A doua generație Renault Captur are o responsabilitate mare, deoarece, este alături de Nissan Juke, originalul care a popularizat clasa crossover.
Scaunele spate spațioase ale lui Renault Captur 2021 și spațiul generos de portbagaj l-au ajutat, de asemenea, să cucerească multe familii. Era mai mare decât Renault Clio pe care se baza, dar nu era mult mai scump de cumpărat sau de rulat. Renault a continuat să vândă 1,5 milioane de exemplare ca urmare.
- CO2 si consum 5/5
- Motoare si performanta 4.4/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.8/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Pentru a-l înlocui, Renault a făcut Captur ceva mai mare în interior și în exterior, a modernizat designul și a imbunatatit stabilitatea si manevrarea. De fapt, există îmbunătățiri vizibile în fiecare departament, astfel încât Renault Captur 2021 rămâne unul dintre cele mai bune SUV-uri mici de cumpărat.
Există chiar și o versiune hibridă plug-in E-Tech pentru a atrage șoferii de afaceri și cei care doresc să-și micșoreze amprenta de carbon. Renault Captur 2021 are o gamă atât de vastă de talente, încât a câștigat premiul pentru cea mai bună mașină de familie mică în cadrul Carbuyer Best Car Awards timp de doi ani consecutivi.
Clienților le-a plăcut aspectul primei mașini, așa că designul celui mai recent Renault Captur nu este surprinzătoare. Este încă curbat, dar și puțin mai cizelat, iar luminile LED sunt acum standard, cu un design în formă de C similar cu Renault Megane. Vopseaua în două nuanțe rămâne un aspect caracteristic, cu 90 de combinații posibile pentru a vă ajuta mașina să iasă în evidență.
Showroom-urile Renault sunt pline de autoturisme cu aspect elegant, iar lansarea noului Renault Arkana înseamnă că Renault Captur 2021 ar putea avea un rival din interior. Parerile sunt împărțite între cele două mașini, dar Arkana este puțin mai mare și mai slab, așezat sub Renault Kadjar în gama de SUV-uri a mărcii auto.
Materialele sunt mai de calitate în interiorul noului Renault Captur, materialele moi/placute la atingere înlocuind majoritatea materialelor plastice dure, plus piele artificială în versiunile S Edition.
Cadranele analogice ale instrumentelor pot fi înlocuite cu un afișaj clar de 10 inci, în timp ce ecranul de infotainment este elegant și are Apple CarPlay și Android Auto ca standard.
Sistemul de infotainment îmbunătățit orientat spre portret arată ca ceva ce ați putea găsi la un Mercedes sau ceva similar premium. Alte caracteristici surprinzătoare includ controlul adaptiv al vitezei de croazieră și o suită de ajutoare pentru șofer care pot conduce și accelera mașina în trafic.
Spațiul în interior este abundent, atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje, și poți adapta echilibrul dintre acestea din urmă datorită unei banchete spate glisante.
Aceasta se poate mișca cu 160 mm înainte și înapoi pentru a regla spațiul portbagajului între 422 și 536 litri, chiar dacă spațiul pentru picioare este aproape inexistent, când este glisata complet înainte.
Împărtășită cu Clio, bazele lui Renault Captur 2021 sunt puțin mai mari și mai rigide decât înainte, îmbunătățind rafinamentul interior și confortul de rulare. Suspensia este destul de moale, așa că conducerea lui Captur este mai relaxantă decât crossover-urile cu arc mai ferm, cum ar fi SEAT Arona, chiar dacă este puțin mai înclinată în viraje.
Sunt oferite două motoare pe benzină, împreună cu un hibrid plug-in Captur E-Tech care s-a alăturat gamei la jumătatea anului 2020.
În trecut, au fost oferite și două motoare diesel, dar acum au fost înlocuite cu un al doilea motor hibrid, pe care îl puteți obține și la Renault Clio. Cu 100 CP, motorul de 1,0 litri pe benzină va fi popular și vine cu o cutie de viteze manuală, în timp ce 1,3 litri de 140 CP vine cu alegerea între manuală sau automată.
Acest motor echipat cu cutie de viteze automată este cel mai rapid Renault Captur din gamă, reușind 0-100 km/h în 9,2 secunde. Vechea benzină de 154 CP, de vârf de gamă, a fost întreruptă acum.
