Trecând de la generația a șasea (T6) la a șaptea (T7), Volkswagen Multivan 2022 soseste în aceeasi perioada în care VW se pregătește să lanseze si ID Buzz, cu poziție similară, dar electric.
Volkswagen Multivan 2022 folosește o platformă familiară: arhitectura MQB, care în ultimul deceniu și-a dovedit valoarea ca o bază rafinată și completă pentru orice, de la Audi A3 la Skoda Superb și Cupra Formentor. Acest lucru îi oferă Multivan-ului un avantaj ușor față de rivali precum Citroën Spacetourer și Mercedes V-Class.
Cea mai radicală schimbare este adăugarea unei noi variante hibrid plug-in, care combina un motor turbo de 1,4 litri pe benzină de 148 CP cu un motor electric de 114 CP pe puntea față pentru o putere combinată de 215 CP, cu o autonomie electrica de aproximativ 50 de kilometri.
Mai multe opțiuni convenționale de propulsie includ un turbodiesel de 2,0 litri cu 150 CP, un motor 1.5 litri pe benzina cu 136 CP, și motorul de 2,0 litri 204 CP pe benzină pe care l-am testat noi.
Folosirea unui monovolum pentru transportul în familie cu șapte locuri față de un SUV de prestigiu – sub forma lui Volvo XC90, Land Rover Discovery sau Audi Q7 – este, fără îndoială, o alegere determinată de preferințele fiecaruia pentru modularitate, flexibilitate și caracterul practic.
Șinele care parcurg interiorul masinii iti ofera posibilitatea sa o configurezi după bunul plac, cu opțiunea de a scoate, roti sau rearanja cele cinci (sau, opțional, patru) locuri, și glisând consola centrală și pliabilă poti sa obtii un spatiu de lucru sau chiar o “sala de mese”.
Indiferent de direcția în care te indrepti cu configuratia, fiecare pasager Multivan este găzduit cum se cuvine, cu scaune confortabile și mult spațiu pentru picioare și cap.
Este o veste bună și pentru șofer, deoarece rezultatul pe deplin așteptat, dar totuși remarcabil, al trecerii la o mașină mai elegantă, este că acesta, un autobuz de familie de 2850 kg cu un ampatament de 3124 mm, se conduce mai bine decat te-ai astepta.
Este necesară o ajustare mentală cand te urci la volan, legat de poziția incontestabilă a scaunelor cu spătar drept asemănătoare unei furgonete.
Poziția de conducere este comandantă și ai o vizibilitate completă și puteți judeca cu încredere manevrele de depășire și parcare. Scaunele sunt confortabile, suspensia este bine reglată pentru a atenua denivelarile și inclinarea masinii în timpul virajelor mai stranse, iar direcția este rapidă și lină.
Nici nu este deosebit de greoaie sau lenta. Motorul turbo pe benzină de 204 CP de 2,0 litri – cunoscut de la Volkswagen Golf, Volkswagen Tiguan și chiar de la Volkswagen Polo GTI – face o treabă decentă de a trage Multivan-ul la viteză fără prea multa agitație, iar modelul dublu cutia de viteze automată DSG in șapte trepte cu dublu ambreiaj isi face treaba foarte bine.
Toate acestea, combinate cu un consum de 6.53 L/100km pe care l-am obtinut intr-o călătorie de 160 km pe autostradă.
De asemenea, sistemele de infotainment și ajutoarele pentru șofer sunt preluate de pe Golf și ID, despre care stim ca au o funcționalitate și claritate excelente, lansand interiorul si confortul in Volkswagen Multivan 2022 departe de ceea ce te-ai fi așteptat de la orice masina de tip monovolum în urmă cu doar câțiva ani.
Există totuși ceva ce nu ne-a placut. Intradevar, aceasta este o interfață avansată, care se potrivește cu prețul de listă al Volkswagen Multivan 2022, dar infotainmentul este afectat de o lipsă evidentă de concentrare asupra ergonomiei.
Daca “iti e prea cald noaptea” va trebui să reglezi temperatura în trepte pe măsură ce treci pe sub luminile stradale, deoarece glisoarele de control rămân neaprinse, iar lipsa de răspuns haptic de la butoanele sensibile la atingere înseamnă că nu esti imediat sigur dacă luminile, sistemele stereo sau de climatizare fac ceea ce ai cerut.
In concluzie..
Merită menționat că, odată cu rafinamentul, tehnologia și puterea, Volkswagen Multivan 2022 vine și cu prețuri pe masura, cu cifre incepand de la 41.448 euro la momentul scrierii acestui articol, și există câteva masini prestigioase cu șapte locuri pentru banii aia. Totuși, nu toate au mese glisante, pliabile și scaune detașabile.