Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022 se prezinta cu o siluetă ce emană dinamism indiferent de unghiul din care îl privești.
Desi nu este renașterea pentru Peugeot 309 din 1980 care ar fi putut părea un pariu destul de solid. Mai degrabă, acesta este noul hatchback al familiei Peugeot 308, și face trei generații de modele ale 308 pentru producătorul francez de mașini, acum fără o schimbare in denumirea modelului.
Acesta este unul dintre acele modele “noi pe jumătate”. Moștenește o versiune larg revizuită a platformei modelului ultimului 308 (deși noul model este atât mai lung, cât și mai jos decât predecesorul său), precum și versiuni actualizate ale motoarelor de 1,2 litri și turbo diesel de 1,5 litri.
Are două noi opțiuni de propulsie hibride plug-in (dintre care una o testăm aici) și un derivat complet electric al Peugeot e-308 care va fi introdus în 2023.
În interior, Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022 este suficient de încăpător în față, dar destul de scurt atât în ceea ce privește spațiul pentru picioare, cât și spațiul pentru cap pe bancheta din spate.
Chiar și versiunea 308 SW break cu ampatament mai lung nu este deosebit de spațioasă în rândul doi; iar spațiul portbagajului (pe care, sugerează studiile de piață, cumpărătorii de hatchback tind să-i acorde prioritate față de spațiul pentru pasageri din rândul al doilea) de fapt a scăzut în comparație cu modelul anterior, versiunile hibride oferind și mai puțin spațiu de încărcare.
Poziția de conducere a lui 308 se poate simti putin ciudata la început, in modelul anterior, și nu s-a schimbat prea mult pentru această nouă generație de modele.
Încă simți că trebuie să cobori volanul nefiresc de jos pentru a vedea ecranul digital de 10,0 inchi din bord peste partea aplatizata de sus a volanului; și chiar și atunci când o faci, forma în sine a volanului face ca atunci când conduci în jurul sensurilor giratorii, vizualizarea ta asupra instrumentului de bord este oricum blocată. Nu ca ai sta cu ochii in bord cand faci sensul, o spun doar ca sa iti faci o idee..
În schimb, Peugeot a finisat interiorul lui 308 cu stilul la care ne-am așteptat tinand cont de evolutia din ultimii ani, ridicand destul de mult calitatea interioara in Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022.
Chiar și butoanele mici și mai greu accesibile din mașină se simt solide și placute la atingere, în timp ce spațiul de depozitare este oferit pe scară largă în jurul habitaclului din față.
Pe drum, Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022 este un hatchback destul de agil, fluent și usor manevrabil, chiar și în formă PHEV (în care mașina cântărește cu 300 kg mai mult).
Dacă vrei o mașină bună, ți-aș recomanda benzinarul de 1,2 litri, cantareste sub 1300 kg, ai vine cu echipament Allure Premium de nivel mediu și pe roți de 17 inchi, dar chiar și hibridul este o alegere mai buna decât multe alte hatchback-uri mai greoaie.
Grupul motopropulsor hibrid răspunde cu atenție și fără probleme la accelerația; are o bună manevrabilitate și rafinament, motorul cu ardere rămânând discret chiar și atunci când funcționează; și oferă performanțe mai mult decât suficiente.
Performanța în modul electric (în care cutia de viteze este folosită pentru a spori performanța și eficiența la viteză mai mare) este mai mult decât adecvată chiar și pentru conducerea în afara orașului.
Între timp, deși cifrele oficiale de autonomie electrica se incadreaza intre 59 și 60 km în regim de rulare mixt si 69 și 74 km în regim de rulare urban, acest prim test sugerează că 48 până la 56 ar fi mai realizabili în lumea reală, în funcție de unde și cum conduceți, ceea ce este totusi destul de decent pentru clasă și preț.
Este rentabil sa iti cumperi un Peugeot 308 Plug-in Hybrid 2022?
Modelele Peugeot 308 Hybrid 180 și 225 obțin exact același cuplu maxim și doar o zecime de secundă separă performanța de 0-100 km/h, așa că chiar nu renunțați la mare lucru dacă economisiți câteva sute euro.
Dacă ai în vedere economii de taxe si impozite, aceasta fiind o mașină care se califică cu 8% vei fi intr-o poziție favorabilă. Mai mult decât atât, dacă îl poti încărca regulat și ieftin și conduci mai mult pe distanțe scurte, cu siguranță ar trebui să fie convenabil.
Dacă esti în căutarea unui spațiu absolut sau a unui raport calitate-preț, pe de altă parte, vei găsi opțiuni mai convingătoare decât acestea în altă parte în segmentul hatchback. Chiar și așa, se simte ca o revizie reușită a unei mașini pentru cei cărora le plac hatchback-urile de familie, dinamice și aratoase.