„A cincea generație Jeep Grand Cherokee face un pas înainte, dar încă se luptă să țină pasul cu rivalii premium”

Verdict – este Jeep Grand Cherokee o mașină bună?
Jeep Grand Cherokee a făcut un pas înainte binevenit, dar într-un sector atât de competitiv, e mai greu ca niciodată de recomandat. În versiunile de top, este cu peste 10.000 euro mai scump decât un Porsche Cayenne e-Hybrid, care nu doar că are un interior mai premium și o experiență de condus superioară, dar este și mai eficientă și mai ieftină de întreținut.
Modele Jeep Grand Cherokee, specificații și alternative
Jeep Grand Cherokee, numit “cel mai premiat vehicul utilitar din toate timpurile” de către producătorul său, nu a avut mare succes aici, dar se vinde excelent în America.
Acum parte din Stellantis – care include Alfa Romeo, Fiat, Peugeot, Citroen și Opel – ai putea spera că noul Grand Cherokee a primit un strop de farmec european.
Gama de motoare arată că Jeep își ia în serios cumpărătorii europeni. Nu există V8-uri sau dieseluri, singura opțiune fiind un hibrid plug-in 4xe, promovat pentru “performanță de top, capacitate, economie de combustibil și eco-compatibilitate“.

Insigna 4xe reprezintă direcția Jeep spre 4×4 electrificat, prezentă pe toate modelele sale – de la Renegade și Compass, până la Grand Cherokee și viitorul Jeep Avenger 4xe.
Cumpărătorii pot alege dintre patru variante: Limited și Summit Reserve. Prețurile încep de la peste 75.000 euro, deci Grand Cherokee nu este ieftin – un Audi Q7 de bază este mai accesibil. Toate modelele vin cu ecrane duble, încărcare wireless și scaune premium. Trailhawk, care nu este momentan disponibil in Romania, este destinat aventurierilor off-road, în timp ce Summit Reserve adaugă materiale premium, jante de 21 inch și un stereo cu 19 difuzoare, ajungând la peste 90.000 euro.

La acest preț, cumpărătorii sunt pretențioși. Vor o mașină care oferă totul: stil, spațiu pentru familie, funcții premium și o experiență de condus excepțională. Rivalii precum BMW X5 și Range Rover Sport sunt mai talentați în a îndeplini aceste cerințe.
Alternative pentru Jeep Grand Cherokee
Există atât de multe SUV-uri mari bine realizate pe piață, ceea ce face ca noul Grand Cherokee să aibă de suferit. De sine stătător, Jeep-ul este bun, dar rivalii sunt mai plăcuți la condus, mai spațioși și mai ieftini de întreținut. Unii chiar reușesc să exceleze în toate aceste aspecte simultan.
- BMW X5
- Audi Q7
- Land Rover Discovery
- Porsche Cayenne
- Mercedes GLE
- Range Rover Sport
CO2 si consum Jeep Grand Cherokee
Noul Jeep Grand Cherokee, disponibil ca hibrid plug-in doar în Europa, este un pas înainte, dar față de rivalii moderni precum BMW X5 xDrive50e, bateria mică și autonomia de 51 km sunt dezamăgitoare.
Jeep susține o economie de combustibil WLTP de aproximativ 2.6 l/100 km. Dacă faci drumuri scurte și poți încărca acasă la tarif redus, Jeep-ul poate fi ieftin de condus. Odată ce bateria se epuizează, consumul creste la 7.8-9.4 l/100km.
Evită versiunea Trailhawk dacă nu conduci mult off-road. Anvelopele zgomotoase pentru off-road fac mașina mai zgomotoasă, mai puțin confortabilă și afectează eficiența.
Motorizare Jeep Grand Cherokee si performanta
Jeep Grand Cherokee este disponibil la momentul scrierii acestei recenzii cu un motor 2.0 Turbo hibrid plug-in benzină-electric, cu 375 CP și 637 Nm cuplu. Deși este eficient cu bateria plină, comparat cu rivalii cu șase cilindri, cum ar fi BMW X5 sau Porsche Cayenne, își arată rapid limitele.

