Renault Arkana 2022 este unul dintre cele mai recente SUV-uri ale mărcii franceze, situat între Renault Captur și Renault Kadjar. Împărtășește multe părți și chiar unele caracteristici de stil cu Captur, dar nu este doar o versiune coupe. De exemplu, spațiul pentru picioare din spate este mai generos decât la Captur, rivalizează chiar și cu Kadjar care este mai mare.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 3.3/5
- Interior si confort 4.4/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Este posibil să fi observat o mulțime de SUV-uri sportback pe șosea recent; este o mică secțiune a pieței care crește rapid. Cei mai mulți dintre ei poartă insigne premium și etichete de preț care să se potrivească cu acestea, așa că Renault Arkana are puțini rivali reali în acest moment.
Citroen C4 oferă un stil la fel de elegant (dar mai puțin spațiu în interior), în timp ce Toyota C-HR și Mazda CX-30 ar putea fi, de asemenea, pe lista dumneavoastră. Există și nuanțe de sedan în designul său, așa că ar putea atrage cumpărătorii care ar fi cumpărat anterior un Renault Laguna.
Renault Arkana 2022 este un model nou pentru cumpărătorii din Romania, iar gama de motoare este suficient de modernă. Există două opțiuni: o versiune hibridă E-Tech și o opțiune pe benzină cu asistență mild-hybrid care ajută sistemul de oprire/pornire și accelerare. Ambele sunt similare cu ceea ce veți găsi la Renault Clio.
Deoarece hibridul are o baterie mică, care este reîncărcată de motorul pe benzină, nu are nevoie de priză. Asta înseamnă, totuși, că modelul Renault Arkana E-Tech nu are o autonomie electrică, ci doar este mai eficient; vă puteți aștepta la până la 3.93 L/100km, care este aproximativ același cu Toyota C-HR și Kia Niro. Cu această cifră de economie, nu este de mirare că Renault nu oferă o opțiune diesel.
Hibridul nu oferă performanța la care te-ai putea aștepta de la stilul atletic pe care il are Arkana. Se simte destul de lent, ceea ce nu este prea surprinzător având în vedere o putere de numai 142 CP. Spre comparație, hibridul Hyundai Tucson are 227 CP.
Se așteaptă ca hibridul să fie cel mai bine vândut, dar opțiunea mild-hybrid pe benzină este puțin mai ieftină. În ciuda faptului că are mai puțină putere decât hibridul, este cu o secundă mai rapid de la 0 la 100 km/h, deoarece este mai ușor.
Renault pretinde până la 4.83 L/100km pentru acest motor, ceea ce este destul de bun pentru un SUV pe benzină, dar încă se simte că lucrează din greu pentru a aduce Arkana la viteză.
De asemenea, transmisia automată cu șapte trepte nu este convingătoare, deoarece pare că petrece prea mult timp cuplând treapta corespunzătoare. Posibil datorită aspectului său sportiv, Arkana R.S., modelul de linie pe care l-am testat avea și suspensie fermă, care se simțea deplasată într-un SUV de familie.
Mazda CX-30 face o treabă mai bună oferind o senzație sportivă și o manevrabilitate fără a deveni rigida, în timp ce Citroen C4 are o călătorie mult mai lină.
Citeste si despre Mazda CX-30
În interior, este foarte asemănător cu Captur și Clio, care ar putea enerva cumpărătorii care cheltuiesc mai mult de 35.000 euro pe un R.S. Un ecran tactil impresionant de 9,3 inci este montat pe două dintre cele trei niveluri de echipare, în timp ce există o listă lungă de dotari standard.
Setul de siguranță este și el foarte generos, ajutând fără îndoială Renault Arkana să câștige ratingul de cinci stele Euro NCAP. Mașinile cu specificații superioare beneficiază chiar și de funcția de parcare automată.
Citeste si Renault Captur 2021 Pareri
Renault Arkana este de fapt mai lung decât Kadjar, așa că nu există dezavantaje practice. Spațiul din spate este bun – spațiul pentru cap se potrivește în esență cu ceea ce obțineți la Captur – iar portbagajul are o dimensiune decentă la 480 de litri, chiar dacă nu este foarte adânc.