Noul hibrid E-Tech oferă o eficiență a combustibilului asemănătoare motorinei, în timp ce hibridul plug-in E-Tech (sunt două opțiuni destul de diferite în ciuda aceluiași nume) are o autonomie pur electrică de aproximativ 48 de km, ajutându-l să atingă un evaluarea oficială a emisiilor de CO2 de doar 34-36 g/km. Acest lucru îl va ajuta să atragă șoferii de afaceri, dar la puțin peste 36.000 de euro, hibridul plug-in este scump de cumpărat.
Pe măsură ce modelele din a doua generație au început să apară, clasa crossover a devenit și mai competitivă, iar cumpărătorii au de unde sa aleaga.
Unele masini au mai mult spațiu interior, iar altele, precum Ford Puma, sunt mai placut de condus, dar Renault Captur stabilește standarde înalte în multe domenii, inclusiv raportul calitate-preț.
CO2 si consum Renault Captur 2021
Prima generație Renault Captur a fost unul dintre cele mai ieftine crossover-uri de rulat, iar cea mai recentă versiune reia de unde a rămas vechea masina.
Captur costă cu aproximativ 2400 euro mai mult decât echivalentul Clio, iar motoarele sale pe benzină returnează cifre de eficiență a combustibilului de peste 5 L/100km. Emisiile sale de CO2 sunt, de asemenea, la egalitate cu rivalii, toate motoarele pe benzină TCe producând emisii de CO2 de 131-136 g/km.
Motoarele diesel ar putea returna aproape 3.92 L/100km și s-au lăudat cu valori mai mici de CO2, dar hibridul este aproape la fel de eficient și este chiar mai puțin poluant.
Cumpărătorii hibridului plug-in Captur pot aștepta cu nerăbdare până la 1.25 L/100km și doar 33g/km de CO2, plus până la 48 de km de condus electric la o încărcare completă
Renault Captur E-Tech plug-in hybrid este cel mai scump de cumpărat, dar oferă și cele mai mici costuri de funcționare, în special pentru șoferii de mașini de companie. Bateria sa de 9,8 kWh trebuie încărcată de la sursa de acasă sau de la un încărcător rapid public, dar, în timpul vremii rece a testelor noastre de iarnă, autonomia sa s-a redus la 33 de km, ceea ce a fost puțin dezamăgitor.
Motorizare Renault Captur 2021 si performante
În timp ce multe mașini sunt treptat modificate și îmbunătățite, Renault Captur 2021 este cu adevărat complet nou de data aceasta și acum se află pe aceleași baze ca și cel mai recent Renault Clio.
Asadar, în ciuda faptului că este puțin mai mare, Renault Captur 2021 este și mai ușor și are o structură mai rigidă; doi factori care se adaugă pentru a îmbunătăți considerabil modul în care se conduce. Rafinamentul interiorului, cât de bine absoarbe denivelările și precizia direcției s-au îmbunătățit.
Spre deosebire de mulți rivali care sunt configurați să se simtă foarte sportivi, Renault a pus pe Captur o suspensie mai moale pentru a stimula relaxarea. Există un pic de înclinare a caroseriei dacă conduci cu entuziasm, dar mașina nu se simte niciodată ca și cum ar pierde controlul.
Direcția sa este foarte precisă, ceea ce face ca cel mai recent Renault Captur să fie mai ușor de înfilat pe o bandă îngustă.
Renault Captur benzina
Există două motoare dacă alegeți o benzină, iar cel de 1,0 litru este cel mai popular în Romania. Acesta este un motor turbo cu trei cilindri cu 100 CP, în timp ce deasupra lui se află un turbo de 1,3 litri cu 140 CP, iar o versiune de 154 CP a fost întreruptă recent.
Motorul de 1,0 litru este economic, dar se simte și destul de lent, fiind nevoie de 14 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h – o cifră care este mai mare decât majoritatea rivalilor.
Un Hyundai Bayon de 1,0 litri pe benzină de 100 CP are nevoie de 10,7 secunde pentru a atinge aceeași viteză, iar asta se va simți considerabil mai rapid. Pe autostradă, Renault Captur 2021 TCe necesită multe turații, dar cutia de viteze manuală cu șase trepte este bună de utilizat.
Citeste si: Hyundai Bayon 2021 pareri
Am testat ambele versiuni ale motorului de 1,3 litri și am găsit puține motive să alegem versiunea de top, așa că nu suntem surprinși că nu mai este disponibilă.