Grand Cherokee se descurcă bine în condiții dificile, dar comportamentul pe șosea este afectat. Modelul Trailhawk este ideal pentru off-road, deși prima versiune testată nu a fost prea luxoasă.
Jeep-ul funcționează cel mai bine cu bateria încărcată, oferind o călătorie liniștită la viteze mici, dar trecerea între sursele de putere nu este întotdeauna fluidă.
Dimensiunile mari fac ca motorul să pară solicitat și nu oferă o coloană sonoră captivantă. Comparativ, BMW X5 este mai energic. Pe autostrăzi, Grand Cherokee este silențios și confortabil, chiar și pe roți de 21 de inci, deși Porsche Cayenne are o manevrabilitate mai bună.

Interior Jeep Grand Cherokee si confort
Noul Jeep Grand Cherokee aduce tehnologie avansată, inclusiv un al treilea ecran pentru infotainment în variantele de top. Totuși, interiorul nu pare să justifice prețul mare de listă, cu mult plastic negru lucios și ornamente uzate după doar 2-3.000 de km. Comparat cu rivalii europeni precum Audi, BMW, Mercedes și Land Rover, construcția nu este la fel de solidă.

Ergonomia este bună, cu butoane fizice pentru funcții esențiale precum scaunele încălzite și ventilate. Interiorul este confortabil în general, dar ar fi util mai mult suport pentru coapse în față.
Sistemul Uconnect 5 pentru infotainment, afișat pe un ecran tactil de 10,1 inchi, este luminos și responsiv, oferind suport complet pentru Apple CarPlay și Android Auto. Fiecare mașină are și un grup de instrumente digital de 10,25 inchi, ușor de citit, deși poate părea dens.
Variantele Summit Reserve primesc un al treilea ecran pentru pasagerul din față, cu control separat pentru media și navigație, inclusiv posibilitatea de a asculta muzică sau radio prin căști wireless. Această adăugire funcțională este valoroasă, dar prețul de pornire de peste 65.000 euro plasează Grand Cherokee semnificativ peste rivalii săi. Versiunea standard Limited oferă mult din aceeași tehnologie avansată la un preț mai accesibil.

Variantele Trailhawk sunt dedicate performanței off-road, renunțând la dotări premium în favoarea caracteristicilor de teren accidentat, cum ar fi blocarea diferențială.
Practicitate Jeep Grand Cherokee
Jeep Grand Cherokee, un SUV aproape cinci metri lungime, este puțin mai scurt decât BMW X5, Audi Q7 și Land Rover Discovery, dar interiorul oferă spațiu generos pentru cinci adulți, cu loc suficient pentru picioare și cap în spate.

Spațiul de depozitare este bine organizat, inclusiv un coș mare între scaunele din față și alte locuri în consola centrală, dar pentru că nu putem dacă nu comentăm, are un buton ciudat pentru închiderea portbagajului, situat în interiorul hayonului, ceea ce complică închiderea acestuia.
Fiabilitate Jeep Grand Cherokee si siguranta
Jeep, parte a grupului Stellantis cu mărci precum Peugeot, Citroen și Opel, vizează îmbunătățirea fiabilității, un punct slab tradițional al mărcii.

Recent, nu există suficiente date disponibile pentru a evalua fiabilitatea jeep-urilor moderne la noi. Niciun model Jeep nu a apărut în topul nostru al celor mai bune 75 de mașini, iar marca în sine nu s-a clasat printre primii producători auto.
Siguranta Jeep Grand Cherokee
Grand Cherokee poate fi echipat cu până la 110 sisteme de siguranță și asistență, de la senzori de parcare la tehnologii de conducere autonomă de nivel 2. În 2022, modelul a obținut cinci stele la testele Euro NCAP, cu peste 80% în toate cele patru categorii și un impresionant 89% pentru protecția pasagerilor copii.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.