Cu o deplasare fermă și sisteme de propulsie ușor plictisitoare, Renault Arkana 2022 nu este atât de atrăgător pentru șoferi cum pare la prima vedere.
Eficiența consumului de combustibil și caracterul practic sunt mai impresionante, iar oferta actuală Renault de doi ani service gratuit și o garanție de cinci ani, adaugă totusi un pic de strălucire.
CO2 si consum Renault Arkana 2022
Imediat de la lansare, Renault Arkana vine cu electrificare la ambele opțiuni de motorizare. Gama începe cu un motor pe benzină cu asistență mild-hybrid.
Aceasta este o baterie mică, montată sub scaunul pasagerului, care stochează energie care altfel s-ar pierde în timpul frânării. Acesta este apoi folosit pentru a ajuta motorul pe benzină, îmbunătățind ușor economia de combustibil.
Hibridul E-Tech primește o baterie mai mare, deși are doar 1,2 kWh, așa că nu oferă opțiunea de a conduce numai cu energie electrică.
De asemenea, primește două motoare electrice și un motor pe benzină de 1,6 litri – o combinație care promite o eficiență a combustibilului asemănătoare dieselului. Renault nu are de gând să ofere o versiune diesel.
Cifra oficiala de 4 L/100km pare realizabilă; Testul nostru pe autostrada a returnat peste 4.4 L/100km, iar menținerea la viteze de croaziera ar crește și mai mult eficiența consumului de combustibil. Acest lucru se compară bine cu rivalii SUV-ului hibrid precum Kia Niro și Toyota C-HR.
Cumpărătorii versiunii mild-hibrid se pot aștepta până la 4.83 L/100km, așa că niciunul dintre motoare nu se va dovedi costisitor de rulat.
Toate modelele sunt supuse unor impozite mai mici, iar emisiile de CO2 se ridică la doar 111-112 g/km pentru hibrid (131-133 g/km pentru hibridul mild). Totuși, un SUV hibrid plug-in precum Renault Captur E-Tech va fi și mai atrăgător pentru utilizatorii de afaceri.
Motorizare Renault Arkana 2022 si performante
Aspectul masinii vă poate da impresia că Renault Arkana 2022 va fi rapid, dar nu este cazul. Eficiența este mai mare pe lista de priorități decât emoțiile șoferului, așa cum este cazul multor hibrizi.
Sistemul de propulsie al hibridului este foarte neted, dar ar fi și mai rafinat dacă motorul nu ar fi nevoit să se încordeze pentru a deplasa corpul voluminos al SUV-ului. Este silențios în restul timpului și se simte cel mai bine atunci când conduceți la viteze mai mici.
Experiența de conducere este mai degrabă decentă decât incitantă. Majoritatea cumpărătorilor nu vor avea nicio plângere cu privire la manevrabilitate, deoarece se aseaza destul de bine pe drum dacă nu îl fortati cu adevărat, dar cursa este destul de fermă pentru un SUV orientat spre familie.
Citeste si Renault Megane E-Tech 2022 Pareri
Renault a oferit mașinii o configurație mai rigidă decât unele dintre celelalte modele ale sale, poate într-o încercare de a injecta o senzație sportivă, dar nu a avut un succes uriaș. Mazda CX-30 și Ford Puma sunt mai distractive de condus, fără să te simți deranjat atunci când lovești o denivelare.
Linia RS de vârf aduce toate elementele de stil sportiv, inclusiv jantele din aliaj de 18 inci și un design diferit al barei de protecție, dar nu va face Arkana să se simtă mai dinamic la volan.
Renault Arkana hibrid
Probabil că va fi cea mai populară alegere, Renault Arkana E-Tech folosește un motor pe benzină de 1,6 litri cuplat la două motoare electrice mici. Puterea totală este de 140 CP – destul pentru o mașină de dimensiunea și greutatea unui Clio, dar nu suficient pentru un SUV mai mare – și timpul de 10,8 secunde 0-100 km/h este destul de relaxat.
