Verdict – este Hyundai Kona Electric o mașină bună?
Hyundai Kona originală a fost o mașină incredibil de bine primită, dar marca a ascultat în mod clar feedback-ul pasionaților săi.
Criticile asupra spațiului său interior au fost abordate, iar Kona Electric se simte și mai matur în interior, datorită materialelor de pluș și a unui amestec plăcut de tehnologie și comenzi intuitive. Sistemul său de propulsie EV încă impresionează și, spre deosebire de mașina soră Kia Niro EV, există o baterie și un motor mai mici și mai accesibile.
Modele Hyundai Kona Electric, specificații și alternative
Hyundai Kona Electric este un SUV mic care nu duce lipsă de rivali, deoarece această parte a pieței auto noi se încălzește. Mai multe, precum Peugeot e-2008 și Opel Mokka Electric provin de sub umbrela Stellantis, așa că împărtășesc statistici vitale similare. Apoi mai sunt și alți concurenți precum Renault Megane E-Tech, Smart #1 și Volkswagen ID.3.
În timp ce originalul Kona a fost un succes, nu a avut un punctaj bun pentru caracterul practic și a avut de suferit din cauza unui portbagaj mai mic decât majoritatea rivalilor, împreună cu scaune din spate oarecum claustrofobe.
Hyundai a abordat acest lucru prin creșterea dimensiunii Kona din a doua generație – își împărtășește noile baze cu Kia Niro EV – și rezultatul este un interior mult mai încăpător, în timp ce încă se încadrează sub Hyundai Tucson mai mare.
Nivelurile de echipare Kona încep cu Advance, urmate de N Line, N Line S și Ultimate.
Toate versiunile au roți de 17 inchi, împreună cu o cameră de marșarier și chiar ecrane duble de 12,3 inchi. N-Line adaugă un aspect mai sportiv în interior și în exterior, precum și tehnologie precum un hayon electric și un încărcător wireless pentru smartphone. Ultimate își schimbă din nou aspectul cu o bandă LED pe toată lățimea care îi împodobește botul, și elemente precum un sistem audio îmbunătățit și o trapă.
La lansare există două sisteme de propulsie, inclusiv o opțiune mai accesibilă, cu specificații reduse pentru cei care nu călătoresc frecvent pe distanțe lungi. Acesta primește o baterie de 48 kWh și un motor de 156 CP, iar cei care vor mai multă putere și autonomie, pot comanda bateria de 65 kWh și motorul frontal de 218 CP, oferind o autonomie de până la 490 km.
Sistemul său de încărcare nu este atât de rapid pe cât am văzut la modele precum Hyundai Ioniq 5, cu o încărcare de 10 până la 80% care durează 43 de minute.
Niveluri de echipare | Versiuni de putere |
Advance | 48kWh, 156 CP |
N Line | 65kWh, 218 CP |
N Line S | |
Ultimate |
Alternative Hyundai Kona Electric 2023
Producătorii se întrec pentru a trece la electric, iar populara clasă de SUV-uri mici crește mai repede decât majoritatea. Există deja o mulțime de concurenți aici și chiar și Ford Puma va fi oferit în curând cu un motor electric.
- Peugeot e-2008
- Opel Mokka Electric
- Renault Megane E-Tech
- Volkswagen ID.3
- Smart #1
Autonomie Hyundai Kona Electric 2023 și încărcare
Spre deosebire de mașina sa soră Kia Niro EV, Kona Electric vine cu opțiunea unei baterii de 48 kWh cu costuri reduse, dar deocamdată am testat doar modelul de top de 65 kWh. Bateria mai mică oferă lui Kona o autonomie electrică de până la 360 km, în timp ce capacitatea mai mare o extinde la 490 km.
Ambele cifre sunt competitive pentru categoriile de preț respective, pachetul de 48 kWh reușind cu câțiva kilometri mai mult decât Citroen e-C4 entry-level. Cifra principală de 490 km a lui Kona este substanțial înaintea celor 404 km ale modelului Peugeot e-2008, și chiar depășește maximul de 450 km al Renault Megane E-Tech.
În timpul petrecut cu Kona Electric, am descoperit că s-ar putea apropia de cifra sa pretinsă pe un amestec de rute în condiții blânde. O pompă de căldură care îmbunătățește eficiența ar trebui, de asemenea, să o facă mai capabilă să repete această performanță pe vreme mai rece.
Cu un sistem electric de 400 de volți în loc de arhitectura mai scumpă de 800 de volți a Hyundai Ioniq 5 și Ioniq 6, vitezele de încărcare ale lui Kona nu vor fi la fel de fulgerătoare.
