Hyundai Ioniq 5 este o masina de familie impresionanta, complet electrica, cu mult spatiu in interior, aspect elegant si autonomie extraordinara.
- CO2 si consum 4.2/5
- Fiabilitate 4.4/5
- Siguranta 5/5
- Interior si confort 4.4/5
- Dotari 5/5
- Performanta 4.5/5
Ritmul de dezvoltare a masinilor electrice de familie s-a accelerat brusc, Hyundai Ioniq 5 fiind unul dintr-o noua generatie de vehicule electrice construite pe platforme dedicate aducand beneficii in spatiu interior, autonomie, performanta si costuri reduse.
La fel ca Volkswagen ID.4 (si Skoda Enyaq), Ioniq 5 este disponibil in diverse configuratii de baterii si unitati pentru a se potrivi nevoilor diferite.
Vine cu o autonomie de 480 de km, performanta puternica si simtul real al stilului, toate impresionante, in timp ce pretul competitiv in comparatie cu rivalii sai directi, face de asemenea o diferenta.
O masina electrica impresionanta care, pentru majoritatea cumparatorilor, va face trecerea la electric atat de atragatoare pe cat de simpla.
Motive pentru a cumpara un Hyundai Ioniq 5
CO2 si consum Hyundai Ioniq 5
Detinerea si rularea unei masini electrice este, desigur, mult mai usoara pentru cei care au priza de incarcare auto acasa, si, daca ai norocul sa ai asta, masini ca Hyundai Ioniq 5 fac foarte usor sa va luati ramas bun de la benzina sau motorina definitiv.
Hyundai Ioniq 5 beneficiaza de a fi proiectat de la inceput ca masina electrica, mai degraba decat transformata dintr-o versiune pe benzina existenta sau model diesel.
Asta inseamna mai mult spatiu pentru ocupanti si baterii, mai multa autonomie, performanta mai buna si aproape paritate de pret cu crossover-ul echivalent de combustie interna sau SUV pe care le-ati putea lua in considerare.
Din moment ce incarcarea la domiciliu va poate economisi o gramada de costuri de functionare, autonomia este suficienta pentru a nu fi prea dependenti de punctele de alimentare publice mai scumpe si – la fel ca toate vehiculele electrice – exista stimulente imense pentru taxele rutiere.
Desi la preturi mai mari decat pragul pentru cea mai recenta subventie guvernamentala pentru masini hibride plug-in, Hyundai Ioniq 5 pare inca o valoare decenta in comparatie cu rivalii imediati precum VW ID.4 si Skoda Enyaq, avand in vedere performanta si alte caracteristici pe care le ofera.
Fiabilitate Hyundai Ioniq 5
Hyundai Ioniq 5 este o platforma complet noua pentru Hyundai, insa marca auto are deja o vasta experienta in constructia de vehicule electrice si o reputatie solida generala pentru fiabilitate, asa ca nu vom vedea niciun motiv sa ne ingrijoram aici.
De asemenea, masinile electrice sunt mai simple decat modelele cu combustie interna sau hibrid, deci, in general, exista mai putin ce se poate strica. Si daca chiar se strica, sunteti acoperit de garantia de cinci ani a Hyundai, ceea ce inseamna ca puteti dormi usor pe durata unui plan tipic de finantare de 48 de luni. Bateria beneficiaza si de o garantie de opt ani si 160.000 de km.
Siguranta Hyundai Ioniq 5
Tehnologia este o mare parte a ofertei Hyundai Ioniq 5, deci sunteti bine acoperit in ceea ce priveste tipul de sisteme de asistenta pentru soferi pe care majoritatea oamenilor le asteapta in aceste zile.
In cazul in care se are loc un accident, aveti o multime de airbag-uri (inclusiv unul central in fata) si fixari pentru scaunele pentru copii Isofix pe bancheta din spate si scaunele pasagerului din fata, dar – bineinteles – Hyundai ar prefera sa nu aveti nevoie sa le puneti la test in primul rand.
Chiar si modelul entry level are franare de urgenta automata, care se declanseaza daca nu observati pietoni, biciclisti sau masini care se apropie cand iesiti din intersectii, in timp ce camerele si radarul va pot tine pe banda (si la o distanta sigura de masina din fata) pentru a scoate stresul din traficul intens.
Avand in vedere ca vizibilitatea nu este atat de grozava, ar putea merita sa urcati un nivel la optiuni pentru a obtine senzorii de parcare si Blind Spot Collision Assist, modelul de varf care ofera optiunea de cost Tech Pack cu si mai multa functionalitate, inclusiv vizualizarea camerei cu punct mort in instrument binnacle cand porniti farurile.
Hyundai Ioniq 5 interior si confort
Unul dintre marile avantaje ale proiectarii unei masini electrice dintr-o foaie curata de hartie, asa cum Hyundai a facut cu Ioniq 5, este libertatea de a gazdui un motor conventional cu ardere interna si capacitatea de a scoate bateriile si motoarele din calcul.
Hyundai a folosit acest lucru pentru a intinde ampatamentul – spatiul util intre rotile din fata si spate, cu alte cuvinte – la exact trei metri, care este mai lung chiar si decat VW ID.4 si Skoda Enyaq IV.
Acest lucru inseamna o inaltime mai scurta fata si spate, ceea ce este bun din punct de vedere al stilului si face ca Hyundai Ioniq 5 sa arate mai compact pe drum si, de asemenea, ofera spatiu urias in interiorul masinii.