Va ține pasul cu traficul în majoritatea cazurilor, iar o viteză maximă de 172 km/h înseamnă că croaziera pe autostradă nu ar trebui să pară prea solicitantă.
Renault Arkana benzina
Cealaltă alegere este un motor pe benzină de 1,3 litri cu un mic sistem mild-hybrid de 12 volți pentru a completa motorul pe benzină. Este cu 2 CP mai scăzut decât hibridul cu 138 CP, dar cântărește mai puțin și are un timp mai rapid de 0-100 km/h, de 9,8 secunde, ca rezultat.
Deși acest lucru arată destul de bine pe hârtie, realitatea este că motorul trebuie să fie lucrat destul de mult doar pentru a menține Renault Arkana la viteză în trafic normal și sună destul de grosier la turații medii.
Încearcă să accelerezi ritmul și cutia de viteze automată cu șapte trepte se simte, de asemenea, în afara elementului său, așa că nu ești sigur cât de multă accelerație va fi disponibilă atunci când ieși dintr-o intersecție sau depășești un trafic mai lent.
Renault Arkana 2022 interior si confort
Poate ați văzut deja interiorul noului Renault Captur sau Clio și, dacă da, interiorul lui Renault Arkana 2022 vă va fi imediat familiar. Aproape toate sunt transportate direct, iar modelele cu specificații superioare au un ecran tactil tip portret foarte atrăgător, care se mândrește cu o rezoluție impresionantă a ecranului.
La fel ca Clio și Captur, calitatea materialului este mai bună decât Renault-urile de odinioară. Suprafețele soft-touch sunt binevenite, iar calitatea îi face de rușine pe niște rivali mai scumpi.
Cu toate acestea, unii cumpărători care cheltuiesc aproape 35.000 de euro pentru Renault Arkana 2022 ar putea fi dezamăgiți de faptul că același interior este disponibil într-un supermini semnificativ mai ieftin.
Renault Arkana 2022 2022 ratează echipamentul de bază Play pe care îl obțineți în Clio și Captur, în schimb începând cu Iconic. Aceasta înseamnă că nivelul de echipare standard este foarte bun, toate mașinile având faruri LED, senzori de parcare față și spate, o cameră de marșarier, control de croazieră și un afișaj cu ecran tactil de șapte inci cu radio DAB, Apple CarPlay și Android Auto.
Renault Arkana 2022 S Edition aduce un ecran mai mare și navigație prin satelit, plus roți mai mari, iluminare ambientală și asistență automată pentru faza lungă.
Linia RS de top adaugă scaune față încălzite electric, un volan încălzit, parcare automată și stil sportiv în interior și în exterior.
Renault nu a lansat o listă lungă de opțiuni, dar sunt disponibile șapte culori de vopsea și este probabil că veți putea comanda o gamă de accesorii de la dealerul local Renault.
Ecranul tactil de 9,3 inci de la Renault nu arată prea diferit de ecranul montat pe cel mai recent Mercedes S-Class – una dintre cele mai avansate mașini din punct de vedere tehnologic. Sistemul Renault nu numai că arată grozav, dar este rapid și destul de intuitiv de utilizat.
Puțini producători de mașini obișnuiți au un sistem care funcționează atât de bine, deși ne așteptăm că mulți clienți vor prefera în continuare să folosească Apple CarPlay sau Android Auto pentru a trimite aplicațiile telefonului lor pe ecranul mașinii – merită remarcat că acestea nu pot umple afișajul din cauza orientarii de tip portret a ecranului.
Deși nu este disponibil inițial, un grup de instrumente digital va deveni disponibil în lunile următoare, înlocuind cadranele normale cu un ecran configurabil.
Practicabilitate Renault Arkana 2022
SUV-urile sportback sunt, evident, mai putin practice, dar Renault Arkana 2022 arată că poți avea destul de mult spațiu cu o linie de acoperiș coupe. Cheia acestui lucru este dimensiunea; se poate baza pe Renault Captur, dar Arkana este cu o mustață mai lungă decât Renault Kadjar.
