Hyundai Ioniq 6 este cea mai recentă mașină electrică a mărcii și este o alternativă elegantă la Tesla Model 3 și BMW i4.
- Design minimalist, futurist
- Elemente de interior imprumutate de la Ioniq 5
- Specificațiile nu au fost confirmate încă
- Vânzările sunt estimate să înceapă la sfârșitul lui 2022/începutul lui 2023
Citeste aici recenzia noastra despre Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6 design
Spre deosebire de Ioniq 5 care a bagat oamenii in ceata cand a aparut, deoarece unii spuneau ca este un hatchback in timp ce altii spuneau ca este un SUV, Hyundai Ioniq 6 este clar un sedan fastback elegant cu patru uși care arată mai mult ca un concept car decât un model de producție. (Ioniq 5 e putin mai mare si decat un Honda CR-V, deci este oficial un SUV)
Spre deosebire de unele mașini electrice presupuse futuriste, Hyundai Ioniq 6 este un exemplu excelent al modului în care, uneori, simplitatea poate fi cea mai buna strategie. Nu este acoperit de margini unghiulare și cute dure, iar curbele sale elegante sunt punctate de niște faruri și stopuri asemănătoare pixelilor, care pot reda o serie de animații atunci când blocați și deblocați mașina.
Acest design de pixeli continuă pe carcasa camerelor care inlocuiesc oglinzile exterioare – da, Hyundai Ioniq 6 vine cu camere în loc de oglinzi laterale convenționale.
Hyundai Ioniq 6 interior
Interiorul Hyundai Ioniq 6 împrumută foarte mult de la Ioniq 5 – nu vă faceți griji, acesta este un lucru bun. Obțineți un design simplu al tabloului de bord cu un sistem de infotainment cu ecran lat format din două afișaje de 12 inchi de înaltă rezoluție care rulează cel mai recent software de infotainment de la Hyundai.
Singura diferență reală dintre Ioniq 5 și 6 este că noul sedan are o consolă centrală fixă, în locul celei glisante a SUV-ului.
Există mai multe diferențe între cel mai recent SUV electric de la Hyundai și noul său sedan Ioniq 6, dar va trebui să scoateți o ruletă de măsurat pentru a identifica unele dintre ele.
Ampatamentul lui Hyundai Ioniq 6, care este distanța dintre roțile din față și din spate, este cu 5 cm mai scurt decât Ioniq 5, iar linia acoperișului este cu 11 cm mai mică. Totuși, nu este o mașină mică, este încă cu 7 cm mai lungă decât un BMW Seria 4 Gran Coupe și cu aproximativ 5 cm mai înalt.
Hyundai Ioniq 6 autonomie si baterii
Hyundai nu a confirmat mai multe detalii tehnice despre Ioniq 6, dar a spus că folosește aceeași tehnologie de șasiu ca și Ioniq 5. Aceasta înseamnă că probabil va împărtăși o mulțime de piese cu viitoarele mașini electrice Hyundai, inclusiv baterii și motoare.
Probabil veți obține o baterie de 58 kWh la Ioniq 6 entry-level și o baterie mai mare de 77 kWh la modelele cu specificații înalte. Totuși, Hyundai Ioniq 6 este mai mic și mult mai aerodinamic decât Ioniq 5. Deci ar trebui să meargă mai departe cu o singură încărcare – în jur de 520-560 de km în comparație cu cei 510 km de autonomie revendicati a fratelui mai mare.
Puteți alimenta Ioniq 6 folosind aceleași încărcătoare rapide de 350 kW ca și Ioniq 5. Acestea pot reîncărca bateria mașinii de la 10 la 80% plină în aproximativ 20 de minute.
Hyundai Ioniq 6 motoare și performanță
Deși Hyundai nu a lansat încă specificațiile pentru Ionic 6, știm că acesta circulă pe aceeași platformă E-GMP ca și Ionic 5. Este posibil chiar să vedem o specificație de performanță Ionic 6 N la un moment dat – sperăm cu aceeași configurație de 580 de cai putere ca și Kia EV6 GT.
Probabil că veți putea alege dintre modelele Ioniq 6 cu un singur motor, care vor avea cea mai mare autonomie, și versiuni cu două motoare cu ceva mai multă performanță.
Dacă urmează același model ca și Ioniq 5, mașinile entry-level vor primi un motor electric de 170 CP și ar trebui să facă 0-100 km/h în aproximativ 8 secunde, daca nu chiar mai putin.
Alegeți o versiune cu doua motoare și Hyundai Ioniq 6 va avea un total de aproximativ 235 CP și ar trebui să poată sprinta de la 0 la 100 km/h în aproximativ 5,5 secunde. Versiunile de 77 kWh cu un singur motor de 218 CP ar trebui să atingă 100 km/h de la oprire în aproximativ 7 secunde.
Dar ar trebui să existe și o versiune mai rapidă cu doua motoare, cu aceeași baterie, care va produce aproximativ 306 CP combinată. Aceste mașini ar trebui să parcurgă sprintul 0-100 km/h în mai puțin de 5 secunde. Dar! ramane de vazut! Acestea sunt presupuneri bazate pe zvonuri+Ioniq 5.
Prețul Hyundai Ioniq 6 și data lansării
Hyundai Ioniq 6 preț??? Sa ne spui si nouă dacă afli, deoarece pana acum Hyundai nu a vrut sa faca nici o afirmatie in directia aceasta, dar dacă vine cu aceleași opțiuni de motor și baterie ca și Ioniq 5, atunci ar trebui să coste aproximativ la fel.
Probabil că veți putea obține o mașină cu un singur motor cu o baterie de 58 kWh pentru aproximativ 45 – 48.000 euro când va fi pusă în vânzare la sfârșitul acestui an, sau la începutul lui 2023. Mașinile de top cu o baterie de 77 kWh și două motoare vor sări probabil dă cincizăci dă mii dă euro.