Pentru Kia e-Niro vine un nou nume odata cu noul model: Kia Niro EV. Vechiul Niro a fost una dintre cele mai bine vândute mașini electrice din Europa, iar înlocuirea sa a modificat doar puțin rețeta.
- CO2 si consum 4.5/5
- Motoare si performanta 4/5
- Interior si confort 4/5
- Practicabilitate 4/5
- Fiabilitate si siguranta 4.5/5
Un aspect exterior nou întâmpină potențialii cumpărători. Pe lângă partea din față care atrage atenția, există stopuri înalte și stâlpi spate vopsiți într-o culoare contrastantă. Aspectele sunt subiective, desigur, dar este clar că Kia a primit feedback-ul clienților.
Este bazat pe o nouă platformă, dar în multe privințe Niro EV este foarte asemănător cu strămoșul său si tinând cont că e-Niro era una dintre mașinile noastre electrice preferate, acesta este un semn bun.
Cu toate acestea, Kia Niro EV trebuie să își asume o selecție mult mai largă de rivali, și anume Volkswagen ID.3, Renault Megane E-Tech, Peugeot e-2008 și Citroen e-C4. Modelele de top ar putea călca pe urmele lui Skoda Enyaq iV, ca să nu mai vorbim de Hyundai Ioniq 5 și de propriul Kia EV6.
Vorbind despre Kia EV6, mașina electrică emblematică a mărcii coreene a donat o parte din tehnologia sa către sora mai mică și mai ieftină, Kia Niro EV 2022. Mașinile cu specificații înalte primesc o pereche de ecrane mari care arată foarte impresionant.
Este o actualizare majoră a sistemului din e-Niro, iar calitatea și designul interiorului au făcut si ele un pas înainte. Niro EV poate încărca chiar și alte dispozitive și aparate electrice dacă este dotată cu funcția „Vehicle-to-Device”.
Ca și până acum, Kia Niro EV este disponibil cu sisteme de propulsie hibride, hibride plug-in și complet electrice. Niro EV este cel mai scump, dar de departe cel mai ieftin de rulat. Prețurile au crescut față de mașina din prima generație, dar nivelurile de dotare sunt foarte generoase.
Cu Niro EV 2022 ai mai mult spațiu pentru bagaje decât la cei mai apropiați rivali ai săi, dar poziționarea bateriei înseamnă că spațiul banchetei din spate este ușor compromis. Pasagerii de pe locurile din spate pot găsi podeaua prea înaltă, dar aceasta nu este o problemă unică pentru Kia Niro EV.
Autonomie Kia Niro EV si încărcare
Cifra de autonomie de până la 460 km (combinat) a Kia Niro EV este cu putin mai mare față de vechiul e-Niro și, în mod ideal, ne-ar fi plăcut ca noua mașină să atingă 500 km sau mai mult, deși, dacă îți petreci timpul doar prin oraș, autonomia este de 604 km. Oricum, gama este foarte impresionantă și este mai mult decât obții de la multe mașini electrice la prețuri similare.
În plus, estimările de autonomie ale Kia sunt foarte precise, astfel încât vei putea să te apropii de cifrele citate.
Capacitatea de încărcare rapidă la 77 kW este în regulă, dacă nu este lider în clasă, iar un încărcător public compatibil iți va putea încărca bateria de la 10 la 80% în 45 de minute.
După cum este obișnuit, Kia Niro EV este mai scump decât versiunile hibride echivalente, dar costurile de funcționare ar trebui să fie mai mici, iar întreținerea nu ar trebui să coste la fel de mult ca pentru o mașină cu motor pe benzină.
Motor Kia Niro EV și performanță
La fel ca multe mașini electrice, Kia Niro EV oferă o experiență de condus lină și silențioasă prin oraș. Se va simți foarte rafinat mai ales dacă schimbi de la o mașină pe benzină sau diesel, dar călătoria nu este perfectă.
Greutatea suplimentară a acumulatorului în comparație cu modelele hibride înseamnă că poate deveni puțin neliniștită pe o bucată lungă de drum cu gropi si denivelari.