Cu viteze limitate la 102 kW, o explozie de la 10 la 80% în puțin sub 43 de minute ar trebui să fie bine pentru majoritatea proprietarilor, dar acesta nu este un lider de clasă. Având în vedere dimensiunea acumulatorului, o casetă de perete de acasă de 7,4 kW ar trebui să poată încărca complet bateria în decurs de nouă ore.
Model | Baterie | Autonomie |
Kona Electric 48kWh | 48kWh | 360 km |
Kona Electric 65kWh | 65kWh | 490 km |
Performanță Hyundai Kona Electric 2023
Am petrecut câteva zile conducând un Kona Electric pre-producție pe un amestec de drumuri și am venit cu sentimentul că este o mașină mai matură in general. Chiar și pe asfaltul ondulat, Kona Electric este acum mai confortabil.
Suspensia face o treabă decentă de a izola gropile și limitatoarele de viteză și abia le vei simți prin volan. Apropo de asta, direcția este lină și consistentă, dar, la fel ca majoritatea mașinilor din această clasă, nu există prea mult feedback. Dar acesta este chiar și cazul SUV-urilor electrice mai sportive, cum ar fi BMW iX1.
Vezi si BMW iX1 Pareri
Timp 0-100 km/h și viteza maximă Hyundai Kona Electric 2023
Lansarea gamei este versiunea entry-level de 156 CP, cu un singur motor care își trimite puterea direct către roțile din față printr-o transmisie cu o singură viteză.
Accelerația de la 0 la 100 km/h în 8,8 secunde nu este wow, iar șoferii care trec de la SUV-urile mici alimentate cu combustibili fosili o vor considera probabil decentă.
În timpul testării noastre a versiunii de 218 CP – care este, de asemenea, cu tracțiune față – puterea s-a simțit mai mult decât ai avea nevoie vreodată într-un astfel de SUV mic de familie.
De asemenea, rafinamentul ne-a impresionat, fără aproape nici un scâncet sau zumzet de la motorul electric, ceea ce înseamnă că zgomotul vântului și zgomotul anvelopei sunt singurele sunete pe măsură ce creșteți viteza.
Model | Putere | 0 – 100 km/h | Viteza maximă |
Kona Electric 48kWh | 156 CP | 8.8s | 167 km/h |
Kona Electric 65kWh | 218 CP | 7.8s | 167 km/h |
Interior Hyundai Kona Electric 2023 și confort
Hyundai a proiectat cea mai recentă Kona pentru a fi în primul rând electrică, în loc să adapteze o mașină cu motor cu combustie, așa cum a făcut cu prima generație de Kona. Acest lucru este cel mai evident în interior, unde Kona Electric se simte mai spațios și mai aerisit.
De asemenea, este vizibil mai premium, cu mai puține plastice dure pe care le-ai găsi la modelele de acum câțiva ani. Tot ceea ce vezi sau atingi frecvent este acum moale și simte că va rezista.
Infotainment și navigație
O mare parte din stilul interior al lui Kona Electric atârnă de ecranele gemene de 12,3 inchi, care se întind din spatele volanului deasupra consolei centrale. Spre deosebire de mulți rivali, totuși, fanii butoanelor și comutatoarelor fizice se vor simți încurajați că Hyundai a păstrat butoanele pentru funcții cheie, cum ar fi climatizarea.
În timp ce ecranele duble vor fi familiare pentru mulți proprietari de Hyundai, Kona Electric primește și o nouă interfață cu widget-uri configurabile care sunt mai ușor de navigat. Grafica sa este clară și arată îngrijită, fără a fi prea agitată – nu există nicio vulpe animată, așa cum se găsește în Smart #1 – în timp ce se simte intuitiv și receptiv la atingeri și glisări.
De asemenea, vine cu Apple CarPlay și Android Auto, împreună cu o versiune actualizată a conectivitatii Bluelink de la Hyundai și a aplicației pentru smartphone-uri însoțitoare.
Cumpărătorii pot opta pentru un pachet Comfort, adăugând scaune încălzite față și spate, un volan încălzit, un suport de încărcare wireless pentru smartphone și geamuri spate fumurii.
