Toyota Supra 2021, este o mașina sport foarte populara care a revenit după o pauză de mai bine de un deceniu și jumătate. Modelul a devenit legendar în încarnarea sa anterioară datorită numeroaselor apariții în filme și jocuri pe calculator, care au propulsat mașina în mintea pasionaților de masini sport din întreaga lume.
- CO2 si consum 4.2/5
- Motoare si performanta 4.5/5
- Interior si confort 4.5/5
- Practicabilitate 4.2/5
- Fiabilitate si siguranta 4.2/5
Au existat nenumărate zvonuri despre o înlocuire după ce Supra din a patra generație a ieșit din producție, iar după ani de hype și fotografii cu masini camuflate, am ajuns în sfârșit să vedem a cincea generatie de Toyota Supra.
Pentru a ajuta la reducerea costurilor uriașe ale creării unei noi mașini sport de la zero, Toyota a încheiat un parteneriat cu BMW, iar cel mai recent BMW Z4 și Toyota Supra 2021 au fost rezultatele.
După ce s-au hotărât cu privire la parametrii fixați pentru cele două mașini și la utilizarea motoarelor de 2,0 litri și 3,0 litri, se pare că cele două mărci au lucrat aproape în întregime separat, iar mașinile se simt, ca urmare, diferite – deși există o mulțime de asemănări în interior.
Toyota citează Porsche 718 Cayman drept cel mai apropiat rival al lui Supra, iar în ceea ce privește emoțiile de condus este chiar acolo cu Porsche și Alpine A110. De asemenea, se confruntă cu Audi TT RS, Ford Mustang și BMW M2 Competition.
Toyota și BMW au trăsături de stil foarte diferite, Supra având un aspect vizibil similar cu conceptul original. La fel ca Honda Civic Type R și Lexus LC, se pare că a aterizat direct dintr-o carte de benzi desenate.
Motorul de 3,0 litri al BMW cu siguranță funcționează bine în Supra, iar accelerația este însoțită de un mârâit ușor și are loc aproape instantaneu datorită unui turbocompresor receptiv. Pasionatii au pus inevitabil mâna pe motorul masinii, desi este o mașină rapidă din fabrică, care ajunge de la 0 la 100 km/h în 4,3 secunde.
Este foarte echilibrata, cu o distribuție perfectă a greutății și dimensiuni compacte, fiind agila și jucăușa pe pistă și ofera distracție extraordinară pe drum.
Nu după mult timp, un nou motor de 2,0 litri a fost adăugat, care se potrivește cu dimensiunea motorului de bază Cayman și Jaguar F-Type. Cu 254 CP, poate că nu este la fel de rapid, dar Supra, mai accesibil, este mai ușor și, ca urmare, se simte mai agil.
Colaborarea dintre cele două mărci poate fi detectată clar în interiorul Supra, care se simte la fel de luxos pe cât te-ai aștepta de la o mașină sport de aproape 60.000 euro și prezintă o combinație de piese Toyota și BMW.
Comutatorul și sistemul de infotainment vor fi familiare proprietarilor BMW și asta nu este un lucru rău, mai ales că setarea iDrive re-skinnizată este mai bună decât cea a Toyota, și a introdus Apple CarPlay pentru prima dată.
Nu există scaune in spate, dar scaunele sport din față sunt confortabile și susținătoare, iar lipsa unei banchete din spate face ca portbagajul sa aiba capacitate decentă de 290 de litri – destule pentru un weekend. Și nu ar trebui să ai dureri de cap sau dureri de spate la sosire, deoarece suspensia Supra este de fapt destul de bună, în timp ce automata cu opt trepte estompează schimbarea în modul cel mai relaxat posibil.
Impresiile inițiale sunt cu siguranță pozitive, deoarece cea mai rapidă Toyota este o mașină ideala pentru condus rapid, si fără a face prea multe compromisuri, ai putea să o conduci cu ușurință în fiecare zi.