O parte din motivul popularității SUV-urilor este spațiul pe care îl oferă, așa că piața în creștere a coupe-SUV-urilor pare să nu aibă sens. Dar, spre deosebire de multe altele, Renault Arkana 2022 nu este doar o versiune mai puțin practică și mai elegantă a unui SUV obișnuit, în acest caz Captur.
A fost reproiectat, cu o platformă întinsă, oferind mai mult spațiu între roțile din față și din spate. Aceasta înseamnă că spațiul pentru picioare din spate este mai bun decât în Captur, în timp ce spațiul pentru cap este de asemenea bun. Înălțimea ridicată ar trebui să faciliteze intrarea și ieșirea copiilor, chiar și cu linia înclinată a acoperișului.
Există câteva locuri de depozitare presărate în interior, plus coșuri mari de ușă și o zonă centrală de depozitare pentru cotieră.
Lungimea lui Renault Arkana 2022 are ca rezultat și un portbagaj mare. Cumpărătorii hibridului primesc 480 de litri de umplut, ceea ce este de fapt cu opt litri mai mult decât Kadjar și la distanță mica de SUV-urile de familie mai mari, cum ar fi SEAT Ateca.
Un hayon tip hatchback, mai degrabă decât cel de jumătate de înălțime pe care îl obțineți într-o limuină, face Arkana ușor de încărcat și versatil.
Modelul pe benzină oferă 513 litri și încă 29 de litri de depozitare sub podea; hibridul se descurcă fără acest lucru, deoarece bateria este montată sub podea. Cu scaunele în jos, Renault Arkana 2022 oferă 1.263 de litri, ceea ce este la egalitate cu Captur. Spre deosebire de Captur, Arkana ratează scaunele din spate glisante.
Fiabilitate Renault Arkana 2022 si rezultate Euro NCAP
Există câteva indicii puternice că Renault este în creștere pentru fiabilitate. Atât Renault Clio, cât și Renault Captur au obținut rezultate bune cu proprietarii, așa că nu există niciun motiv pentru care Arkana să nu se dovedească la fel de impresionant.
Fiabilitate Renault Arkana
Va mai trece ceva timp până să ne facem o imagine clară pentru cât de fiabil este Renault Arkana 2022, dar faptul că împărtășește atât de multe piese cu Captur și Clio ar trebui să calmeze orice îngrijorari pe care le-ați putea avea.
Acest lucru este valabil mai ales datorită faptului că Clio s-a clasat pe locul 29 din primele 75 de modele în sondajul nostru din 2021, în timp ce Captur a ajuns, de asemenea, pe locul 37, depășind multe modele mai scumpe. Ambele au avut scoruri bune pentru fiabilitate și calitatea construcției.
Citeste si: Cele mai bune masini din 2021 raport calitate-preţ
Siguranta Renault Arkana
Renault Arkana promite să-și protejeze ocupanții în cazul unei coliziuni, cu un scor de siguranță de cinci stele de la Euro NCAP. A obținut scoruri de 96% și 83% pentru protecția adulților și a copiilor, iar caracteristicile sale standard de siguranță și protecția pietonilor și a bicicliștilor au câștigat, de asemenea, scoruri bune.
Pe lângă airbag-urile obligatorii, punctele isofix pentru scaune pentru copii și frânele antiblocare, Renault a inclus și funcții avansate de siguranță, cum ar fi frânarea de urgență autonomă (AEB), asistența pentru menținerea benzii de circulație, recunoașterea semnelor de circulație și un sistem E-Call care notifică serviciul de urgență dacă aveți un accident.
Monitorizarea punctelor moarte este adăugată la echiparea S Edition de gamă medie.
Mulți șoferi vor fi bucuroși să vadă, de asemenea, senzori de parcare față și spate, o cameră de retrovizoare, ștergătoare automate și asistență la pornirea în pantă, toate echipate standard.