Caracteristici cheie Hyundai Kona Electric 2023
- Advance: Aliaje de 17 inci, Climatizare cu două zone, Senzori de parcare universali, Cameră retrovizoare, Ecrane duble de 12,3 inchi, Încărcarea V2L a dispozitivelor externe, Faruri cu LED
- N Line (Advance plus…): Kit de caroserie N Line, Aliaje de 18 inci, Pedale sportive, Scaune sport, Iluminare ambientală, Hayon electric
- N Line S (N Line plus…): Scaune din alcantara si piele, Scaune față încălzite și ventilate, Climatizare cu trei zone
- Ultimate (N Line S plus…): Scaune de piele, Trapă, Sistem de sunet îmbunătățit
Practicitate și portbagaj Hyundai Kona Electric 2023
După cum am menționat deja, Kona Electric a crescut destul de mult pentru a doua sa ieșire, iar acum este cu 175 mm mai lung, cu 60 mm în plus între roțile din față și din spate. Acest lucru, împreună cu îmbunătățirile aduse designului său interior și ambalajului, îl face să se simtă mult mai mare în interior decât vechiul Kona.
Asta înseamnă că Kona Electric se simte acum mai mare în interior decât rivalii precum Opel Mokka Electric și DS 3. Patru adulți relativ înalți se vor putea întinde destul de mult în noul Kona, iar în timp ce trei persoane în spate ar trebui să stea confortabil.
Există o mulțime de spatii de depozitare și suporturi pentru pahare, împreună cu un compartiment central mare de depozitare între scaunele din față.
Datorită încărcării Vehicle-to-Load (V2L), puteți chiar să utilizați bateria mare a lui Kona Electric pentru a alimenta dispozitive externe, cum ar fi un computer, un frigider sau un proiector de film și, eventual, chiar să oferiți curent unui alt vehicul electric.
Comparație de mărimi
Model | Lungime | Lăţime | Înălţime |
Hyundai Kona Electric | 4,355mm | 1,825mm | 1,575mm |
Peugeot e-2008 | 4,300mm | 1,770mm | 1,550mm |
Opel Mokka-e | 4,151mm | 1,791mm | 1,531mm |
Volum portbagaj Hyundai Kona Electric 2023
Unul dintre cele mai bune exemple ale creșterii dimensiunii lui Kona este volumul portbagajului, care a crescut de la 332 de litri la 466 de litri – abordând una dintre cele mai frecvente plângeri ale proprietarilor despre vechiul Kona.
Deși are câțiva litri mai putin decat Kia Niro EV, este mai mult spațiu decât oferă majoritatea rivalilor săi. Rabatați scaunele lui Kona și acest număr crește la 1.300 de litri.
În timp ce unele mașini electrice au și o zonă de depozitare sub capotă, Kona Electric are ceea ce arată ca un capac din plastic pentru motor. Acesta are o trapă care se deschide pentru a dezvălui un mic compartiment, dar este suficient de mare pentru un cablu de încărcare sau poate o trusă de scule.
Comparație volum portbagaj
Model | Volum porbagaj |
Hyundai Kona Electric | 466/1,300 litri |
Peugeot e-2008 | 434/1,476 litri |
Opel Mokka Electric | 310/1,060 litri |
Fiabilitate Hyundai Kona Electric 2023 și siguranță
Noul Hyundai Kona are încă multe de demonstrat, deoarece modelul care ieșise a ajuns pe primul loc în rezultatele noastre Romanian Driver din 2021 și a coborât pe locul 5 în 2022.
Proprietarii au iubit configurația și fiabilitatea pentru infotainment a modelului Mk1 Kona, dar nu a putut să se ocupe decât de locul 54 (din 75 de modele) pentru caracterul practic – un domeniu în care noul Kona ar trebui să obțină un scor mai bun.
Siguranță Hyundai Kona Electric 2023
Noul Kona Electric nu a fost încă testat de către Euro NCAP, dar nu am fi deloc surprinși dacă se potrivește cu scorul de cinci stele al Kia Niro EV. Fiecare Kona va fi echipat cu o serie de funcții de siguranță, inclusiv tehnologie pentru a evita coliziunile și pentru a împiedica mașina să iasă din banda pe autostradă.
Trimurile superioare vor adăuga lista cu funcții care vă pot ajuta să parcați mașina și să avertizeze ocupanții dacă este în siguranță să deschidă o ușă în calea traficului sau a altor utilizatori ai drumului.
Ajută-i cu o părere pe cei care își caută o mașină completând sondajul Romanian Driver!
NOTĂ! Unii producători auto schimbă constant atât opțiunile de motorizare ale vehiculelor, cât și dotările în funcție de nivelul de echipare, versiunile disponibile și prețurile. Informațiile pe care noi ți le oferim despre aceste modele de mașini, sunt în concordanță cu perioada redactării articolului. Așadar, îți recomandăm să verifici întotdeauna specificațiile și pe site-ul oficial al mărcii auto despre care te documentezi.
Urmărește RomAuto.ro pe Google News