Pasagerii scaunelor din fata sunt la fel de bine ingrijiti ca in orice masina obisnuita, dar spatiul pentru picioare in spate este cu adevarat uimitor, pana la punctul in care supararea micutilor care te lovesc in spate in timp ce conduci va fi un lucru din trecut, pentru ca picioarele lor nici macar nu vor putea ajunge!
Podeaua plata inseamna o multime de spatiu pentru picioare fata si spate si exista o consola centrala glisanta inteligenta intre scaunele din fata, astfel incat sa puteti configura spatiul interior dupa cum doriti.
Hyundai Ioniq 5 este putin mai mic in ceea ce priveste spatiul de incarcare in comparatie cu Volkswagen ID.4 2020 si SKODA Enyaq iV 2020, dar nu cu mult si, in timp ce suprafata de incarcare este putin superficiala, dar este suficient de mare pentru majoritatea familiilor.
Usile lungi ajuta accesul atat in fata, cat si in spate, desi s-ar putea dovedi mai putin utile atunci cand parcati langa trotuarele inguste sau cand toate spatiile pentru parinti si copii au fost deja inlocuite cu pungile de la supermarket.
Si, in timp ce podeaua plata este buna pentru spatiul picioarelor pentru toate cele trei scaune din spate, scaunul central este putin fortat, asa ca pasagerul cu scaunul din mijloc primeste in continuare destul spatiu.
Pe sosea, Hyundai Ioniq 5 circula suficient de bine, ampatamentul lung ajutandu-l sa se simta stabil atat la viteza, cat si peste obstacolele urbane, cum ar fi limitatoarele de viteza.
La fel ca toate masinile electrice, lipsa zgomotului motorului este foarte relaxanta, desi un mic zgomot mai vine de la anvelope pe suprafetele mai denivelate care ar putea deveni intruzive la o calatorie mai lunga.
Dotari Hyundai Ioniq 5
Exista trei niveluri de echipare, desi cel entry-level este chair la pretul corect, iar cel Premium de nivel mediu merita intinderea, dat fiind ca deschide o gama mai larga de optiuni pentru baterie, precum si pentru a include mai multe kituri standard.
Spunand asta, toate versiunile primesc un ecran tactil central de 12,3 inci, cu navigatie incorporata si infotainment conectat, impreuna cu CarPlay si Android Auto, daca preferati sa utilizati aplicatiile de pe telefon.
Acest lucru este asociat cu un grup de instrumente digitale de dimensiuni similare pentru un efect panoramic similar cu cel de pe Mercedes-Benz A-Class si diferitele sale “rude”.
Desi este impresionant faptul ca Hyundai include acest lucru ca standard, marginile fizice din jurul ecranelor nu se potrivesc cu aspectul slick, premium al setului Mercedes sau altele precum Honda E. Optiunile de scaune si instrumente devin din ce in ce mai interesante pe masura ce avansati in gama, acesta primind tapiterie din piele si multe altele.
Hyundai Ioniq 5 primeste, de asemenea, pachetul inteligent „Vehicle 2 Load” sau V2L al Hyundai, ceea ce inseamna ca puteti transforma portul de incarcare al Ioniq 5 intr-o sursa de alimentare pentru incarcarea bicicletelor electrice sau orice altceva puteti sa conectati la o priza cu trei pini.
Teoretic, ai putea chiar sa incarci o alta masina electrica, presupunand ca lasa suficienta energie in propria baterie pentru a te duce acasa dupa aceea!
Motorizare Hyundai Ioniq 5 si performante
Platformele EV dedicate de genul Hyundai Ioniq 5 si rivalii sai din familia VW inseamna ca producatorii pot oferi diverse optiuni diferite de baterie si unitate intr-un mod pe care cei care provin din masini conventionale de ardere interna sau hibride pot fi confuzi la inceput. Pe scurt? Puteti obtine Hyundai Ioniq 5 cu doua baterii si trei niveluri de putere.
Bateria standard de 58kWh este disponibila numai cu un singur motor si tractiune spate cu 170 de cai putere, in timp ce optiunea mai mare de 72kWh este disponibila cu tractiune integrala cu motor unic de 217 cai sau bimotor de 305 cp.
Noi l-am condus pe cel din urma si are o adevarata accelerare in modul sau sport, dar este la fel de fericit pe viteza de croaziera in setarile sale standard sau ecologice, cu schimbari semnificative de caracter de la butonul de mod montat pe volan in stilul Porsche.
Regenerarea este reglata de la volan, setarea i-Pedal oferindu-va condusul cu o singura pedala, unde va puteti opri incet, doar ridicand acceleratia. Acest lucru este bun in jurul orasului, dar pe drumul liber s-ar putea sa preferati sa nu folositi aceasta optiune, care se face cu usurinta din palete si devine in curand o a doua alegere.
Daca raza de actiune este mai importanta pentru dvs. decat sa scoateti in miscare masinile sport de pe linie, atunci optiunea cu un singur motor de 78kWh este cea mai buna alegere. Pierdeti putin din acceleratie (desi este inca impresionant), dar putin mai multa autonomie, cifra oficiala promitand 480 de kilometri in circumstante ideale.
Vom avea nevoie de mai mult timp in masina pentru a pune asta la incercare, dar primele impresii ale modelului cu tractiune integrala sugereaza ca predictia autonomiei Hyundai Ioniq 5 este destul de precisa, deci ar trebui sa va puteti planifica cu usurinta calatoria si punctele de incarcare.