Kia Niro EV oferă și performanțe puternice. Timpul său de 0-100 km/h de 7,8 secunde este suficient pentru un crossover de familie și se simte rapid chiar și atunci când intră pe o autostradă. Virajele sunt line si nici zgomotul anvelopelor nu este deranjant, dar nu te aștepta ca Niro EV 2022 să ofere multă distracție la volan.
Interior Kia Niro EV si confort
Suntem foarte încântați că sistemul de infotainment de la Kia Sportage și EV6 a fost instalat și pe Niro EV 2022. Este unul dintre cele mai bune sisteme de ecran tactil pe care le-am întâlnit și arată remarcabil de inteligent în versiunile cu specificații înalte, cu două ecrane mari.
Modelele entry-level beneficiază de un ecran mai mic, dar cu toate informațiile și conectivitatea la care te aștepți. Cu toate acestea, există puțin prea mult ornament negru lucios, care se zgârie ușor și atrage praful ca un magnet.
Nivelurile de echipare se numesc „Classic”, „Comfort” și „Premium”, iar numărul de echipamente crește pe masură ce avansezi in gamă.
Mașinile entry-level primesc jante din aliaj de 17″, o cameră de marșarier, radio digital, faruri LED, climatronic, kit reparație pneu, al treilea stop spate LED, si multe altele pe care nu are rost sa le enumeram aici.
Kia Niro EV Comfort oglinzi pliabile, ștergătoare automate, scaune încălzite, un volan încălzit, senzori de parcare față, încărcarea telefonului fără fir și un ecran de infotainment mai mare cu navigație prin satelit.
Citeste si Citroen C4 Electric
De asemenea, mașinile de top sunt dotate cu trapă, scaune spate încălzite și cele din față ventilate și hayon electric. De asemenea, poti opta pentru un stâlp C de culoare diferită, dar credem că versiunea Premium este puțin scumpa; aproape se suprapune cu cel mai ieftin EV6.
Practicabilitate Kia Niro EV
Kia Niro EV este un SUV grozav de familie. De fapt, cel mai bine ar fi ca scaunele din spate să fie rezervate copiilor, deoarece acolo unde este plasată bateria a împins podeaua în sus.
Adulții pot descoperi că podeaua înaltă îi lasă cu genunchii sus și coapsele nu sunt susținute corespunzător, ceea ce este probabil să devină inconfortabil într-o călătorie lungă. Totuși, nu există plângeri în ceea ce privește spațiul.
Un portbagaj de 475 de litri nu este doar mai mult decât poți obține în oricare dintre modelele hibride, dar este mai mult si decât obții la mulți dintre cei mai apropiați rivali ai mașinii. Peugeot e-2008 are mai putin cu aproximativ 40 de litri, iar Volkswagen ID.3 vine cu 385 de litri de exemplu. Lasă scaunele jos și obții 1.392 de litri de spațiu (fracțional mai puțin decât e-2008 în această configurație).
Citeste si Kia EV6 GT: preturi si specificatii
Niro oferă si o zonă de depozitare frontală de 20 de litri sub capotă, care ar putea fi la îndemână pentru depozitarea cablurilor.
Fiabilitate Kia Niro EV si rezultate Euro NCAP
Puțini producători au reușit un rezultat atât de pozitiv în sondajele noastre anuale așa cum a făcut Kia în 2022. Kia Rio s-a clasat pe locul 2 iar Sportage pe locul 9 in sondajul cu Top Masini 2021 Raport Calitate-Preţ.
Kia Niro si Ceed au iesit pe locurile 15, respectiv 17, iar proprietarii iubesc experiența de condus, costurile reduse de funcționare, fiabilitatea și calitatea construcției, așa că sperăm că noua mașină va continua să impresioneze.
Kia Niro EV Euro NCAP
Atât Sportage, cât și EV6 au câștigat cinci stele în cele mai noi și mai stricte teste de impact ale Euro NCAP.
Noul Niro EV are o mulțime de kit de siguranță ca standard, inclusiv asistență la pornire în pantă, asistență inteligentă pentru limitarea vitezei, ghidare pentru menținerea benzii și control adaptiv al vitezei de croazieră, puncte ISOFIX și airbag-uri.
Ambele niveluri de echipare „Comfort” și „Premium” adaugă caracteristici suplimentare de siguranță.
Citeste si Peugeot 2008 Electric
Pagina oficiala Kia Niro EV Romania