Motorul de 130 CP (întrerupt în 2020) are o putere suficientă pentru majoritatea șoferilor Captur. Cu acest motor, 0-100 km/h este expediat în 10,6 secunde (9,6 cu automata EDC), iar Renault Captur 2021 se simte mai competent și mai rafinat.
O versiune de 140 CP a aceluiași motor pe benzină de 1,3 litri le-a înlocuit acum pe ambele. Când este echipat cu cutia de viteze automată EDC opțională, este cea mai rapidă din gama Renault Captur standard, acoperând 0-100 km/h în 9,2 secunde.
Benzina entry-level vine doar cu o cutie de viteze manuală, în timp ce 1.3 litri de 140 CP poate fi manuală sau automată, iar modelele hibride sunt doar automate.
Manualul cu șase trepte este ușor de schimbat, dar îi lipsește precizia cutiei de viteze ca la Mazda CX-30 sau Honda HR-V, în timp ce automata este în mare parte lină în oraș, dar poate fi lentă atunci când se depărtează de intersecții sau sensuri giratorii; poate ezita să treacă într-o treaptă inferioară atunci când este necesar.
Renault Captur diesel
Un motor diesel de 1,5 litri dCi A FOST oferit, dar NU MAI ESTE oferit. A fost o alegere previzibilă de nișă în comparație cu benzina, dar ar trebui să se potrivească șoferilor cu kilometraj mai mare și celor care petrec mult timp pe autostradă.
Renault Captur hibrid
Pentru prima dată, Renault oferă o versiune hibridă plug-in a Captur. Acesta combină un motor pe benzină de 1,6 litri, un motor electric și un acumulator de 9,8 kWh cu o cutie de viteze automată.
Denumit „E-Tech”, poate fi condus în modul complet electric la viteze de până la 133 de km/h și are nevoie de 10,1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h, datorită puterii combinate de 160 CP.
Deși este cel mai puternic Captur, asta nu înseamnă neapărat că se simte întotdeauna cel mai rapid, deoarece cântărește cu aproximativ 400 kg mai mult decât cel mai ușor Renault Captur pe benzină.
Retragerea în tăcere ajută hibridul Captur E-Tech să se simtă mai luxos decât modelul obișnuit, iar automata sa cu șase trepte face o treabă destul de bună în schimbarea lină a treptelor.
Cu toate acestea, există o schimbare mai vizibilă între puterea electrică și cea pe benzină decât la hibridul Renault Clio E-Tech. Manevrarea sa este liniştitoare, cu o direcţie precisă şi o deplasare destul de lină.
Acum există două Renault Captur cu insigne E-Tech, dar doar unul trebuie conectat la priză. E-Tech Hybrid folosește același sistem de propulsie ca și hibridul Clio, dar are o baterie mai mică care este reîncărcată de motorul pe benzină. Nu veți obține aceeași autonomie electrică, dar este mai ieftin de cumpărat și încă ieftin de utilizat.
Renault Captur 2021 interior si confort
Renault Captur 2021 este puternic influențat de Renault Clio supermini și, la fel ca cea mai recentă versiune a acelei mașini, interiorul lui Captur a făcut un pas mare în calitate. Acum există materiale plastice moi la atingere care acoperă majoritatea suprafețelor.
Tehnologia este de asemenea îmbunătățită semnificativ, cu opțiunea de instrumente digitale și un sistem de infotainment care funcționează bine.
Unul dintre punctele cheie de discuție este noul afișaj digital, care măsoară 10 inci și are o grafică foarte clară. Funcționează bine și îl preferăm față de instrumentele analogice standard, așa că este păcat că acum este doar pe versiunea E-Tech Launch Edition.
Dominând consola centrală este un ecran tactil, care are o dimensiune de șapte inci in versiunea standard și 9,3 inci în versiunile superioare. De asemenea, veți renunța la navigarea prin satelit la capătul inferior, dar Apple CarPlay și Android Auto sunt standard, astfel încât să puteți utiliza aplicațiile pentru hărți încorporate în smartphone-ul dvs.
Sistemul de operare Renault nu este la fel de intuitiv ca ceva de genul software-ului iDrive de la BMW, dar cel mai probabil îti vor conecta telefonul oricum.
Echipamentul este generos, cu unele caracteristici „smechere”, cum ar fi pornirea fără cheie, avertismentele de părăsire a benzii de circulatie și farurile cu LED-uri montate chiar și pe echiparea standard.
