Verdict – Este Jeep Avenger o mașină bună?
Primul SUV al Jeep pentru Europa este practic și plăcut la condus, având un caracter distinctiv față de rivalii săi electrici. Avenger are și un preț bun, cu modelul “1st Edition” fiind mai accesibil decât DS 3 E-Tense. Mașina dispune de caracteristici off-road și de tehnologie avansată. Un motor pe benzină va fi disponibil în curând.
Deși mulți se gândesc la Jeep ca la vehicule off-road cu consum mare, brandul a lansat un crossover mic pentru drumuri, numit Jeep Avenger, cu motor electric. Folosește aceeași platformă ca Peugeot e-2008 și Opel Mokka Electric.
La lansare, oferă o autonomie de până 400 km. Există zvonuri despre un model cu două motoare și tracțiune integrală pentru 2024, iar un model pe benzină de 1,2 litri va avea un preț de pornire de 30.000 euro.
Jeep Avenger își păstrează rădăcinile off-road cu moduri de condus pentru diferite terenuri. Totuși, e clar proiectat mai mult pentru oraș, având un mers confortabil. La interior, dispune de tehnologie avansată preluată de la Jeep Grand Cherokee, incluzând un sistem infotainment modern.
Autonomie electrică Jeep Avenger și alte costuri
Cum am menționat anterior, Jeep Avenger 2023 își împarte platforma cu Peugeot e-2008 și Opel Mokka Electric și este primul Jeep care introduce o nouă baterie de 54kWh (51kWh utilizabilă) – care urmează să fie disponibilă și pentru celelalte modele în viitorul apropiat.
Deși este disponibil numai ca EV la lansare, Jeep Avenger va beneficia în curând de motorul pe benzină de 1,2 litri PureTech, folosit de Peugeot 2008 și Opel Mokka. În aceste mașini, motorul atinge aproximativ 4.7 L/100km, așa că ne putem aștepta la o valoare similară pentru Avenger pe benzină.
Pe o singură încărcare, se spune că Avenger atinge 400 de kilometri în ciclul de testare combinat WLTP. Aceasta e puțin mai puțin față de cei 450 km posibili în Kia Niro EV, care e un pic mai mare, dar totuși mai mult decât DS 3 E-Tense și ar trebui să fie suficient pentru majoritatea șoferilor urbani.
În scurtul nostru timp petrecut cu mașina, am reușit să obținem aproximativ 355 km pe o singură încărcare – chiar și în condiții reci, de iarnă, datorită unei pompe de căldură eficiente din punct de vedere energetic. Un alt aspect util este că poți mări intensitatea funcției de frânare regenerativă.
Standard, Jeep Avenger are acces la încărcare rapidă DC de 100kW. Dacă găsești un încărcător compatibil, aceasta va încărca micul SUV de la 20-80% în doar 24 de minute. Desigur, o alternativă mult mai ieftină (dar mai lentă) este să încarci folosind o wallbox de 7kW acasă, ceea ce ar trebui să dureze aproximativ patru ore și jumătate pentru o încărcare echivalentă. Conectarea la o priză standard va dura semnificativ mai mult.
Performanță Jeep Avenger
La lansare, toate modelele Jeep Avenger 2023 vin cu un singur motor electric montat în față, deși puterea sa depinde de modul de conducere ales.
În modul “Normal”, Avenger oferă 108 CP, care scade la doar 88 CP în modul “Eco”, pentru a economisi baterie. Ambele se simt un pic lente odată ajunse la viteză, deși cuplul disponibil instantaneu face ca Avenger să se simtă destul de rapid în traficul urban, mai ales când te strecori printre semafoare.
Când e setat pe modul “Sport”, Avenger produce puterea maximă de 156 CP și atinge 0-100 km/h în nouă secunde. Deși această performanță nu pare uluitoare, accelerarea de la 0-50 km/h pare mai rapidă decât sugerează cifrele, și în plus motorul electric nu produce prea mult zgomot, ceea ce face ca mașina să pară foarte rafinată. Chiar ne-am dori ca o versiune cu două motoare, mai puternică, să se alăture gamei.
Se așteaptă ca un Jeep Avenger pe benzină să se alăture lineup-ului, folosind același motor de 1,2 litri găsit în alte mașini sub umbrela Stellantis, cum ar fi Opel Mokka și Peugeot 2008. Aceste mașini sunt oferite cu puteri de 100 CP, 130 CP și 136 CP. Ele beneficiază și de opțiunea unei transmisii manuale cu șase trepte sau una automată cu opt trepte, așa că ne așteptăm ca Avenger să ofere aceleași opțiuni când va fi lansat.
Pe un drum sinuos, Jeep Avenger 2023 nu se înclină prea mult, luând în considerare forma sa de crossover. Direcția mașinii este bine echilibrată, iar ca rezultat, Avenger pare mult mai distractiv de condus comparativ cu Opel Mokka Electric.
Pe lângă modurile menționate anterior, Avenger oferă încă trei moduri de condus concepute special pentru condiții alunecoase: Noroi, Nisip și Zăpadă. Deși are doar tracțiune față, un software inteligent face ca Avenger să facă față unui teren mult mai dificil decât alte mașini din clasa sa. O gardă la sol mai ridicată ajută și ea Jeep Avenger să treacă peste obstacole mai mari, iar un mod special de coborâre pe pantă permite o mișcare controlată pe un decliv abrupt.
Regenerarea energiei la frânare când ridici piciorul de pe accelerație nu e suficientă pentru a conduce doar cu o pedală, dar încetinește mașina în mod vizibil și Jeep susține că poate extinde autonomia mașinii până la 580 kilometri în trafic cu start și stop.
