Land Rover recunoaste ca este orientat mai mult spre piete precum SUA, unde dieselurile au mai putina prezenta.
Toate versiunile vin cu o cutie de viteze automata cu schimbare lina, o combinatie excelenta cu puterea motorului.