- Noul Range Rover Sport 2023 plug-in hybrid este mai “stilat”, are un ampatament mai lung și diverse dotari noi.
- Alături de motoarele familiare cu șase cilindri, există un nou hibrid plug-in de 434 CP și un V-8 twin-turbo de 523 CP.
- Range Rover Sport 2023 hibrid variază de aprox 81.000 pentru versiunea de bază SE la aprox. 11.8000 euro pentru V8 First Edition.
Range Rover Sport 2023 introduce cea de-a treia generație a celui mai popular model al mărcii.
Când vine vorba de prestigiu și preț, Range Rover Sport este sub fratele sau, Range Rover, care a suferit recent o reproiectare completă.
Când a venit vorba de a reinventa modelul Sport, Range Rover a ales să proiecteze o caroserie mai elegantă în jurul unui ampatament mai lung și, să adauge o serie de dotari si elemente noi pentru a-și spori atractivitatea.
„Capacitatea dinamică a acestei mașini depășește cu mult cea a predecesorului său”, se laudă directorul executiv Nick Collins. Se bazează pe baze solide: arhitectura MLA Flex cu aluminiu, împărtășită cu noul Range Rover. Arhitectura caroseriei lui Range Rover Sport 2023 este cu 35% mai rigidă decât înainte. „Are niveluri de rigiditate pentru mașini sport”, susține Collins.
Și aceasta oferă o bază robustă pentru montarea suspensiei – brațe duble în față, o punte spate cu cinci brațe – echipată standard cu amortizoare monotub cu două supape și primele arcuri pneumatice cu dublă cameră de la Land Rover.
Sistemul poate comuta la presiunea maximă în milisecunde, inzdravenind caroseria pentru virajele stranse sau eliminând senzatia de “contopire cu scaunul” la accelerare sau frânare puternică. „Aduce un avantaj și o atitudine reală în manevrarea sa”, rânjește Collins.
Tractiune integrala pentru orice tip de teren
Range Rover Sport 2023 are în mod natural tracțiune integrală, variind în mod inteligent fluxul de cuplu între osii pentru a crește tracțiunea și decuplând puntea față într-o croazieră constantă pentru a economisi combustibil.
Sistemul Terrain Response de la Land Rover este standard, cu șase setări pentru a pregăti Range Sport pentru împrejurimile sale. Acesta configurează suspensia pneumatică, transmisia automată cu opt trepte, accelerația și hărțile de direcție pentru a face față diferitelor condiții, de la zăpadă la off-road in varf de munte.
Prejudecățile pe șosea nu compromit cotele de off-road ale Range Rover Sport 2023, susține Land Rover. Arcurile pneumatice oferă o creștere a înălțimii de rulare cu 135 mm, iar articulația verticală a roților se întinde pe o jumătate de metru. Terrain Response poate amorsa 4×4 pentru toate suprafețele, de la pante de 45˚ până la adancimi de 900 mm de apă.
Pentru a obține cel mai dinamic Range Rover Sport 2023, clienții vor trebui să cumpere pachetul de manevrare Stormer de peste sase mii de euro. Numit după conceptul mașinii din 2004, care a prevestit RRS de prima generație, acesta adaugă control anti-rulare Dynamic Response Pro. Motoarele controlate electronic care răspund în milisecunde supun fiecare axă la un cuplu de până la 1400 N-m, contracarând ruliu lateral.
De asemenea, este adăugată direcția roților din spate, cu până la 7,3˚ de rotire care contrastează cu partea din față la viteze mai mici pentru a stimula virajele, în timp ce ambele roți se rotesc la unison la viteze mai mari pentru a spori stabilitatea. Acest lucru reduce raza de viraj cu doi metri la 11 metri.
Pachetul include vectorizarea cuplului prin frânare, lovirea discului pe roata interioară din spate în colțuri, făcând șasiul să pivoteze mai brusc. Și pe măsură ce incetiniti alimentarea, un diferențial activ electronic va mari cuplul pe puntea spate, eliminând alunecarea și sporind aderența. Beneficiul final al Stormer este Adaptive Dynamics, cu amortizoare monotub Bilstein adăugate pentru o stabilitate sporita.
Range Rover Sport 2023 plug-in hybrid
Vor fi disponibile doi hibrizi plug-in, cu insigna P440e și P510e, care combină o benzină de 3,0 litri cu șase cilindri în linie cu un motor electric de 105 kW. Noii hibrizi au cu doi cilindri mai mulți decât P400e, dar Land Rover susține că un șase în linie este mai puțin stresat, mai putin poluant, și mai rafinat. P440e de bază are 434 CP, în timp ce P510e scoate 503 CP.
Dimensiunea bateriei s-a dublat la 38,2 kWh, deși acest lucru creste greutatea masinilor: P440e cântărește 2660 kg, iar P510e ajunge la 2735 kg – adică cu 271 kg mai greu decât vechiul P400e.
