Verdict – este BYD Atto 3 o mașină bună?
Numele „BYD Atto 3” sună mai mult ca un smartphone decât o mașină, dar asta doar pentru că acesta este primul model al mărcii chinezești din Europa. Este un nume consacrat în tehnologia bateriilor și a vândut milioane de mașini pe piața sa de origine.
Această expertiză înseamnă că poate oferi o autonomie excelentă la un preț scăzut; Atto 3 este un SUV complet electric care face 420 kilometri cu o încărcare, cu un interior ciudat, plin de tehnologie, care este, de asemenea, confortabil și plăcut de condus.
Are un scor de cinci stele Euro NCAP pentru siguranță. În general, s-a dovedit a fi un raport calitate-preț mai bun decât Kia Niro EV.
Versiuni BYD Atto 3, specificații și alternative
BYD Atto 3 este un nou SUV electric de la producătorul chinez de mașini BYD (Build Your Dreams) care are o dimensiune similară cu mașini precum Nissan Qashqai, Hyundai Tucson și Kia Sportage.
Deși marca este necunoscută în România, este bine stabilită în tehnologia bateriilor și se alătură mai multor producători noi de mașini electrice din China, oferind mașini electrice impresionante la prețuri mai mici decât mărcile occidentale mai cunoscute.
O altă marcă din China care oferă un SUV electric ieftin este MG. MG ZS EV rivalizează cu Atto 3, alături de modele mai scumpe precum Skoda Enyaq iV, Volkswagen ID.4 și Kia Niro EV. Toate acestea costă cu cel puțin câteva mii de euro mai mult decât modelele chinezești.
În ciuda faptului că își subcotează rivalii, BYD Atto 3 are o baterie impresionantă de 60,5 kWh, ceea ce înseamnă că poate conduce 420 km cu o singură încărcare, conform cifrelor oficiale.
Este mai bun decât modelele multor mărci consacrate în acest sens; Citroen e-C4 de bază are o autonomie de aprox. 350 km, de exemplu. Unele dintre mașinile noastre electrice preferate sunt totuși mai bune – Kia Niro EV a fost mai eficient când l-am testat, cu o autonomie de 450 km. Poți încărca Atto 3 de la 30-80% în 29 de minute folosind un încărcător rapid public, la o viteză medie de încărcare de vârf de 88 kW.
Există un motor electric de 204 CP care conduce roțile din față, care este aceeași configurație pe care o veți găsi la un Kia Niro EV. Este destul de rapid, deoarece 0-100 km/h durează doar 7,3 secunde – mai rapid decât principalul său rival cu câteva zecimi de secundă.
Niveluri de echipare BYD Atto 3: Active, Confort și Design.
Modelul Design cu specificații de top vine cu un ecran atrăgător, asemănător unei tablete de 15,8 inchi, care se poate roti între modurile portret și landscape – o caracteristică unică am putea spune. Controlul vocal este de asemenea disponibil; funcționalitatea este bună și poate controla chiar și scaunele încălzite.
Versiuni | Putere |
Active | 204 CP |
Comfort | |
Design |
Alternative BYD Atto 3:
SUV-uri electrice:
- Skoda Enyaq iV
- Volkswagen ID.4
- Renault Megane E-Tech
- Kia Niro EV
SUV-uri hibride:
- Hyundai Tucson
- Kia Sportage
- Ford Kuga PHEV
SUV-uri de dimensiuni medii:
- Nissan Qashqai
- Peugeot 3008
- SEAT Ateca
Autonomie BYD Atto 3 și încărcare
Deși BYD nu este un nume cunoscut în Europa, producătorul a vândut peste 1,8 milioane de mașini în 2022, mai ales pe piața sa de origine din China.
Este, de asemenea, un expert în tehnologia bateriilor, aproape un sfert din telefoanele celulare inteligente din lume utilizând tehnologia sa. În Atto 3 există un pachet de baterii „Blade” de 60,5 kWh, care a fost proiectat să fie cât mai subțire posibil pentru a maximiza spațiul interior.
BYD oferă o cifră oficială de autonomie de 420 kilometri, iar mașina noastră de testare a arătat o autonomie de 402 km, în ciuda condițiilor de iarnă, ceea ce este un început bun.