Interior Jeep Avenger și confort
Mulțumită suspensiei ridicate, Jeep Avenger este bine pregătit să facă față drumurilor românești, pline de gropi și denivelări. Deși încă nu am testat mașina pe astfel de drumuri, singura noastră nemulțumire până acum este un zgomot ușor de vânt când conduci cu viteze de peste 100 km/h, fără îndoială din cauza formei sale pătrățoase.
Jeep Avenger 2023 reprezintă un pas înainte pentru modelele principale ale mărcii, luând indicații tehnologice și de design de la Jeep Grand Cherokee, care este mai mare și mai scump.
Cum te-ai aștepta de la un Jeep, interiorul lui Avenger este foarte funcțional. Există multe compartimente de depozitare și are și câteva butoane fizice, care sunt ușor de apăsat când conduci sau purtând mănuși.
Deși designul general nu este cel mai inspirat, totul pare solid și câteva accente în culoarea caroseriei ajută la luminozitatea întregului habitaclu – este un detaliu foarte fain, mai ales când se potrivește cu culoarea exterioară a mașinii.
Totuși, punctul forte al interiorului este sistemul de infotainment UConnect al lui Avenger. Montat în partea de sus a bordului, ecranul tactil central responsiv de 10,25 inci vine standard cu funcționalitate Apple CarPlay și Android Auto.
Dacă nu vrei să folosești telefonul, Avenger are și un sistem de navigație TomTom integrat, iar în general sistemul este intuitiv și ușor de utilizat. Apreciem și butoanele în stil pian sub ecran pentru controlul climatizării.
Lângă ecranul tactil principal se află un panou de instrumente digital amplasat în spatele volanului; acesta măsoară șapte inci pe modelele de bază și 10,25 inci pe modelele de top.
La lansare, cumpărătorii au la dispoziție un singur model: ediția limitată și de top, 1st Edition. Aceasta vine echipată complet cu faruri LED, cel mai avansat sistem de infotainment, jante de aliaj de 18 inci, scaune încălzite, parbriz încălzit, încărcare wireless pentru telefon, iluminare ambientală, un sistem de cameră 360 de grade și un portbagaj electric.
Modelele de bază Longitude au jante de aliaj de 16 inci, faruri LED automate, un ecran tactil de infotainment de 10,25 inci și climatizare. Altitude mărește dimensiunea afișajului digital al instrumentelor și adaugă jante de aliaj de 17 inci, un hayon electric, finisaje interioare îmbunătățite și un port USB pentru pasagerii din spate.
Modelul Summit este mai luxos, cu scaune încălzite și o cameră de mers înapoi, alături de sisteme de asistență pentru șofer “Level 2” și jante de aliaj de 18 inci.
Practicitate Jeep Avenger și spațiu portbagaj
Fiind cel mai mic model din gama Jeep și având 216mm mai scurt decât echivalentul Peugeot e-2008, te-ai aștepta ca Avenger să ofere foarte puțin în ceea ce privește spațiul pentru pasageri și bagaje. Cu toate acestea, datorită unei proiectări inteligente, acest lucru nu se întâmplă.
Spre deosebire de unele SUV-uri mici, precum Hyundai Kona Electric, care se chinuie să transporte confortabil patru adulți, Avenger o face cu ușurință. Înălțimea în habitaclu este surprinzător de generoasă pentru un crossover, chiar și pentru adulții care depășesc 1,8 metri în înălțime, iar spațiul pentru picioare în spate impresionează de asemenea.
Jeep a reușit, de asemenea, să integreze 34 de litri de compartimente de depozitare în jurul părții frontale a interiorului, și am găsit compartimentul de sub ecranul de infotainment deosebit de util. Ascuns în spatele unui capac magnetic, este surprinzător de adânc și poate găzdui un încărcător wireless.
Portbagajul lui Avenger este de asemenea mai mare decât oferta Hyundai, având o capacitate de 380 de litri. Deși aceasta este încă mai puțin decât ceea ce ai găsi într-un Skoda Kamiq sau chiar un Ford Puma, este de înțeles având în vedere dimensiunile compacte ale lui Avenger.
Podeaua reglabilă a portbagajului face ca transportul animalelor de companie să fie fără bătăi de cap, și să încarci obiecte voluminoase datorită deschiderii sale de un metru lățime.
Vezi si păreri Ford Puma 2019 sau Skoda Kamiq 2021.
Fiabilitate Jeep Avenger și siguranță
Jeep nu a apărut în sondajul nostru de satisfacție a clienților “Romanian Driver” din 2023, deoarece brandul american nu vinde suficiente mașini aici, astfel încât să primim un răspuns adecvat.
Toate mașinile Jeep sunt construite pentru a rezista celor mai dificile condiții de off-road, iar datorită simplității inerente a trenurilor de rulare electrice, Avenger ar trebui să fie relativ ușor de deținut. Jeep estimează chiar că învelișul durabil din plastic montat pe părțile inferioare ale lui Avenger ar putea economisi proprietarilor până la 1.000 de euro în reparații de caroserie și vopsire pe durata vieții mașinii.
Jeep nu este renumit pentru scorurile sale în ceea ce privește siguranța – modelul Wrangler off-road a obținut doar o stea atunci când a fost testat de Euro NCAP – dar datorită celei mai recente tehnologii împărtășite cu frații săi Stellantis, Jeep Avenger 2023 ar trebui să primească un scor bun când va fi supus testelor de siguranță.
Ca standard, modelul 1st Edition vine cu capacitate de conducere autonomă de nivel 2, incluzând asistență pentru menținerea benzii și controlul adaptiv al vitezei.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
Urmărește RomAuto.ro pe Google News
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.