Trecerea la noul model SE Limited aduce jante din aliaj, tapițerie și insigne exclusive și navigație prin satelit. „Iconic” adaugă aer condiționat automat, ștergătoare și faruri high-beam și adaugă o nuanță suplimentară geamurilor din spate.
Trecerea la S Edition nu aduce un ecran de infotainment mai mare, dar veți obține un grup cu cadran digital de șapte inci, senzori de parcare față, o cameră pentru vedere spate și scaune tapițate cu piele artificială. O versiune RS Line adaugă un stil sportiv în interior și în exterior și aduce un impresionant ecran tactil de tip portret.
Hybridul plug-in E-Tech se bucură și de câteva caracteristici unice, inclusiv capacitatea de a programa încălzirea și răcirea interiorului prin aplicația Easy Link.
Practicabilitate Renault Captur 2021
În ciuda faptului că este o mașină relativ mică, Renault Captur a furat o mulțime de vânzări, în special de la Nissan Juke, fiind mult mai practic. Mai lung și mai lat, a doua generație Captur este și mai bună, cu spațiu pentru pasageri și bagaje care concureaza cu multe SUV-uri.
Spațiul din față este generos, cu o poziție decentă și o vedere bună. Acest lucru se datorează poziției ridicate a scaunelor, ferestrelor înalte și stâlpului A subțire cu fereastră pentru a ajuta la eliminarea punctelor moarte.
Spațiul pe locurile din spate este generos, deși pentru a găzdui pasagerii adulți mai înalți, bancheta glisantă din spate trebuie să fie complet glisată înapoi. Există loc pentru trei pasageri pe scaunele din spate, dar acesta este cel mai bine rezervat pentru călătorii mai scurte, datorită unei cocoașe de transmisie de dimensiuni semnificative în podea și a comenzilor de ventilație din spate care reduc spațiul pentru picioare pentru pasagerul din mijloc.
Trucul de petrecere al lui Renault Captur este că bancheta din spate alunecă cu 160 mm înainte și înapoi. Acest lucru nu este nemaiauzit, de exemplu, Dacia Jogger are aceeasi optiune, dar este rar în clasa crossover și oferă Capturului un spațiu considerabil de 536 de litri de portbagaj atunci când este împins înainte. Merită remarcat, totuși, că acest lucru nu va fi confortabil pentru adulții din spate.
Citeste si: Dacia Jogger 2022 pareri (din showroom)
Cu spațiul pentru genunchi și picioare restabilit, capacitatea portbagajului se micșorează la 404 litri (încă decent), cu bancheta glisând complet înapoi.
Spațiul standard al portbagajului este, de asemenea, puțin mai mic pentru modelele diesel (388 litri) și E-Tech (379 litri), datorită hardware-ului mecanic suplimentar. Cu scaunele glisate până la capăt în E-Tech, există doar 265 de litri de spațiu.
Rabatați scaunele din spate, iar spațiul portbagajului poate fi extins la 1.275 litri în versiunile pe benzină și diesel, sau la 1.118 litri în modelul plug-in hybrid.
Fiabilitate Renault Captur 2021 si rezultate Euro NCAP
Renault Captur a primit un rating complet de cinci stele de la Euro NCAP când a fost testat spre sfârșitul lui 2019 (vezi raport PDF Renault Captur Euro NCAP 2019). Captur este încărcat cu componente și tehnologii noi, si tinand cont de faptul ca putini proprietari de Captur au întâmpinat probleme până acum, se pare că totul funcționează așa cum ar trebui.
Rezultate bune la testul Euro NCAP din 2019 au fost la nivelul de protecție a adulților de 96% și a copiilor de 83%. De asemenea, mașina a obținut un punctaj de 74% pentru tehnologia de asistență de siguranță, datorită unei noi suite de tehnologii de siguranță care a fost adăugată la introducerea celui mai recent model.
Potrivit Renault, Captur are „cea mai cuprinzătoare gamă de sisteme de asistență a șoferului” dintre orice crossover, menite să facă conducerea mai simplă și mai sigură.
Setul disponibil include o vizualizare la 360 de grade, un însoțitor pentru autostradă și blocaje care pot ajuta la conducerea mașinii în anumite situații, control adaptiv al vitezei de croazieră, asistență pentru păstrarea benzii de circulație și recunoaștere a semnelor de circulație.
Renault Captur 2021 are, de asemenea, frânare de urgență autonomă actualizată, care poate observa bicicliștii și pietonii.