De asemenea, am constatat că eficiența arăta bine în mișcare, chiar dacă nu am reușit să egalăm cifra pretinsă de 6,4 km/kWh. În timpul testării noastre pentru Kia Niro EV, am reușit în jur de 7,1 km/kWh și are, de asemenea, o autonomie puțin mai bună, de până la 460 km.
Vitezele de încărcare sunt la mijlocul pachetului, depășind 88 kW folosind un încărcător rapid DC public. Acest lucru este suficient pentru a încărca bateria de la 30 la 80% în 29 de minute. Niro EV se poate încărca doar la 77kW, în timp ce Renault Megane E-Tech poate atinge un vârf de 130kW, pentru o încărcare de 15-80% în aceeași perioadă de jumătate de oră.
Versiunile entry-level ale BYD Atto 3 dispun de un încărcător de curent alternativ de 7 kW pentru uz casnic wallbox, care este actualizat la 11 kW cu versiunea Comfort – o caracteristică plăcută, dar numai dacă ai o sursă de energie electrică trifazată pentru a profita din plin de ea.
Motor BYD Atto 3 și performanță
Am condus deja un BYD Atto 3 și putem spune cu încredere că BYD a vizat mai degrabă confortul decât manevrabilitatea. Pentru marea majoritate a cumpărătorilor de SUV-uri, acest lucru nu poate fi decât un lucru bun, deoarece rețeaua noastră de drumuri este destul de dificilă pentru o suspensie rigidă.
Chiar și pe drumurile cu o mulțime de gropi, Atto 3 face o treabă rezonabilă de a le absorbi fără a-și supăra ocupanții. Dezavantajul acestui lucru este un pic de înclinare în colțuri, dar cu siguranță nu este alarmant. Direcția pare o atingere elastică și dornică să revină în poziția sa centrală, dar rafinamentul este bun.
În timp ce senzația de frânare poate fi problematică atât pentru hibride, cât și pentru vehiculele electrice, deoarece jonglează cu recuperarea energiei cu frânele fizice acționate prin pedală, se simt destul de bine aici. Există două niveluri de regenerare a frânelor din care să alegem și am preferat-o pe setarea sa mai mare, care încetinește mașina mai vizibil, dar nu o oprește ca modelele cu o singură pedală.
Model | Putere | 0-100 km/h | Viteza maxima |
un singur motor, tracțiune față | 204 CP | 7.3 secunde | 160 km/h |
Interior BYD Atto 3 și confort
BYD Atto 3 arată destul de convențional din exterior, cu caracteristicile sale cele mai captivante fiind luminile cu LED-uri pe toată lățimea și o linie adâncă a acoperișului pentru un aspect mai atletic.
Deși este un semn că BYD vrea în mod clar să fie în siguranță cu noul său model, acest lucru nu va atrage clienții care caută un model cu aspect futurist precum Hyundai Ioniq 6.
Totuși, lucrurile devin puțin mai interesante în interior, unde alegerea texturilor, materialelor și orificiilor de aerisire conferă lui BYD o atmosferă unică.
De fapt, se inspiră din săli de sport, cu selectorul de viteze asemănător cu un mâner de kettlebell, iar mânerele de prindere a ușii și orificiile de aerisire în formă de greutăți libere. Chiar și cotiera centrală are caneluri care sunt un semn subtil din cap către o bandă de alergare.
Alte caracteristici ciudate includ plasele pentru uși cu „corzi de chitară” care pot interpreta de fapt o melodie – NOU, dar potențial frustrant dacă ai adolescenți plictisiți în spate. Mașina noastră de testare Design s-a lăudat și cu ornamente albastre și crem, cu o textură ondulată, care pare să fi fost drapată peste suprafață.
Infotainment și navigație
În timp ce modelele Comfort și Active beneficiază de un ecran tactil central de 12,8 inchi, designul de vârf se mândrește cu un afișaj mare de 15,8 inchi care se poate roti între modurile peisaj și portret cu o apăsare pe ecran sau o comandă vocală.
Este un mic truc și ne așteptăm ca majoritatea proprietarilor să decidă pe care o preferă și să o lase în pace, dar este distractiv să o faci pentru a te lăuda prietenilor.
Ecranul în sine este destul de receptiv și am constatat, de asemenea, că controlul vocal al mașinii a funcționat bine. Utilizarea comenzilor vocale poate controla totul, de la Spotify la scaunele încălzite și chiar și luneta încălzită. Spre deosebire de Tesla Model Y, există și un afișaj mai mic în spatele volanului pentru informații importante despre conducere.