Avantajul este că Range Rover Sport 2023 plug-in hybrid ar trebui să gestioneze un interval de emisii zero pe o distanta de vreo 90 de kilometri(asta in lumea reala, deoarece cifrele oficiale sunt de 113 km), chiar și în zilele extrem de reci.
Într-adevăr, Collins promite o capacitate de 740 km pentru consumul mixt. Încărcarea bateriei va dura o oră cu un încărcător de curent continuu sau puțin mai puțin de cinci ore pe o cutie de perete de 7,2 kW.
Motorul de vârf pe benzină este un V8 de 4,4 litri provenit de la BMW, cu turbocompresoare duble pentru a crește 523 CP și 750 Nm de cuplu. Aceasta este cu 20% mai multă acțiune de răsucire decât ar putea genera V8-ul supraalimentat de la JLR și cu 17% mai eficient.
Folosind modul sport, acest Range Rover Sport P530 V8 poate ajunge de la 0 la 100 de km/h în 4,5 secunde.
Gama de motoare
Range Rover Sport 2023 diesel
- D250 mHev: 246 CP, 600 Nm, de la 6.74 L/100km și 194 g/km CO2, 8,0 secunde 0-100 km/h, 205 km/h
- D300 mHev: 296 CP, 650 Nm, de la 6.74 L/100km și 194 g/km CO2, 6,6 secunde 0-100 km/h, 220 km/h
- D350 mHev: 345 CP, 700 Nm, de la 6.66 L/100km și 195 g/km CO2, 5,9 secunde 0-100 km/h, 235 km/h
Range Rover Sport 2023 benzina
- P360 mHev: 355 CP, 500 Nm, de la 8.35 L/100km și 212 g/km CO2, 6,0 secunde 0-100 km/h, 225 km/h
- P400 mHev: 395 CP, 735 Nm, de la 8.34 L/100km și 213 g/km CO2, 5,7 secunde 0-100 km/h, 240 km/h
- P530: 523 CP, 750 Nm, de la 9.76 L/100km și 254 g/km CO2, 4,5 secunde 0-100 km/h, 250 km/h
Range Rover Sport 2023 plug-in hybrid
- P440e: 434 CP, 560 Nm, de la 0.75 L/100km și 18 g/km CO2, 5,8 secunde 0-100 km/h, 225 km/h
- P510e: 503 CP, 560 Nm, de la 0.75 L/100km și 18 g/km CO2, 5,4 secunde 0-100 km/h, 240 km/h
Design si aerodinamica
Designul este recunoscut instantaneu ca Range Rover Sport. Totusi, suprafețele sunt mai curate, usor mai rotunjite, iar acel finisaj imaculat în care geamurile laterale se întâlnesc cu panourile laterale din spate ofera un aspect bi-tone.
Proporțiile sunt îmbunătățite și mai mult de o consolă față mai scurtă, un ampatament mai lung cu 75 mm pentru a crește spațiul pentru picioarele din spate, o consolă mai lungă din spate și roți care se întind de la standard de 20 inci la 23. Grila este mai subțire, pentru a scoate in evidenta abordarea majestuoasă a Range Rover, la fel ca și farurile.
Cel mai izbitor unghi este partea din spate, care îndepărtează orice înfrumusețare pentru o adevărată expresie a mantrei reducționiste a directorului de creație Gerry McGovern. Portbagajul este de 835 de litri, iar de data aceasta nu va exista o opțiune cu șapte locuri.
Range Rover Sport 2023 interior
Interiorul păstrează cockpitul confortabil al lui Range Rover Sport, un contrast deliberat cu Range Rover-ul mai mare și mai spațios.
O consolă centrală înaltă curge într-un ecran tactil înclinat și ușor curbat de 13,1 inchi, completat de un panou de instrumente digital al șoferului de 13,7 inchi.
Volanul este mai mic decât in Range Rover, iar șoferul este cu 20 mm mai jos. „Puneți totul împreună și veți avea o experiență foarte diferită de Range Rover, cu o senzație mult mai asemănătoare cu interiorul”, spune designerul de interior Thomas Holden.
Și folosește niște materiale noi frumoase și durabile. O opțiune este tapițeria de lux din poliuretan Ultrafabric, care este granulată ca pielea (și la un preț similar), dar are o amprentă de carbon radical diferită.
„Este fantastic placuta la atingere și de aderentă”, spune expertul în materiale Kissia Siqueira. De asemenea, covorașele sunt fabricate din plastic reciclat în proporție de 78%.
Fiecare difuzor stereo este ascuns în spatele unui panou textil, o atingere care amintește de sistemele audio de ultimă generație. Și multe dintre accentele cromate au un finisaj satinat închis, cu excepția cazului în care sunt pentru a evidenția comenzile cheie, caz în care se folosește cromul strălucitor.
Exteriorul mașinilor cu specificații dinamice este finisat în culoarea întregii caroserii, modelul de bază are protecție din plastic, iar modelele Autobiography au un acoperiș negru.