Sistemul este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, deși acestea nu sunt încă wireless, așa că va trebui să ai un cablu USB conectat la smartphone. Pentru cei cărora nu le place să folosească ecranul în timpul conducerii, există și câteva butoane de comandă rapidă în jurul manetei de viteze.
Caracteristici | |
Comfort | Design (Comfort plus…) |
Jante din aliaj de 18 inchi | Ecran tactil de 15,8 inchi |
Ecran tactil de 12,8 inchi | Hayon electric |
Scaune fata incalzite | Oglinzi exterioare rabatabile |
Trapă panoramică | |
V2L |
Practicitate BYD Atto 3 și spațiu de încărcare
Aflat aproximativ între Kia Niro EV și Volkswagen ID.4 ca statură generală, BYD Atto 3 beneficiază de acumulatorul său „Blade” și de podeaua interioară plată, care măresc spațiul interior.
Dacă trebuie să transporți trei pasageri pe bancheta din spate, podeaua plată va face acest lucru mai confortabil pentru picioarele pasagerului din mijloc.
Comparație de mărimi:
Model | Lungime | Lăţime | Înălţime |
BYD Atto 3 | 4,455mm | 1,875mm | 1,615mm |
Renault Megane E-Tech | 4,200mm | 1,860mm | 1,501mm |
Kia Niro EV | 4,420mm | 1,825mm | 1,570mm |
Volkswagen ID.4 | 4,584mm | 1,852mm | 1,640mm |
Volum portbagaj BYD Atto 3
Portbagajul oferă un spațiu utilizabil de 440 de litri, care crește la 1.338 de litri atunci când sunt rabatate scaunele din spate.
Acest lucru se potrivește cu spațiul oferit de Renault Megane E-Tech, dar atât Kia Niro EV, cât și Volkswagen ID.4 sunt mai mari și mai boxoase, iar acest lucru se reflectă în capacitatea lor de bagaje.
Comparație portbagaje:
Model | Volum portbagaj |
BYD Atto 3 SUV | 440 litri |
Renault Megane E-Tech | 440 litri |
Kia Niro EV | 475 litri |
Volkswagen ID.4 | 543 litri |
Fiabilitate BYD Atto 3 și siguranță
În mod clar, nu vom ști cum va nota BYD pentru fiabilitate și satisfacția clienților timp de câțiva ani – marca nu a vândut niciodată o mașină în România înainte de 2023, cu atât mai puțin prezentată în sondajul nostru Romanian Driver.
Totuși, așteptările sunt ca BYD să se descurce destul de bine; dacă ne bazăm exclusiv pe capacitatea sa de a vinde aproape două milioane de mașini doar în 2022.
Tehnologia impresionantă a bateriei de la BYD ar trebui, de asemenea, să-i liniștească pe proprietari, chiar dacă preocupările larg răspândite cu privire la degradarea prematură a bateriei sunt în mare parte de domeniul trecutului.
Dacă esti îngrijorat unde să-ți vă duci BYD-ul în cazul în care necesită întreținere, actualizări sau reparații, marca intenționează să deschidă locații fizice în mai multe țări din Europa (printre care România si Ungaria) în viitorul apropiat – spre deosebire de producători precum Tesla care preferă o abordare online.
BYD Atto 3 are o garanție generală de patru ani/120.000 km, care este extinsă la opt ani și 150.000 km pentru motorul electric și unitatea de control, și opt ani/200.000 km pentru baterie.
BYD Atto 3 Euro NCAP
Sunt vești bune aici, pentru că imediat de la intrare, Atto 3 a obținut un rating de siguranță de cinci stele Euro NCAP (vezi video mai jos). Aceasta este o bifă uriașă și se potrivește cu MG ZS EV, care a câștigat, de asemenea, cel mai bun rating atunci când a fost testat.
Caracteristicile de siguranță includ controlul inteligent al vitezei de croazieră, asistența pentru menținerea benzii de rulare, avertismente pentru unghiul mort și tehnologie pentru siguranță atunci când ieși din spațiile de parcare. Acesta din urmă poate să vă avertizeze despre un vehicul care se apropie și să aplice frânele dacă este detectată o posibilă coliziune.
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News